General Tom Middendorp: 'quality over quantity'

Gestart door DvdW, 17/01/2014 | 16:20 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#14
Citaat van: Ros op 18/01/2014 | 10:16 uur
Kenmerkend gevolg van besturen zomder visie van deze en voorgaande kabinetten.

Zeg nu gewoon waar het op staat. Nederland wil een kleine krijgsmacht zonder KMD's, zonder tanks, artillerie en zonder OZD. Een paarse krijgsmacht onder een vlag die onder bepaalde voorwaarden een kleine bijdrage kan leveren aan missies  met een mandaat van de VN. Nu zal men hier hard gaan roepen dat het een rode tomaat uitspraak is, en dat is het ook. Wel typerend dat het ook de visie is van het huidige kabinet. Komt alleen niet zo naar buiten. Blijf verscholen achter grijze wolken en bedekt met de mantel der liefde.

Lijkt verdacht veel op de padvinderij en ik hoop van harte dat je het mis hebt al zijn er veel signalen die wijzen in die richting. We gaan het zien in het volgende grote dossier: de vervanging van een groot deel van de KM in het volgende decennium waar bedragen mee gemoed zijn die het aanschaf budget van de F35 ruim zullen overstijgen.

Wat mij betreft wordt het: (in willekeurige volgorde)

1. een krijgsmacht onder 1 vlag met een focus op een maritieme krijgsmacht (bij gelijkblijvend budget)
2. handhaving van de 3 (4) KMD's bij een aanzienlijke verhoging van het budget (minimaal 1.5% van het BNP)

Ros

Kenmerkend gevolg van besturen zomder visie van deze en voorgaande kabinetten.

Zeg nu gewoon waar het op staat. Nederland wil een kleine krijgsmacht zonder KMD's, zonder tanks, artillerie en zonder OZD. Een paarse krijgsmacht onder een vlag die onder bepaalde voorwaarden een kleine bijdrage kan leveren aan missies  met een mandaat van de VN. Nu zal men hier hard gaan roepen dat het een rode tomaat uitspraak is, en dat is het ook. Wel typerend dat het ook de visie is van het huidige kabinet. Komt alleen niet zo naar buiten. Blijf verscholen achter grijze wolken en bedekt met de mantel der liefde.

Fuse71

Het grote probleem bij defensie is dat wij continue een reorganisatie hebben binnen een reorganisatie. Niemand weet meer precies hoe het zit en je hebt het gevoel dat het nooit voorbij is want dan is de nieuwe alweer in aantocht.
Dus je hebt steeds 1 zekerheid, ONZEKERHEID.

Dit gevoed met iedere zoveel jaar allerlei proefballonetjes en sociale projectjes waar WEL altijd geld voor is en de frustratie is compleet.

Flyguy

Citaat van: Fuse71 op 18/01/2014 | 00:20 uur
Een diplomatisch antwoord van wederom een studio Militair ...... Niks nieuws onder de zon  :lol:

Kwaliteit boven kwantiteit, ja leg dat maar eens uit aan een flink deel van de mensen die straks geen baan meer hebben maar wel jarenlang alles gegeven hebben voor het bedrijf en niet zelden ten koste van alles.
"Nog meer doen met nóg minder!" je kent hem wel.

Ros

Citaat van: Fuse71 op 18/01/2014 | 00:20 uur
ja leg dat maar eens uit aan een flink deel van de mensen die straks geen baan meer hebben maar wel jarenlang alles gegeven hebben voor het bedrijf en niet zelden ten koste van alles.

Waar en triest. Maar binnen iedere bedrijfsvoering is dit geen argument om zaken niet af te stoten mensen te laten gaan en nieuwe andere keuzes te maken. Maar een her of reorganisatie moet wel fatsoenlijk naarde mensen uitgevoerd worden.....en dat mis ik bij Defensie.

Fuse71

#9
Een diplomatisch antwoord van wederom een studio Militair ...... Niks nieuws onder de zon  :lol:

Kwaliteit boven kwantiteit, ja leg dat maar eens uit aan een flink deel van de mensen die straks geen baan meer hebben maar wel jarenlang alles gegeven hebben voor het bedrijf en niet zelden ten koste van alles.

Ros

Met grootschalig bedoel ik uiteraard ook dat er geen ruimte is om nog iets anders van betekenis uit te voeren. Stel dat er straks toestellen zoals de F-16 in Mali nodig  zijn zullen wij een beroep moeten doen op een ander land om ons uit de brand te helpen.

Jellington

Citaat van: Lex op 17/01/2014 | 22:59 uur
Jazeker; de 25e rotatie is begonnen.  8)

Dan lijkt langdurig mij eerder een geschikt woord.

Lex


Jellington

Citaat van: Ros op 17/01/2014 | 21:56 uur
Voorlopig zonder KLu want deze is bezet door een grootschalige inzet in Afghanistan..............

"grootschalig"

Ros

Voorlopig zonder KLu want deze is bezet door een grootschalige inzet in Afghanistan..............

KapiteinRob

Citaat van: Oorlogsvis op 17/01/2014 | 17:08 uur
Nou dan kan je alles wel goedpraten...hij is een Generaal zonder tanks en met heel weinig APC's en 18 pantserhouwitsers..hij is een nep-generaal..hetzelfde als een direkteur van een bedrijf dat een lege huls is.

Generaal zonder Tanks het is een Generaaaaaaaaaaaal zonder taaaaaaanks het is een Generaal zonder taaaaaaaaaaaaaanks  ;D

ik kan er wel een carnavals hit van maken.. 8)

Aangezien deze generaal CDS is, kan hij nog wel zeggen dat hij marine- en luchtmachtwapens tot zijn beschikking heeft die nog voor wat power kunnen zorgen.....  ;)

Oorlogsvis

Nou dan kan je alles wel goedpraten...hij is een Generaal zonder tanks en met heel weinig APC's en 18 pantserhouwitsers..hij is een nep-generaal..hetzelfde als een direkteur van een bedrijf dat een lege huls is.

Generaal zonder Tanks het is een Generaaaaaaaaaaaal zonder taaaaaaanks het is een Generaal zonder taaaaaaaaaaaaaanks  ;D

ik kan er wel een carnavals hit van maken.. 8)

DvdW

General Tom Middendorp, Chief of Defence, Dutch armed forces
Menno Steketee, Amsterdam

Twenty-two years of continuous cuts have more than halved the Dutch armed forces, with the last round of downsizing - which saw
12,000 jobs culled from a total of 68,000 - being among the fiercest. Still, Dutch Chief of Defence General Tom Middendorp told IHS
Jane's : "We may have had to give in on quantity, but we won't budge on quality."

This 'quality over quantity' is reflected in the current international missions in which the Dutch armed forces are involved. Under the
aegis of the European Union's Operation 'Atalanta' and NATO's 'Ocean Shield', Dutch ships and submarines hunt pirates around the
Horn of Africa, four Lockheed Martin F-16 fighters still patrol the skies over Afghanistan and Dutch Raytheon Patriot PAC-3 air defence
batteries protect Turkish citizens in Adana along the country's border with Syria.

In addition to participation in more than 10 other missions, the Dutch will also take part in the upcoming Multidimensional Integrated
Stabilisation Mission in Mali (MINUSMA), contributing special forces, Boeing AH-64D Apache attack helicopters and assorted personnel
from, among other units, the Joint Intelligence Surveillance Target Acquisition Reconnaissance Commando

Of ik hier het hele artikel mag plaatsen weet ik niet, dus lees hier verder
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל