“Een sociaal democraat belooft je de vis maar geeft je de graat”

Gestart door Richardnl67, 17/03/2006 | 21:30 uur

Opa

Citaat van: Richardnl67 op 19/03/2006 | 19:49 uur
Citaat van: Opa op 19/03/2006 | 10:19 uur
De PvdA, en met name Wouter Bos, is helemaal niet links.
Die is al duidelijk met het CDA aan het voetjevrijen.

De Partij van de Arbeid kan je ook niet eens meer sociaal democratisch noemen.
Om de PVDA en Wouter Bos niet Sociaal Democratisch te noemen is redelijk gedurft. Ik ben bang dat ze hier zelf ook nog niet van op de hoogte zijn. De PVDA heeft namelijk op 29 januari 2005 een nieuw beginselmanifest PVDA aangenomen (een van auteurs is Wouter Bos) waarin de Sociaal Democratische waarden en normen nog steeds zijn verwoord. Eveneens beschrijft Wouter Bos in zijn boek  "Dit land kan zoveel beter" de nieuwe sociaal-democratische koers van de PVDA, ook hebben ze het "oude-linkse" denken vaarwel zegt en het geheel in een moderner jasje gestoken. "Dit land kan zoveel beter" is eveneens het campagnethema op lokaal en landelijk niveau!

Ach... De VVD noemt zich liberaal, maar is in de praktijk conservatief.

Ik ken de PvdA en de vakbond FNV lang genoeg, om te mogen zeggen dat ze niet sociaal-democratisch zijn.
Ik zal je niet al te veel gaan vervelen met wat ze dan wel zijn.

Eigenlijk is daar alleen al een draad over op te zetten.
Maar in het kort, kan je stellen dat CDA, VVD en PvdA deel uitmaken van het establishment, en om beurten op het pluche zitting nemen, onderling hun belangen met die van de werkgevers en ook de vakbonden afstemmend in de vertrouwde corporatistische traditie.

ZOek maar op: corporatisme.

Richardnl67

Citaat van: Opa op 19/03/2006 | 10:19 uur
De PvdA, en met name Wouter Bos, is helemaal niet links.
Die is al duidelijk met het CDA aan het voetjevrijen.

De Partij van de Arbeid kan je ook niet eens meer sociaal democratisch noemen.
Om de PVDA en Wouter Bos niet Sociaal Democratisch te noemen is redelijk gedurft. Ik ben bang dat ze hier zelf ook nog niet van op de hoogte zijn. De PVDA heeft namelijk op 29 januari 2005 een nieuw beginselmanifest PVDA aangenomen (een van auteurs is Wouter Bos) waarin de Sociaal Democratische waarden en normen nog steeds zijn verwoord. Eveneens beschrijft Wouter Bos in zijn boek  "Dit land kan zoveel beter" de nieuwe sociaal-democratische koers van de PVDA, ook hebben ze het "oude-linkse" denken vaarwel zegt en het geheel in een moderner jasje gestoken. "Dit land kan zoveel beter" is eveneens het campagnethema op lokaal en landelijk niveau!

Opa

Het scenario zoals de originele poster schetst zal niet gebeuren.

De PvdA, en met name Wouter Bos, is helemaal niet links.
Die is al duidelijk met het CDA aan het voetjevrijen.
Dat was meer dan duidelijk toen dat clubje er mee instemde dat onze jongens naar Afghanistan gestuurd konden worden.

Wouter Bos zie ik als een rechtse wolf in schaapskleren.
De SP heeft er helemaal geen behoefte in, om met zo'n ongure typetjes te gaan regeren. Wouter Bos is trouwens wat marketing produkt betreft een aardige kopie van Tony Blair. Ook een goede vriend van Wim Kok.

Links lullen, en rechts zakken vullen.
De Partij van de Arbeid kan je ook niet eens meer sociaal democratisch noemen. CDA, VVD of PvdA... Wat maakt het uit.
Opportunistische pluchezitters, geboren uit het corporatistische gedachtengoed van voor de oorlog.

De gemeenteraadsverkiezingen hebben trouwens geen moer met de landelijke politiek van doen.
De winst van de SP is te verklaren, omdat die zowiezo veel aandacht aan gemeentes en wijken besteden.
Dat de PvdA winst geboekt heeft in gemeentes, is omdat men gefrustreerd is geraakt door het gekluns van de diverse "Leefbare" varianten.
In veel gemeentes doen partijen als CDA, VVD en PvdA trouwens hun uiterste best om elkaar vliegen af te vangen.
Dat levert gelukkig dikwijls wel weer winst op voor de lokale partijen.
En dat is waar de gemeentepolitiek ook thuis hoort!  ;D

Mikemans

Bijna volledig mee eens. Alleen de staatsschuld, die is voor een groot deel al ontstaan nog voordat nederland een koninkrijk was. En voor een ander gedeelte stamt hij uit de tijd dat Belgie de kortzichtigheid van Nederland eindelijk zat was en zich losweekte. Nederland (voor haar koning willem 1) sloeg een ruimhartig aanbod over de verdeling van de staatsschuld af en starte in plaats daarvan een oorlog met Belgie.

Het ligt wel aan de opvolgende regeringen dat hij onderhand nog groter is i.p.v. kleiner.

Ros

Het begrotingstekort en de staatsschuld is voor een groot deel te wijten aan de overheid zelf. De Betuwelijn is daar een mooi voorbeeld van.

Vorige week nog een reportage gezien over de lokale overheden en de bijzondere uitkeringen aan de minima. Iedere € 300 die bij een hulpbehoevende burger terecht komt kost de belastingbetaler ook nog eens € 300 aan ambtenarij. Het tegendeel werd ook bewezen door sommige gemeenten die hun zaakjes wel goed voor elkaar hebben en het grootste gedeelte van de bijzondere bijstand wel bij de minima terecht laat komen.

Het ineens opduiken van een meevaller van een miljard getuigt ook niet van al te veel financieel inzicht.

Mikemans

Het jammere is dat stemmen gaan naar degene die het meeste geld belooft voor 'jan modaal'. Dat geld is er simpelweg niet, we hebben namelijk een ENORME staatsschuld die nog elk jaar stijgt omdat de bevolking van nederland en de regering schijnbaar nog steeds geloven in de grote verlosser: Leen van frisia. Lekker lenen en lenen en lenen, uitgeven maar jongens.

Zolang er nog een begrotingstekort is en een staatsschuld hebben we helemaal NIETS om extra uit te geven, doen we dat wel graven we de kuil alleen maar dieper. Een financiele meevaller in het jaar van een Miljard terwijl er een tekort is op de begroting betekend alleen maar dat het tekort een miljard minder is dan voorzien. Het is dus niet zo dat je dan een Miljard extra uit kan geven.

Ik heb altijd geleerd dat je wat je niet hebt ook niet uit kunt geven omdat dat ALTIJD leid tot problemen.

Zeuren om een regering die je geld geeft is jezelf voor de gek houden, dat geld dat je dan krijgt van de regering is met een omweg gewoon geleend en daar zul je dus gewoon met een omweg rente over betalen n.l. met hogere belastingen. Wil je minder belasting betalen? Dan kan de regering dus minder geld uitgeven, dat is de enige echte mogelijkheid.

KapiteinRob

Citaat van: Offenbach op 18/03/2006 | 11:57 uur
En wat zou je ervan vinden als Rutte aan het roer van de VVD komt te staan?

Het maakt mij in het geheel niet uit wie de aanvoerder van een club is. Als ik zeg dat ik nooit meer VVD zal stemmen, verander ik echt niet van mening omdat ze nu een liberale kloon van Wouter Bos aan het roer krijgen. Zijn gepraat over lui bij de VVD die piercings en weet ik wat niet meer kunnen hebben, is irrelevant en wat mij betreft goedkoop zieltjes winnen.

Richardnl67

Citaat van: Offenbach op 18/03/2006 | 11:57 uur
En wat zou je ervan vinden als Rutte aan het roer van de VVD komt te staan?
Hij wordt toch gezien als een sociaal liberaal, die misschien Jan Modaal terug naar de VVD kan trekken?
Ik heb geen idee wat ik van Dhr Rutte kan verwachten eerlijk gezegd. Tot nu toe tracht hij zich een imago van "Jan Modaal" aan te meten en loopt daarom als de "sociaal liberale" Wouter Bos" stropdas loos door Den Haag. Volgens hem moet het kunnen om zwaar onder de piercings in de 2e kamer rond te lopen, maar ik zie (oud of ex) VVD-toppers als Hans Wiegel nog niet met een piercing in hun neus en lip door het leven gaan. Waar hij werkelijk voor staat dat moeten we nog maar afwachten.

Offenbach

Citaat van: Kapitein Rob op 18/03/2006 | 10:45 uur
Net als ik nooit links zal stemmen, zal de VVD mijn stem niet meer krijgen. Ook die zijn niet voor de portemonnaie van Jan Modaal en staan zeer zeker niet voor een fatsoenlijke defensie!

En wat zou je ervan vinden als Rutte aan het roer van de VVD komt te staan?
Hij wordt toch gezien als een sociaal liberaal, die misschien Jan Modaal terug naar de VVD kan trekken?

Ros

Citaat van: Offenbach op 17/03/2006 | 23:20 uur
Bos vreest zijn allochtone partijgenoten
PvdA-leider Wouter Bos maakt zich zorgen over de nieuwe allochtone raadsleden van zijn partij. Vooral van partijgenoten die met voorkeurstemmen zijn gekozen van een niet-verkiesbare plaats verwacht Bos problemen.

'Wij krijgen vast ongelukken met nieuwe allochtone raadsleden', voorspelt Bos vrijdag in een vraaggesprek met Het Parool. Volgens de PvdA-leider is de winst van zijn partij zo groot dat aan de kwaliteit van veel raadsleden getwijfeld moet worden.


Over de problemen met de autochtone raadsleden zullen wij het maar niet over hebben  :-[

KapiteinRob

Citaat van: Leo2 op 18/03/2006 | 11:12 uur
Dat de VVD niet goed voor defensie zou zijn, tsja ik wil er geen voorstelling van maken als we nu een links kabinet aan de macht zouden hebben.

Noemen ze dat geen duivels dilemma? En dat de VVD niet goed voor defensie is, bewijzen de afgelopen jaren wel. Ik neem aan dat ik het rijtje niet op hoef te noemen?

Ik prefereer nog altijd het huidige kabinetsbeleid boven de linkse dagdromerij, maar heb er zeker heel wat op aan te merken!

Leo2

Het terug dringen van de "staatsschuld" is een stokpaardje van Zalm, maar dat is straks ook voor ons van voordeel om BV Nederland betaalbaar te houden.
Dat de VVD niet goed voor defensie zou zijn, tsja ik wil er geen voorstelling van maken als we nu een links kabinet aan de macht zouden hebben.

Gr. Ton :)
Voor sommige mensen is morgen altijd de drukste dag.

Richardnl67

Citaat van: Kapitein Rob op 18/03/2006 | 10:45 uur
Het is typisch iets voor deze Zalm om dat te gaan doen in een verkiezingsjaar. Jarenlang heeft hij lak aan de koopkracht, maar in het verkiezingsjaar ligt de eerste 1,5 miljard al klaar. Misselijkmakende hypocrisie! Net als ik nooit links zal stemmen, zal de VVD mijn stem niet meer krijgen. Ook die zijn niet voor de portemonnaie van Jan Modaal en staan zeer zeker niet voor een fatsoenlijke defensie!
Ben het hier helemaal mee eens. Het zou me echter niets verbazen dat hij wat reserves hier voor klaar heeft liggen! Maar ik mag dan hopen dat hij hier zwaar op af wordt gerekend, voor mijn part door de linkse partijen. De VVD is inderdaad ook van het "veel beloven en weinig geven" dat hebben we in het verleden al meer bij defensie gemerkt!

Richardnl67

Citaat van: Offenbach op 17/03/2006 | 23:45 uur
[Woutertje Bos komt inhoudelijk met helemaal NIETS! Enige wat hij beweerd is dat er lange rijen mensen bij de voedselbanken staan.. >:(
Ben eigenlijk bang dat je met deze regel de spijker op zijn kop slaat. De linkse partijen komen inhoudelijk met niets, maar helaas is dat ook meestal niet nodig. Opmerkingen in de lucht als, "lange rijen bij de voedselbank", belastingen gaan omlaag, u zult het resultaat op financieel gebied DIRECT merken, zijn meeestal genoeg om de bijstandsmoeders en andere links georienteerde in grote getalen naar de stembureau's te laten gaan. Vaak is het verkopen van "gebakken lucht" al voldoende! In het verleden is het al vaak bewezen dat dan na 4 (of zelfs meer)jaar links, een andere coalitie met meer verstand met zware financiele discipline de rommel mag opruimen!

KapiteinRob

Ik zit absoluut niet te wachten tot de rode rakkers het roer gaan overnemen in ons land, laat dat duidelijk zijn. Dan kunnen we zeker op defensie weer gaan zweten. Maar in bovenstaande posting wordt de hoop uitgesproken dat Zalm met miljarden gaat smijten om de koopkracht omhoog te krikken. Het is typisch iets voor deze Zalm om dat te gaan doen in een verkiezingsjaar. Jarenlang heeft hij lak aan de koopkracht, maar in het verkiezingsjaar ligt de eerste 1,5 miljard al klaar. Misselijkmakende hypocrisie! Net als ik nooit links zal stemmen, zal de VVD mijn stem niet meer krijgen. Ook die zijn niet voor de portemonnaie van Jan Modaal en staan zeer zeker niet voor een fatsoenlijke defensie!