Ervaring gevraagd

Gestart door _Gignomai, 02/09/2014 | 15:26 uur

_Gignomai

Ja dat is wel een goede.

Trouwens, ik heb ook gehoord van infanteriesoldaten die weinig deden (en een vakantiegevoel hadden). Los van het willen 'knokken', lijkt het me dat je wel het geoefende in praktijk wil brengen toch?



Citaat van: ZitStuk op 02/09/2014 | 18:02 uur
Als je de poort uit wilt moet je bij geen van beide zijn. Dan moet je richting de infanterie.

En wanneer het rustig is in het inzetgebied dan moet je je motivatie en voldoening ergens anders uit zien te halen. Groepscohesie, ontwikkeling van de minder ervaren maten. Ook het zien dat alles goed loopt en de dingen die je doet gaan zoals het moet motiveert.

Uitzending is meer als alleen maar knokken

ZitStuk

Citaat van: _Gignomai op 02/09/2014 | 15:26 uur
Ik ben aan het twijfelen of ik een functie ga nemen in een gevechtseenheid (als officier Artillerie bijvoorbeeld) of meer een burgerfunctie (officier Logistiek). Als ik verhalen hoor van mensen die op uitzending zijn geweest in een gevechtsfunctie, hoor ik regelmatig dat zij weinig hebben meegemaakt. Ik hoorde soms verhalen terug dat leek als een soort vakantie, met af en toe de poort uit.
Zijn er mensen met ervaring hierin? Dat je dus lange tijd aan het oefenen bent, kennis en vaardigheden aan het opdoen bent, om vervolgens op uitzending maar vrij weinig te doen met deze kennis en vaardigheden.
Met als verkapte ondervraag: demotiveert dat niet enigzins?

Als je de poort uit wilt moet je bij geen van beide zijn. Dan moet je richting de infanterie.

En wanneer het rustig is in het inzetgebied dan moet je je motivatie en voldoening ergens anders uit zien te halen. Groepscohesie, ontwikkeling van de minder ervaren maten. Ook het zien dat alles goed loopt en de dingen die je doet gaan zoals het moet motiveert.

Uitzending is meer als alleen maar knokken
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

Nikehercules

Citaat van: _Gignomai op 02/09/2014 | 15:26 uur
Ik ben aan het twijfelen of ik een functie ga nemen in een gevechtseenheid (als officier Artillerie bijvoorbeeld)

Ik begrijp de verwarring maar de Artillerie is een gevechtsondersteunende eenheid. De artillerie zal doorgaan niet direct het gevecht aangaan met vijandelijke eenheden maar vuursteun leveren aan de eigen troepen.

_Gignomai

Ik ben aan het twijfelen of ik een functie ga nemen in een gevechtseenheid (als officier Artillerie bijvoorbeeld) of meer een burgerfunctie (officier Logistiek). Als ik verhalen hoor van mensen die op uitzending zijn geweest in een gevechtsfunctie, hoor ik regelmatig dat zij weinig hebben meegemaakt. Ik hoorde soms verhalen terug dat leek als een soort vakantie, met af en toe de poort uit.
Zijn er mensen met ervaring hierin? Dat je dus lange tijd aan het oefenen bent, kennis en vaardigheden aan het opdoen bent, om vervolgens op uitzending maar vrij weinig te doen met deze kennis en vaardigheden.
Met als verkapte ondervraag: demotiveert dat niet enigzins?