Internationale fighter ontwikkelingen

Gestart door Lex, 19/12/2015 | 16:32 uur

Poleme

#798
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/08/2016 | 19:39 uur
Air Force Declares F-35A Ready For Combat

http://defnews.ly/2aKGXHE via @defense_news
;D  ;D
De US Air Force zegt dus dat een squadron F-35A Initial Operational Capable is.

De aanvang van de Initial Operational Testing & Evaluation (IOT&E) fase, die 2,5 jaar moet duren, stond eigenlijk gepland op augustus 2017. 
Maar is door de grote hoeveelheid ontwikkeling uitdagingen uitgesteld naar januari of februari 2018.
Oorspronkelijk zou de IOT&E fase aansluiten op het einde van de System Development & Demonstration (SDD) fase.    En dus zou de IOT&E al begonnen moeten zijn in het voorjaar van 2012 en duren tot augustus 2014 !!!     Daarna zou de Full Rate Production fase aanvangen.

Feit is dat men nog steeds aan het worstelen is met de ontwikkeling en testen van de block 3F software.
Men hoopte dat dit afgerond zou zijn in juli 2017, maar wordt waarschijnlijk niet voor januari 2018 afgerond.   Begin van de IOT&E heeft pas zin nadat de 3F software ontwikkeld en getest is.
Vorig jaar (gemeten per oktober 2015) had de gehele F-35 vloot een inzetbaarheid van 51 %, terwijl 60 % gewenst was.
Operationele inzet is voor een groot deel afhankelijk van contractors en workarounds in de gereedstelling.   Dit wordt moeilijk als je de F-35 gaat uitzenden.

Ik daag de US Air Force dan ook uit om nu een "viertje" of een "achtje" F-35A's naar het Midden-Oosten te sturen.
Anderhalve week geleden had men daar te lijden onder een record hitte.
Kan nog leuk worden met de LightningII met al zijn thermische restricties boven de 90 Fahrenheit / 32,22 graden Celsius.
En welke wapens kan de F-35A nu al goed inzetten ?
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Sparkplug

En ook onderstaande gaat langzaam door.

India, France Move Closer to Rafale Fighter Deal

Vivek Raghuvanshi, Defense News 5:45 p.m. EDT August 2, 2016

NEW DELHI — India and France move closer to concluding a Rafale fighter-jet deal, estimated at around $9 billion, as the two countries have agreed to sign an inter-governmental agreement (IGA), which was one of the obstacles towards an eventual sale.

.../...

Lees onderstaande link voor het complete artikel.
http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/2016/08/02/india-france-move-closer-rafale-fighter-deal/87951264/
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Air Force Declares F-35A Ready For Combat

http://defnews.ly/2aKGXHE via @defense_news

Poleme

Citaat van: Sparkplug op 02/08/2016 | 09:16 uur
The tests will help inform Block 3F software testing, which will bring the aircraft to full combat capability and should begin in January 2018.

https://www.flightglobal.com/news/articles/f-35a-takes-down-target-drone-428085/
Block 2B software draait op de TR1 hardware met een architectuur uit de jaren 90.
Block 3i en 3F draaien op de nieuwe TR2 hardware, eigenlijk gaat het hier om block 2B software aangepast voor applicatie op de TR2 hardware.
De JSF software problemen worden niet kleiner, maar groter.
Volgens de oorspronkelijke plannen zou Block 3 alle geplande capaciteiten bevatten.  Waarschijnlijk wordt dat bereikt in een block 5 of 6, op zijn best in het midden van de jaren 20 tot eind jaren 20, of misschien wel nooit, want te duur.

Goh, wanneer worden de onderhandelingen voor Low Rate Initial Production Lot 9 en 10 afgerond voor meer dan 140 kisten voor USD 14 miljard, hadden al begin dit jaar afgerond moeten zijn.
Helaas, kosten en software perikelen staan in de weg.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Sparkplug

F-35A takes down target drone

By Leigh Giangreco, Washington DC | 02 August 2016

With an initial operational capability declaration imminent, the Lockheed Martin F-35A marked its first air-to-air kill during a flight test after launching infrared- and radar-guided missiles at subscale target drones, the US Air Force announced 1 August.

On 28 July, the pilot of the AF-3 test aircraft declared "Boola Boola," the traditional radio call made when a pilot shoots down a drone, as a Raytheon AIM-9X Sidewinder missile scored a hit on the subscale taret. The fighter identified the drone using its mission system sensors, passed the tracking information to the wing-mounted missile and allowed the pilot to verify the targeting information using the high off-boresight capability on the F-35's Vision Systems helmet mounted display, the service says in the news release.

The F-35 can carry two of the short-range, heat-seeking AIM-9X missiles on its wings. In previous tests, the AIM-9X guided close to the target before self-destructing as part of the test plan.



The aircraft also carried an internal Raytheon AIM-120C AMRAAM missile, which the pilot employed on a separate target drone before launching the AIM-9X. The drone was beyond visual range and the AIM-120C was directed as planned to self-destruct before impact.

The AIM-9X test is one of several munitions tests in the F-35 Joint Program Office's weapons testing surge, which includes small diameter bombs, joint direct attack munitions and AIM-120 testing. The tests will help inform Block 3F software testing, which will bring the aircraft to full combat capability and should begin in January 2018.

https://www.flightglobal.com/news/articles/f-35a-takes-down-target-drone-428085/
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

Citaat van: Lynxian op 27/07/2016 | 22:57 uur
Hoewel een indrukwekkende salvo, vindt ik 't er toch niet uitzien, zo'n externe gunpod in plaats van geïntegreerd in het frame. Ik kan me ook voorstellen dat zo'n extensie ook wel wat doet met de stealth en aerodynamische eigenschappen van het vliegtuig. Is hier al wat over bekend?

Bij de F-35B en F-35C was in ieder geval al vroeg nagedacht over het gebruik van een gun pod op de center line pylon. Eigenlijk net zoals met de gun pods van de (Sea) Harrier en de AV-8B Harrier II. Bij de F-4 was dat niet optimaal en al helemaal niet bij de F-16. Als het om pure stealth missies gaat, dan lijkt het mij dat de gun pod niet wordt gebruikt. Correct me if I'm wrong.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.


Lynxian

Hoewel een indrukwekkende salvo, vindt ik 't er toch niet uitzien, zo'n externe gunpod in plaats van geïntegreerd in het frame. Ik kan me ook voorstellen dat zo'n extensie ook wel wat doet met de stealth en aerodynamische eigenschappen van het vliegtuig. Is hier al wat over bekend?

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)


Harald

USAF considers future CAS options

The US Air Force (USAF) is considering three options for the future provision close air support (CAS) as it looks to begin divesting its Fairchild-Republic A-10 Thunderbolt II in the beginning of the next decade, a senior officer said in mid-July.

Speaking to reporters ahead of the Farnborough Airshow, the chief of the USAF's Air Combat Command (ACC), General Herbert Carlisle, said that the service is looking to either developing a new platform or upgrading its existing one, as it begins the process of retiring the A-10 in the 2021 to 2022 timeframe.

In the short-term the USAF has plans to replace some A-10s with Lockheed Martin F-16 Fighting Falcons, but in the medium- to longer-terms there are plans to procure or develop either a platform that that can operate either in a permissive environment only, or one that can operate in both a permissive and contested environment. The options are being considered under the auspices of the recently announced A-X project.

Further to these two new-platforms solutions, Gen Carlisle said that the USAF is looking at the option of upgrading the existing A-10. "Part of the A-X discussion is enhancing the A-10 - the engines, wings, and avionics - but it is a balance between the age of the aircraft and the money you'd have to spend. We have not ruled it out, but a [brand new] A-X looks to be more attractive," the general noted.

The USAF first announced its plans to fast-track the retirement of the USAF's approximately 300 A-10s (of which a number have already been placed into storage) from the planned out-of-service date of 2028 to 'as soon as possible' in 2014. Since then, the topic has been hotly debated and contested at the highest levels of government, with supporters of the legacy platform asserting that it offers an unparalleled close-air support capability, primarily by means of its 30 mm GAU-8 Avenger cannon, and that its divestment would go so far as to endanger the lives of US and coalition troops on the ground.

http://www.janes.com/article/62514/usaf-considers-future-cas-options

Harald

Textron Partners With USAF For Scorpion Appraisal

The Textron AirLand Scorpion has become the test case for a new airworthiness initiative by the U.S. Air Force that could make non-program of record military aircraft more attractive to international ...

http://aviationweek.com/defense/textron-partners-usaf-scorpion-appraisal


Air Force to Certify Scorpion Jet, Broadening Its International Appeal

For the first time, the Air Force will test the airworthiness of an aircraft that is currently not planned to be in its inventory, a move that could increase the plane's chance of success in the international market.

The Air Force announced on Wednesday that it had signed a Cooperative Research and Development Agreement (CRADA) with Textron AirLand, under which the service will conduct an airworthiness assessment of Textron's Scorpion aircraft. The certification could open the door for future direct commercial sales of the jet to foreign militaries or quicken the pace of a domestic purchase, should the Air Force decide to procure it in the future.

"This is the first of its kind, we have not done a CRADA like this before and we have never had a partnership with industry to assess aircraft that are not under a USAF acquisition contract" Jorge Gonzalez, the Air Force's technical airworthiness authority, said in a statement.

Textron rolled out the Scorpion jet in 2013, marketing it to both US military and international customers as an affordable way to conduct a broad array of missions such as ISR, counter insurgency, close air support and border and maritime security. The plane, which was designed and developed entirely with internal funds, costs only $20 million to acquire and $3,000 per flight hour.

.../...

http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/2016/07/21/air-force-scorpion-textron-foreign-military-commerical-sales-international-airworthiness-certify/87382706/

StrataNL

Citaat van: JdL op 23/07/2016 | 17:19 uur
Over hoeveel van die 3.156 krijgt NL wel royalities?

Er is een site waar al die aantallen mooi bijgehouden werden (niet alleen van de F35 overigens), maar die kan ik zo snel niet vinden helaas.

Het totaal minus de toestellen uit FMS contracten.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

JdL

Citaat van: StrataNL op 23/07/2016 | 13:22 uur
Het totale aantal verwachte bestellingen door partnerlanden én reeds gedane bestellingen van landen die via het Foreign Military Sales (FMS) traject verwerven, bedraagt thans 3.156.
Over hoeveel van die 3.156 krijgt NL wel royalities?
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan