Vrouwen bij defensie

Gestart door Sanne, 27/04/2003 | 10:54 uur

Wat vindt u van vrouwen bij defensie?

Ja: Goeie zaak!
180 (45.5%)
Mwah: Moeten ze zelf weten, maakt me niet uit
73 (18.4%)
Mwah: Liever niet
29 (7.3%)
Nee: Slecht plan
28 (7.1%)
Ligt eraan waar
86 (21.7%)

Totaal aantal stemmen: 100

A.J.

Citaat van: Zander op 16/10/2018 | 23:13 uur
Ach ja,
de media zijn goed in het uitvergroten van enkele incidenten waarna het een enorme bak ellende lijkt.

Het zal niet de eerste keer zijn idd en vervolgens krijg je draconische maatregelen waarbij er weer meer kapot wordt gemaakt dan het goed doet...

A.J.

Citaat van: Ros op 16/10/2018 | 23:07 uur
Zou het ook niet beter kunnen gaan over de gevallen die niet worden gemeld. Omdat deze  niet gehoord worden dan wel niet binnen het 'cultuur' thuis horen ? En/of gevolgen heeft voor de melder/s in plaats van de 'daders' ?

Oh, want die gevallen worden wel bij jouw gemeld ofzo? Of is dit de onderbuik die weer eens spreekt? Of is dit op basis van je eigen ervaringen en wat heb je er zelf dan eigenlijk aan gedaan?

Zander

Citaat van: A.J. op 16/10/2018 | 22:38 uur
Ik schop deze even omhoog aangezien ik hier toch wel een vraag over heb aan Ros... Hoezo "de boventoon"? Volgens mij zijn er in dat rapport Giebels 92 meldingen aan bod gekomen van de laatste 5 jaar waar ook nog een onbekend aantal meldingen al lang van was afgedaan... Dus ik ben toch wel erg benieuwd wat jij met die "boventoon" bedoelt?
Ach ja,
de media zijn goed in het uitvergroten van enkele incidenten waarna het een enorme bak ellende lijkt.
People are sheep

Ros

Zou het ook niet beter kunnen gaan over de gevallen die niet worden gemeld. Omdat deze  niet gehoord worden dan wel niet binnen het 'cultuur' thuis horen ? En/of gevolgen heeft voor de melder/s in plaats van de 'daders' ?

A.J.

Citaat van: Ros op 16/10/2018 | 21:02 uur

Als er een ministerie is waar discriminatie en intimidatie  de boventoon voert is het de krijgsmacht wel. Niet voor niets dat de politiek zich gaat mengen in de misstanden binnen de toko.

Ik schop deze even omhoog aangezien ik hier toch wel een vraag over heb aan Ros... Hoezo "de boventoon"? Volgens mij zijn er in dat rapport Giebels 92 meldingen aan bod gekomen van de laatste 5 jaar waar ook nog een onbekend aantal meldingen al lang van was afgedaan... Dus ik ben toch wel erg benieuwd wat jij met die "boventoon" bedoelt?

EstherLandmacht

~ Vrede is doen. Vrede is niet de afwezigheid van haat, maar een manier van omgaan door er voor elkaar te zijn. ~

boekje_pienter

Citaat van: EstherLandmacht op 26/10/2009 | 16:55 uur
ook je denken wordt erdoor beinvloed.

Kun je nagaan! Waarvan akte?  ;)

EstherLandmacht

Trouwens hoe meer mannelijk testosteron je hebt, hoe betere spieraanleg enzoo, maar ook je denken wordt erdoor beinvloed.
~ Vrede is doen. Vrede is niet de afwezigheid van haat, maar een manier van omgaan door er voor elkaar te zijn. ~

EstherLandmacht

Ja daar ben ik het ook wel mee eens.
Maargoed even op een opmerking van iemand reageren die ik heb gelezen.
Over vrouwen bij gevechtsfuncties:
Het wordt hier denk ik algemeen aanvaard dat dat lichamelijk zwaar is.
Een gemiddelde vrouw heeft niet veel mannelijk testosteron, misschien 20%
Maar geef toe: als je een lichamelijk zwaar beroep aankan als meisje, heb je ws gewoon veel meer mannelijk testosteron in je genen dan andere vrouwen. Met als gevolg dat je eigenlijk bijna een jongen was, maar iets te weinig mannelijk testosteron in je genen hebt. (miss 49% ipv 51%)
Lekker boeie toch? als je het aankan, waarom niet?
Meestal kunnen ze dan toch beter met jongens omgaan dan met meiden.
~ Vrede is doen. Vrede is niet de afwezigheid van haat, maar een manier van omgaan door er voor elkaar te zijn. ~

joe 010

Citaat van: Kapitein Rob op 02/10/2009 | 18:44 uurDeze posting hoort m.i. in het grote onzin topic thuis....

Hahaha, inderdaad!

boekje_pienter

Citaat van: Piranha op 03/10/2009 | 17:32 uur
Ratio?
Iets waar jij als man (te) veel van hebt en ik als vrouw (te) weinig? Hm. Kan dit nog goed komen?

De vraag stellen is hem beantwoorden ???

Piranha

Ratio?
Iets waar jij als man (te) veel van hebt en ik als vrouw (te) weinig? Hm. Kan dit nog goed komen?
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

boekje_pienter

Citaat van: Piranha op 03/10/2009 | 16:48 uur
Tjongejonge zeg, klinkt niet zo collegiaal eigenlijk.

Heeft niets met collegialiteit te maken maar met ratio ;)

Piranha

Tjongejonge zeg, klinkt niet zo collegiaal eigenlijk.
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

boekje_pienter

Citaat van: paul... op 02/10/2009 | 16:00 uur
Vrouwen bij defensie is zeker een pluspunt voor de organisatie
True, maar dit is zo'n beetje het enige zinnige dat Paul uitkraamt. Voor de rest: spank him!!!
CitaatVrouwen brengen namelijk een gezond evenwicht in het denkproces bij de man teweeg!
Gezond evenwicht? Emotie versus ratio zul je bedoelen.
CitaatZe zorgen ervoor dat niet alles vanuit het testosteroninstinct bepaald wordt.
Jammer dat bij vrouwen de normale hoeveelheid testosteron te laag is. Was het hoger geweest hadden we wellicht wat minder emoties gehad.

CitaatVrouwen zorgen voor een vrolijke noot in elke organisatie.
Tuurlijk, lekker vrolijk dat aanhoudend pissig zijn op vrouwelijke collega's. Zo vrolijk is die noot dus niet. Eerder hinderlijk.

CitaatEn laten we eerlijk zijn, wat is er nu lekkerder dan een strak kontje in een groene broek!
Ik kan talloze vrouwen aanwijzen die er een stuk aantrekkelijker uitzien in burger (dan wel zonder camobroek)!