Betaling wacht Heumensoord

Gestart door Nikehercules, 12/06/2010 | 14:54 uur

marchei

Het is in iedergeval wel netjes als duidelijk is waar je aan toe bent voor je start met je werkzaamheden als reservist en niet pas op je loonstrook terugziet dat je toch oefentoelage krijgt of niet.
dit is ieder jaar weer een verassing na werkzaamheden op Heumensoord.
Ook het feit dat je in Januari na je inzet pas je Loon ontvangt en als je jezelf hierover beklaagt jou dit bijna fataal wordt
Het blijft natuurlijk liefde oud papier maar een profesionele omgang met reservisten lijkt me gewoon normaal .

KM reservist werkzaam op Heumensoord

Lex

Citaat van: Enforcer op 29/06/2010 | 23:38 uur
Dat de HDP hiermee lastig gevallen is, is een zaak van "buitengewoon jammer", om het maar heel politiek correct te houden.
Idd, maar als CLAS van meet af aan anders had beschikt, dan was deze interventie niet nodig geweest.

KapiteinRob

Citaat van: Enforcer op 29/06/2010 | 23:44 uur
gedwongen door de regelgeving.

Gedwongen door de regelgeving? Defensie? HDP? Laat me niet lachen.......  :sick:

Enforcer

Citaat van: Kapitein Rob op 29/06/2010 | 23:42 uur
O jee, een HDP die zaken zo bepaalt dat ze (meer) geld kosten. Die kan zijn biezen gaan pakken.... :devil:

Was de zaak voordat hij zijn veto er over sprak dan juridisch houdbaar?! Ik denk het niet, dus was dit de enige juiste keuze, gdwongen door de regelgeving.

KapiteinRob

O jee, een HDP die zaken zo bepaalt dat ze (meer) geld kosten. Die kan zijn biezen gaan pakken.... :devil:

Enforcer

Citaat van: Lex op 29/06/2010 | 23:36 uur
Citaat van: Enforcer op 29/06/2010 | 23:27 uur
Jammer dat er zo'n generaal voor nodig is om de Natres aan te tonen dat ze niet zo creatieve boekhouding er op na moeten houden voor de werkvloer. Het komt in ieder geval ook niet professioneel over.
De generaal is wel de HDP.  :angel:

Dat de HDP hiermee lastig gevallen is, is een zaak van "buitengewoon jammer", om het maar heel politiek correct te houden.

Lex

Citaat van: Enforcer op 29/06/2010 | 23:27 uur
Jammer dat er zo'n generaal voor nodig is om de Natres aan te tonen dat ze niet zo creatieve boekhouding er op na moeten houden voor de werkvloer. Het komt in ieder geval ook niet professioneel over.
De generaal is wel de HDP.  :angel:

Enforcer

Jammer dat er zo'n generaal voor nodig is om de Natres aan te tonen dat ze niet zo creatieve boekhouding er op na moeten houden voor de werkvloer. Het komt in ieder geval ook niet professioneel over.

Lex

#22
Natres: gewoon betalen!

De hoofddirecteur personeel, luitenant-generaal Leijh, heeft in een brief van 28 juni duidelijk gemaakt dat Natres-personeel niet op oefening is bij de dienstverlening op Kamp Heumensoord tijdens de Nijmeegse Vierdaagse.

Dat betekent dat het werk- en rusttijdenregime van toepassing is. Ook ontvangen de Natres-militairen een normale vergoeding voor gewerkte (over-)uren. Zij mogen dus niet worden afgescheept met een oefentoelage.

Klik voor de brief van lgen Leijh.

De Vakbond voor Defensiepersoneel VBM|NOV had op 3 juni krachtig geageerd tegen het plan van Defensie om de militairen af te schepen met een fooitje. Al met al dus een mooi resultaat voor het Natres-personeel en voor de overlegvertegenwoordigers van de VBM|NOV.

VBM/NOV, 29 Jun 10

Enforcer

Citaat van: A.J. op 14/06/2010 | 21:49 uur
Citaat van: Nikehercules op 14/06/2010 | 21:02 uur
Het schijnt hier idd om 12 uurs diensten te gaan, exc briefing en appél.
Op het natres forum schrijft iemand dat hij 10 van deze diensten achter elkaar draait, dan gaat het dus om veel geld.

Dat is niet serieus veel geld. Stel een natres collega krijgt 2216,51 (hoogste salarisschaal kpl1) Dan leveren overuren dus 53.73 euro bruto op voor vier uurtjes overwerk. Dan kun je beter in de oefen/ meerdaagse activiteiten toelage zitten.

Nogmaals, ik zou zeggen reken het goed na want overuren zijn bij defensie geen "binnenlopertjes" om het maar zo te zeggen.

Zelfs als jouw berekening klopt, klopt jouw bewering niet aangezien de vergoeding 48,46 Euro is. Bovendien is er nog een extra 2x 0,5 uur voor briefing, overdracht en dergelijke die nog niet is meegerekend. De Natres doet niet aan overuren. Alles valt binnen de 100% en er wordt niks geVROB'd.

Daarnaast ben je overgeleverd aan je cdt bij die meerdaagse vergoeding. 10 diensten van 12 uur achter elkaar kan nu ook, terwijl het volgens de ATW niet kan.

A.J.

Citaat van: Nikehercules op 14/06/2010 | 21:02 uur
Het schijnt hier idd om 12 uurs diensten te gaan, exc briefing en appél.
Op het natres forum schrijft iemand dat hij 10 van deze diensten achter elkaar draait, dan gaat het dus om veel geld.

Dat is niet serieus veel geld. Stel een natres collega krijgt 2216,51 (hoogste salarisschaal kpl1) Dan leveren overuren dus 53.73 euro bruto op voor vier uurtjes overwerk. Dan kun je beter in de oefen/ meerdaagse activiteiten toelage zitten.

Nogmaals, ik zou zeggen reken het goed na want overuren zijn bij defensie geen "binnenlopertjes" om het maar zo te zeggen.

Nikehercules

Het schijnt hier idd om 12 uurs diensten te gaan, exc briefing en appél.
Op het natres forum schrijft iemand dat hij 10 van deze diensten achter elkaar draait, dan gaat het dus om veel geld.


Nikehercules


Citaat van: A.J. op 12/06/2010 | 23:28 uur
Als er al spelregels opgesteld waren is het idd ongepast om die staand vrije hand te veranderen. Maar, ik zou als ik jullie was nog wel even gaan doorrekenen wat nou daadwerkelijk het meeste geld oplevert, want je zit nl. ook nog eens een keer met je max te draaien uren (op basis van overuren), kom je daarbuiten dan wordt er helemaal geen kut meer uitbetaald en ben je niet eens verzekerd en weet ik veel wat.

Gezien de ophef die er over is ontstaan ga ik er vanuit dat er in het verleden op een andere(correcte?) manier met de betalingen omgegaan is.
En wat betreft ''jullie'', ik mag dan toevallig bij de natres zitten maar met deze steunverlening heb ik verder niets van doen dus het rekenen is aan de collega's.
Ik ben maar half op de hoogte hoe het zit met dit soort regelingen bij de natres, laat staan bij de beroeps maar wanneer iets niet klopt zou het niet moeten gebeuren.
Het feit dat het bij de beroeps niet klopt is geen rede dat het dan bij de natres ook niet zou moeten kloppen of andersom.

Citaat van: A.J. op 12/06/2010 | 23:28 uur
Oefentoelage bestaat feitelijk ook niet meer, het heet tegenwoordig "Toelage meerdaagse activiteiten"
Ok, nooit geweten.
Geen idee of dit iets aan de situatie verandert, we zullen het horen.

Citaat van: A.J. op 12/06/2010 | 23:28 uur
Met 1/165e deel moet je goed gaan rekenen wat nou voordeliger is. Ik voorspel oefentoelage.
Defensie zal dit niet gedaan hebben om haar personeel een extratje te geven.

A.J.

Citaat van: Enforcer op 12/06/2010 | 22:49 uur
Het is eigenlijk een baaan als oproep- of uitzendkracht. Dan hoor je tijdens een normale dienst gewoon je uren uitbetaald te krijgen.

Ik neem aan dat er een oefenorder uitegeschreven is en dat deze door de MC geaccordeerd is?

Een oefenorder zegt helmaal niets, dat is wel gebleken met die touwtrekkerij over een dienstongeval of geen dienstongeval.

A.J.

#16
Citaat van: Nikehercules op 12/06/2010 | 22:38 uur

Dat was idd het probleem denk ik, er staat nou alweer heel wat meer als wat ik bij het quoten kon lezen.
Ik moet zeggen dat ik het vrij zuur beleid vind, als gebeurt het bij sommige commerciële instellingen ook.

Dat het zuur beleid is vinden wel meer mensen. Maar het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat sommigen iets meer gelijk zijn dan anderen als je begrijpt wat ik bedoel.

Citaat
Klopt, maar gezien het feit dat ik hier geen brief over heb ontvangen ga ik er vanuit dat deze is verstuurd naar personeel dat al ingepland was om deze diensten te draaien.
Om dan nog snel de spelregels te gaan veranderen lijkt mij in ieder geval ongepast.

Als er al spelregels opgesteld waren is het idd ongepast om die staand vrije hand te veranderen. Maar, ik zou als ik jullie was nog wel even gaan doorrekenen wat nou daadwerkelijk het meeste geld oplevert, want je zit nl. ook nog eens een keer met je max te draaien uren (op basis van overuren), kom je daarbuiten dan wordt er helemaal geen kut meer uitbetaald en ben je niet eens verzekerd en weet ik veel wat.

Geloof me, ik ben nog steeds bezig om bepaalde dienstreizen op oefentoelage basis te krijgen.

Citaat
Daarbij slaat het sowieso helemaal nergens op om dit aan te merken als oefening, want dat is het namelijk niet.

Oefentoelage bestaat feitelijk ook niet meer, het heet tegenwoordig "Toelage meerdaagse activiteiten"

Citaat
Nee natuurlijk niet, gewoon werk, dus per uur afrekenen.

Met 1/165e deel moet je goed gaan rekenen wat nou voordeliger is. Ik voorspel oefentoelage.