Nederlandse defensie industrie

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 17/09/2012 | 14:46 uur

Parera

Citaat van: Dragnadh op 27/04/2018 | 14:39 uur
Ik had niet gedacht dat de upgrade de lifetime van het schip zou verlengen tot 2035, dat is best lang.
Als je er genoeg aan verbouwd kunnen ze nog wel tot 2050 mee maar ja de vraag is hoeveel nut heeft het dan nog, de Philipeinen varen ook nog rond met ww2 mijnenvegers als korvetten.

Citaat van: Lex op 27/04/2018 | 14:41 uur
Nee, er vindt geen aanpassing van het helidek plaats.

Verder op gebied van sensoren zullen ze wel gelijk worden?

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 27/04/2018 | 14:42 uur
Ik verwacht buitengewoon veel belangstelling van Portugal en uit Z Amerika voor vMFF.
Laten we het hopen, dan hebben wij de nieuwe boten + geld voor misschien nog 1 a 2 extra's  :silent:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 27/04/2018 | 14:36 uur
Ik neem aan dat ze dezelfde upgrades krijgen als onze eigen schepen? Zou mooi zijn voor als we de onze vervangen kunnen we er nog 4 verkopen aan de Portugezen :silent:

Ik verwacht buitengewoon veel belangstelling van Portugal en uit Z Amerika voor vMFF.

Lex

Citaat van: Parera op 27/04/2018 | 14:36 uur
Ik neem aan dat ze dezelfde upgrades krijgen als onze eigen schepen? Zou mooi zijn voor als we de onze vervangen kunnen we er nog 4 verkopen aan de Portugezen :silent:
Nee, er vindt geen aanpassing van het helidek plaats.

Brandnetel

Citaat van: Parera op 27/04/2018 | 14:36 uur
Ik neem aan dat ze dezelfde upgrades krijgen als onze eigen schepen? Zou mooi zijn voor als we de onze vervangen kunnen we er nog 4 verkopen aan de Portugezen :silent:
Ik had niet gedacht dat de upgrade de lifetime van het schip zou verlengen tot 2035, dat is best lang.

Parera

Citaat van: Dragnadh op 27/04/2018 | 14:25 uur
"Portuguese Navy frigate to undergo midlife upgrade"
Bron: https://navaltoday.com/2018/04/27/portuguese-navy-frigate-to-undergo-midlife-upgrade/

Levert ook weer werk op.
Ik neem aan dat ze dezelfde upgrades krijgen als onze eigen schepen? Zou mooi zijn voor als we de onze vervangen kunnen we er nog 4 verkopen aan de Portugezen :silent:

Brandnetel

"Portuguese Navy frigate to undergo midlife upgrade"
Bron: https://navaltoday.com/2018/04/27/portuguese-navy-frigate-to-undergo-midlife-upgrade/

CitaatPortuguese Navy frigate NRP Bartolomeu Dias (F333) departed Portugal on April 26, heading for Den Helder in the Netherlands where it will undergo a modernization program.

The midlife upgrade of the former Karel Doorman-class frigate is scheduled to be completed by the end of 2019, the navy said.

Built by the Dutch De Schelde Group in 1992, Bartolomeu Dias (ex HNLMS Van Nes) was sold by the Royal Netherlands Navy to the Portuguese Navy in 2009.

The modernization program is aimed at prolonging the life of the ships belonging to this class by 2035 by upgrading vital ship systems.

As explained, the upgrade is needed for the ship to continue to meet the requirements of NATO and the European Union. It will allow the ship to engage in a wider range of combatant and non-combatant missions, at both national and international level.

Weapons, sensor and communication systems as well as the equipment related to propulsion, vessel maneuvering and power distribution, will be modernized.

Bartolomeu Dias is expected to return to Portugal at the beginning of 2020, according to the navy.

Levert ook weer werk op.

StrataNL

Citaat van: Harald op 25/04/2018 | 15:40 uur

Mooi toestel, duurt nog even voor het in gebruik wordt genomen
Door het grijs lijkt het een KLu kist. Laten ze het grijze stuk gewoon wit houden, rood-wit-blauwe streep over de lengte en klaar.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

JdL

Citaat van: Parera op 25/04/2018 | 16:05 uur

Persoonlijk zou de onderste versie van deze afbeelding mijn voorkeur hebben, maar als ik het goed las is de afbeelding die Harald als eerste poste de officieel bekend gemaakte livery?
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Harald

ik zou ook het rood, wit en blauw nog terug laten komen in het kleurenschema

even ter info ;

bij het plaatje welke ik gepost heb was het onderschrift ;

PH-GOV, Dutch Goverment. This artist impression of a concept livery was released by the
Ministerie van Infrastructuur & Milieu during May 2017.


en bij de plaatjes welke jij gepost hebt was het onderschrift ;

PH-GOV, Boeing 737-700. A concept study of the Dutch Goverment BBJ livery. The design of a new
livery will be a challenge. To much orange will associate the aircraft with a European budget airline.
Photo: Artists impression by Lila Design, April 2017
.

Zie : http://www.aeroboek.nl/BIZ/PH-GOV.HTM

Waarschijnlijk zijn ze bang voor het "easy jet" gevoel...  :P


Parera

Ah ik kon geen foto vinden die ik kon gebruiken van het nieuwe toestel.
Ik hoop dat het toch niet die ''paintjob'' word als op de impressie in Haralds bericht.

De onderstaande opties zijn in mijn ogen toch wat mooier en komen ''professioneler'' over;





Harald

Citaat van: Parera op 25/04/2018 | 14:40 uur
De N513BJ is aangekomen op Vliegbasis Woensdrecht, dit zal de toekomstige PH-GOV zijn.


Mooi toestel, duurt nog even voor het in gebruik wordt genomen

StrataNL


Citaat van: Scramble.nl
Earlier this morning the new Dutch "Royal Flight" BBJ arrived at Woensdrecht after a flight from Seattle (WA). N513BJ will now be outfitted by @FokkerServices and later becoming PH-GOV. (Photo: Loe Baltussen)
https://twitter.com/scramble_nl/status/989116241028829190

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

De N513BJ is aangekomen op Vliegbasis Woensdrecht, dit zal de toekomstige PH-GOV zijn.


Parera

#706
Citaat van: Dragnadh op 24/04/2018 | 13:42 uur
"Damen lays keel for first of two Pakistan Navy OPVs"
Bron: https://navaltoday.com/2018/04/24/damen-lays-keel-for-first-of-two-pakistan-navy-opvs/Apart dat het geen sigma is, heeft ongeveer dezelfde grote en gewicht.
Als de Pakistani's opzoek waren naar OPV's dan is het niet zo vreemd dat ze geen SIGMA's gekozen hebben.
De Mexicaanse keuze voor SIGMA long range patrol is eerder apart te noemen maar waarschijnlijk wilde ze een Holland in het begin maar waren die toch wat te duur.
De Artist impression van de Pakistaanse OPV's laat ook duidelijk zien dat het geen super patrols worden zoals de onze maar gewoon een simpele OPV.


Photo: navaltoday.com

CitaatThe vessels will be suited for anti surface, anti air operations, maritime security operations (MSO), day & night helicopter operations, combat search and rescue (CSAR) and surveillance and intelligence gathering
Anti air? ja ach je kan altijd met je marlin en .50 cals in de lucht schieten maar dat betekend niet dat het effectief is. En ook die surveillance / intel zal wel meevallen als ik de sensoren zo bekijk; slechts 2 navigatie radars en wat (civiele) satcom's.

Brandnetel

"Damen lays keel for first of two Pakistan Navy OPVs"
Bron: https://navaltoday.com/2018/04/24/damen-lays-keel-for-first-of-two-pakistan-navy-opvs/
CitaatDutch shipbuilder Damen recently hosted a keel-laying ceremony for the first of two Pakistan Navy offshore patrol vessels at its shipyard in Galati, Romania.

The ceremony was attended by Pakistan Navy Rear Admiral Farrokh Ahmad, Deputy Chief of the Naval Staff (Projects), other navy officials and Damen representatives.

Pakistan and Damen signed a contract for the construction of two OPVs in June 2017.

Contrary to earlier announcements which said Pakistani shipbuilder Karachi Shipyard & Engineering Works Ltd. would be involved in OPV construction, both vessels will be built in Romania.

The OPVs built for Pakistan will have a displacement of around 1900 tons and an overall length of 90 meters. Pakistan Navy OPV specifications do not precisely match those found on OPV models offered by Damen. The Dutch company's official offering includes the larger OPV 2400 and a slightly smaller OPV 1800.

According to photos shared by the Pakistan Navy, offshore patrol vessels built for Pakistan are designated as OPV 1900. The vessels will be suited for anti surface, anti air operations, maritime security operations (MSO), day & night helicopter operations, combat search and rescue (CSAR) and surveillance and intelligence gathering.
Apart dat het geen sigma is, heeft ongeveer dezelfde grote en gewicht.