Spanningen in Venezuela

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 16/02/2014 | 13:02 uur

Elzenga

Citaat van: Thomasen op 17/03/2015 | 20:45 uur
Lijkt me een gevaarlijke aanname. Want deze periode is er niet altijd, en erger, wordt ook niet altijd onderkent. Achteraf is het makkelijk oppikken van subtiele signalen, maar als het gebeurt blijkt het toch lastiger.
ik denk dat het gevaarlijker is deze dreiging direct zo op te blazen. Venezuela zal niet zomaar de eilanden gaan beschieten met (raket)artillerie..vanuit het niets. Zie geen motief, doel of reden daarvoor...behalve afschrikking van Amerikaanse activiteiten op de eilanden. Buiten dat het dus een zelfmoordmissie wordt voor het regime..want de Amerikanen grijpen denk ik echt alles aan om in te grijpen.

dudge

Citaat van: Elzenga op 17/03/2015 | 20:22 uur
ja....en wat die aanrichten zagen we in Oekraïne recent. Maar ik ga er vanuit dat er een fase is waarin de spanning verder oploopt en er dreigementen volgen. Dan worden in ieder geval de Amerikanen heel wat alerter en staan er ook eenheden klaar om in te grijpen. Althans dat is mijn inschatting.

Lijkt me een gevaarlijke aanname. Want deze periode is er niet altijd, en erger, wordt ook niet altijd onderkent. Achteraf is het makkelijk oppikken van subtiele signalen, maar als het gebeurt blijkt het toch lastiger.

Ace1

Hoe wil je ingrijpen als Venezuela, met S-300´s het luchtruim afsluit boven de Antillen?


Elzenga

Citaat van: A.J. op 17/03/2015 | 18:51 uur
Met de kanttekening dat je dan te laat bent. Je kent de Smerch?
ja....en wat die aanrichten zagen we in Oekraïne recent. Maar ik ga er vanuit dat er een fase is waarin de spanning verder oploopt en er dreigementen volgen. Dan worden in ieder geval de Amerikanen heel wat alerter en staan er ook eenheden klaar om in te grijpen. Althans dat is mijn inschatting.

A.J.

Citaat van: Elzenga op 17/03/2015 | 18:43 uur
Ik denk maar beperkt...want die artillerie zal niet erg lang bruikbaar zijn..en snel worden vernietigd. Reken maar dat de Amerikanen elke provocatie aan zullen grijpen. Zeker als zo meteen weer een republikein in het Witte Huis zit..al is president Obama ook niet bepaald terughoudend richting Venezuela.

Met de kanttekening dat je dan te laat bent. Je kent de Smerch?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 17/03/2015 | 18:43 uur
Ik denk maar beperkt...want die artillerie zal niet erg lang bruikbaar zijn..en snel worden vernietigd. Reken maar dat de Amerikanen elke provocatie aan zullen grijpen. Zeker als zo meteen weer een republikein in het Witte Huis zit..al is president Obama ook niet bepaald terughoudend richting Venezuela.

Ongetwijfeld waar wat niet weg neemt dat NL meer verantwoordelijkheid moet tonen.

Elzenga

Citaat van: A.J. op 17/03/2015 | 17:26 uur
Als ze willen schieten ze met hun artillerie die eilanden nog naar de knoppen.
Ik denk maar beperkt...want die artillerie zal niet erg lang bruikbaar zijn..en snel worden vernietigd. Reken maar dat de Amerikanen elke provocatie aan zullen grijpen. Zeker als zo meteen weer een republikein in het Witte Huis zit..al is president Obama ook niet bepaald terughoudend richting Venezuela.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 17/03/2015 | 17:26 uur
Als ze willen schieten ze met hun artillerie die eilanden nog naar de knoppen.

Geen enkel probleem  :sick:

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 17/03/2015 | 14:19 uur
Het enige verweer tegen de lui uit Venezuela zijn de onderzeeërs.
Onze luchtmacht kan er niet eens komen zodra we de F-35 hebben. Of worden de bunkers daar ook aangepast?  :lol:

Als ze willen schieten ze met hun artillerie die eilanden nog naar de knoppen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 17/03/2015 | 14:19 uur
Het enige verweer tegen de lui uit Venezuela zijn de onderzeeërs.
Onze luchtmacht kan er niet eens komen zodra we de F-35 hebben. Of worden de bunkers daar ook aangepast?  :lol:

Er zijn geen shelters op HATO, dat worden dan wellicht een aantal mobiele shelters  :cute-smile:

Huzaar1

Het enige verweer tegen de lui uit Venezuela zijn de onderzeeërs.
Onze luchtmacht kan er niet eens komen zodra we de F-35 hebben. Of worden de bunkers daar ook aangepast?  :lol:
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: Ros op 10/03/2015 | 12:33 uur
Hoe groot is de kans dan Venezuela invasieplannen aan het smeden is of deze ten uitvoer gaat brengen ?

;)   :P   :big-smile:


Zeewier

Nou... ik ben inmiddels zover dat ik die arrogante burgemeesters & bestuurders van Aruba, Curaçao en in mindere mate Bonaire een patrouillerende Russische bommenwerper over hun eiland gun. Laat ze maar schrikken daar. Die bevolking opruiende politici daar kunnen altijd zo afgeven op Nederland.

Harald


jurrien visser (JuVi op Twitter)

#51
Citaat van: Thomasen op 16/03/2015 | 20:23 uur
Zijstap: Weet jij of de Belgen met de A400M willen gaan tanken?

Zal toch afhankelijk zijn van welk gevechtsvliegtuig de Belgische F16's gaat vervangen, valt de keuze op de F35A dan zou men de eigen kisten niet van brandstof kunnen voorzien.