Internationale fighter ontwikkelingen

Gestart door Lex, 19/12/2015 | 16:32 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: JdL op 21/03/2016 | 10:15 uur
Als die 2 miljard er komt hebben we die hard nodig voor: bezuinigingen opheffen, personeelstekort oplossen, munitie- en onderdelenvoorraden aanvullen, oefenbudget verhogen en een fatsoenlijk budget voor de vervangingsprojecten van de KM.
Capaciteiten terughalen/vergroten zoals bvb terugkeer tank, extra fregatten en meer F-35's kan pas bij 3 miljard of meer.

1. Het gaat om 2 mjd STRUCTUREEL (1.43%BNP)
2. Ik vrees slechts verkiezingsretoriek.

JdL

Citaat van: Micheltje op 20/03/2016 | 23:21 uur
Wel dan kan men verder gaan kijken qua ontwikkeling/aanschaffing meer toestellen of een andere type
Als die 2 miljard er komt hebben we die hard nodig voor: bezuinigingen opheffen, personeelstekort oplossen, munitie- en onderdelenvoorraden aanvullen, oefenbudget verhogen en een fatsoenlijk budget voor de vervangingsprojecten van de KM.
Capaciteiten terughalen/vergroten zoals bvb terugkeer tank, extra fregatten en meer F-35's kan pas bij 3 miljard of meer.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Micheltje

Citaat van: Lex op 20/03/2016 | 22:19 uur
En wat heeft die te maken met de strekking van dit topic?

Wel dan kan men verder gaan kijken qua ontwikkeling/aanschaffing meer toestellen of een andere type

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: ARM-WAP op 20/03/2016 | 22:51 uur
Als de Belgen voor de Gripen een tender voor 30-36 toestellen verwachten zal dat voor de Rafale ook om 30-36 toestellen gaan...

Dat denk ik ook, iets wat zal gelden voor alle types in de competitie.

ARM-WAP

Citaat van: Sparkplug op 20/03/2016 | 21:57 uur
En dan te bedenken dat Noorwegen voor 52 x F-35A gaat.

Afwachten wat de Rafale kwantiteit voor de Belgische tender zal worden.
Als de Belgen voor de Gripen een tender voor 30-36 toestellen verwachten zal dat voor de Rafale ook om 30-36 toestellen gaan...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 20/03/2016 | 21:57 uur
En dan te bedenken dat Noorwegen voor 52 x F-35A gaat.

Afwachten wat de Rafale kwantiteit voor de Belgische tender zal worden.

Als ik zie wat de huidige export klanten betalen.... dan kan je het zelf uittekenen.

Lex

Citaat van: Micheltje op 20/03/2016 | 22:16 uur
Eerst maar eens de 2 mljd uitspraak afwachten
En wat heeft die te maken met de strekking van dit topic?

Micheltje

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 20/03/2016 | 21:50 uur
Daar heeft niemand mij tot nu toe van kunnen overtuigen.

Al zou een 2e batch in de jaren twintig natuurlijk tot de mogelijkheden kunnen behoren (iets wat ook geldt voor de F35A)

Eerst maar eens de 2 mljd uitspraak afwachten

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 20/03/2016 | 21:23 uur
Zo komt mijn voorspellen van 20-24 F35A voor BE toch wel angstvallig in de richting.

En dan te bedenken dat Noorwegen voor 52 x F-35A gaat.

Afwachten wat de Rafale kwantiteit voor de Belgische tender zal worden.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Micheltje op 20/03/2016 | 20:59 uur
Het zullen er dan denk ik wel veel meer zijn geworden

Daar heeft niemand mij tot nu toe van kunnen overtuigen.

Al zou een 2e batch in de jaren twintig natuurlijk tot de mogelijkheden kunnen behoren (iets wat ook geldt voor de F35A)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: ARM-WAP op 20/03/2016 | 21:12 uur
30-36 voor Belgie...
Als dat waar is moeten "we" niet eens meer kijken naar de F-35A.
Want als er slechts geld is voor zo'n beperkt aantal Gripens, dan is die LM-kist onbetaalbaar  :)

En die zou men dan nog (naar aloude verdeelsleutel) willen stationeren op twee basissen (eentje in het noorden en eentje in het zuiden van het land).

Zo komt mijn voorspellen van 20-24 F35A voor BE toch wel angstvallig in de richting.

ARM-WAP

30-36 voor Belgie...
Als dat waar is moeten "we" niet eens meer kijken naar de F-35A.
Want als er slechts geld is voor zo'n beperkt aantal Gripens, dan is die LM-kist onbetaalbaar  :)

En die zou men dan nog (naar aloude verdeelsleutel) willen stationeren op twee basissen (eentje in het noorden en eentje in het zuiden van het land).

Micheltje

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 20/03/2016 | 20:53 uur
Het bevestigt wederom dat W-Europa slechts wisselgeld voor haar defensie overheeft...

Had men in NL gekozen voor de Gripen E/F dan zou een Fins-Belgische aantal ook aannemelijk zijn geweest.... al zijn velen op dit forum er van overtuigd dat het er dan 85 zouden zijn geworden....

Het zullen er dan denk ik wel veel meer zijn geworden

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 20/03/2016 | 20:30 uur
Het artikel vermeldt dat Saab meedoet aan de Finse tender met 40 stuks (ter vervanging van oorspronkelijk 64 F-18C/D Hornets) en meedoet aan de Belgische tender met 30-36 stuks. Dat zijn toch wel kwantiteiten waar je u tegen zegt  :(

Het bevestigt wederom dat W-Europa slechts wisselgeld voor haar defensie overheeft...

Had men in NL gekozen voor de Gripen E/F dan zou een Fins-Belgische aantal ook aannemelijk zijn geweest.... al zijn velen op dit forum er van overtuigd dat het er dan 85 zouden zijn geworden....


Sparkplug

SAAB Gripen program update

Dennis Spronk | 17 March 2016

During the annual Saab Gripen seminar, which was held on Thursday 17 March, Ulf Nilsson, head of Saab business area Aeronautics, and Richard Smith, head of Gripen marketing and sale, gave an update on the status on various developments on the Gripen.

.../...

Zie onderstaande link voor het complete artikel.
http://airheadsfly.com/2016/03/17/saab-gripen-program-update/

Het artikel vermeldt dat Saab meedoet aan de Finse tender met 40 stuks (ter vervanging van oorspronkelijk 64 F-18C/D Hornets) en meedoet aan de Belgische tender met 30-36 stuks. Dat zijn toch wel kwantiteiten waar je u tegen zegt  :(
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.