nieuwe camo + pakken defensie:

Gestart door Sander12, 05/07/2011 | 21:19 uur

Sine Pari

Citaat van: Nic op 02/12/2013 | 15:04 uur
...en/of een politieke kwestie. Mooie nieuwe spulletjes, terwijl net het halve bedrijf is ontslagen wegens bezuinigingen, is slecht te verkopen.
Buiten dat het om geld en/of politieke reden kan gaan mag men niet vergeten dat zeker binnen persoonlijke uitrusting er bijna elke week nieuwe vooruitgangen gemaakt worden.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Huzaar1

die bedoelde ik inderdaad.
Of gewoon de huidige, die compacter is, en dichter bij het hoofd waardoor je gewoon minder ruimte inneemt overal.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Robert2

#344
Citaat van: Jellington op 02/12/2013 | 22:18 uur
Bedoel je de ops-core helm?
Ik heb alleen nog geen foto's gezien van KCT operators in die pakken, en ik bespeur vaak heel het internet af op zoek naar informatie over het KCT dus vandaar.
Dan heb je niet goed genoeg gekeken, er staat al sinds februari een foto van twee KCT'ers die NFP-Tan dragen tijdens een oefening op het grote boze internet. ;)

Maar verder weet ik het niet mbt wie NFP wel/ niet gaat testen. Ik weet wel dat de nieuwe lay-out in ieder geval getest is tijdens de oefening Hot Blade in NL DPM, Ops-Core helmen komen alweer een tijdje voor bij KCT/ MarSOF. En ik denk dat Huzaar de Galea helm bedoeld? Een soort gelijke helm is al een tijdje op de markt, en al door de Denen gekocht; Baltskin.

Flyguy

#343
Volgens mij bedoelt hij die maffe modulaire galea helm?

Ik dacht dat GB het modulaire helm concept heeft laten vallen, omdat het te kostbaar en te onpraktisch werd. Volgens mij heeft men inmiddels ook afgezien van de galea bij defensie(?).

Dit is het meest recente wat ik kan vinden:

Februari 2013

Toch een modulaire helm... Ik snap niet wat er mis is met die nieuwe fritz helm die een poosje terug de defensie innovatie prijs heeft gewonnen.

Edit: http://www.militaire-uitrusting.nl/blog/2013/07/23/de-laatste-ontwikkelingen-rondom-het-nieuwe-gevechtstenue

Jellington

Citaat van: Huzaar1 op 02/12/2013 | 18:56 uur
Ik dacht dat KCT er al langer mee experimenteerde. Hell, ik kan me een vriend van me van het 17e herrineren die 3 jaar geleden al die helm heeft getest.

Bedoel je de ops-core helm?
Ik heb alleen nog geen foto's gezien van KCT operators in die pakken, en ik bespeur vaak heel het internet af op zoek naar informatie over het KCT dus vandaar.

Huzaar1

Ik dacht dat KCT er al langer mee experimenteerde. Hell, ik kan me een vriend van me van het 17e herrineren die 3 jaar geleden al die helm heeft getest.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jellington

Citaat van: Robert2 op 02/12/2013 | 17:43 uur
Het testen op grote schaal moet nog beginnen, tot nu toe zijn er alleen hier en daar wat willekeurige pakken verschenen.
Totaal niet zo ervaren. ;)

Zullen deze nieuwe pakken eerst in gebruik worden genomen door het KCT en MARSOF? Lijkt me wel handig kun je ze meteen testen in Mali.

Robert2

Citaat van: Tanker op 01/12/2013 | 22:49 uur
Wat ik niet begrijp is dat dit echt zo lang moet duren, is er nou niemand die een knoop kan doorhakken?
In the end zal het wel een centenkwestie zijn vrees ik...
Het testen op grote schaal moet nog beginnen, tot nu toe zijn er alleen hier en daar wat willekeurige pakken verschenen.

Citaat van: Nic op 02/12/2013 | 15:03 uur
Dat klopt, ik heb de eerste zin weggehaald (omdat die bij nader inzien wat onvriendelijk overkwam)
Totaal niet zo ervaren. ;)

Nic

Citaat van: Tanker op 01/12/2013 | 22:49 uur
Wat ik niet begrijp is dat dit echt zo lang moet duren, is er nou niemand die een knoop kan doorhakken?
In the end zal het wel een centenkwestie zijn vrees ik...

...en/of een politieke kwestie. Mooie nieuwe spulletjes, terwijl net het halve bedrijf is ontslagen wegens bezuinigingen, is slecht te verkopen.

Nic

Citaat van: Robert2 op 01/12/2013 | 21:15 uur
Je hebt gelijk, echter moet je van die 10.000 volgens mij nog wel ~2500 a 3000 man afhalen, aangezien dat NatRes is, en het lijkt me sterk als die ook zo'n CS zouden krijgen. Maar dan nog hou je zo'n 7000 man over, ik had alleen de (pa)infanterie geteld, niet de ondersteuningseenheden en ook geen nieuwe instroom, mijn fout. :angel: Dan ben je er inderdaad snel doorheen.

Ah, ik had er inderdaad niet aan gedacht dat ze de Natres natuurlijk ook meetellen.

Citaat van: Robert2 op 01/12/2013 | 21:15 uur(...) Maar dat is speculatie in zijn puurste soort ;D

Dat klopt ;)

Citaat van: Lex op 01/12/2013 | 21:39 uur
Je reactie, inmiddels dus door jou aangepast, gaat verder dan hetgeen ik gesteld heb. Ik heb slechts aan willen geven dat 1 tender aankaarten geen totaal beeld geeft over de totaliteit van het aanschaffen van PSU/PGU artikelen.
Dat zou hier dus ook het geval kunnen zijn.
Ook is uit het verleden gebleken dat defensie vaak wel erg makkelijk en ondoordacht overgaat tot het aankopen van PSU/PGU artikelen, welke niet voldoen.

Dat klopt, ik heb de eerste zin weggehaald (omdat die bij nader inzien wat onvriendelijk overkwam) en nu klopt het aanhalen van jouw citaat niet meer.
Maargoed, jouw punt is correct, met één aankondiging kun je inderdaad niet het gehele plaatje overzien. En zelfs dan blijft het speculeren.

Tanker

Wat ik niet begrijp is dat dit echt zo lang moet duren, is er nou niemand die een knoop kan doorhakken?
In the end zal het wel een centenkwestie zijn vrees ik...

Lex

Citaat van: Nic op 01/12/2013 | 20:16 uur
Ik weet ook niet helemaal waarop je dat baseert... alleen al de drie brigades (11, 13 en 43) zijn bij elkaar opgeteld zo'n 10.000 man sterk (bron Wikipedia), dus met 23.500 shirts hou je het geen jaren vol. (dan heb ik het nog niet eens over andere eenheden die ook met de shirt zouden worden uitgerust.
Je reactie, inmiddels dus door jou aangepast, gaat verder dan hetgeen ik gesteld heb. Ik heb slechts aan willen geven dat 1 tender aankaarten geen totaal beeld geeft over de totaliteit van het aanschaffen van PSU/PGU artikelen.
Dat zou hier dus ook het geval kunnen zijn.
Ook is uit het verleden gebleken dat defensie vaak wel erg makkelijk en ondoordacht overgaat tot het aankopen van PSU/PGU artikelen, welke niet voldoen.

Robert2

#334
Citaat van: Nic op 01/12/2013 | 20:16 uur
Ik weet ook niet helemaal waarop je dat baseert... alleen al de drie brigades (11, 13 en 43) zijn bij elkaar opgeteld zo'n 10.000 man sterk (bron Wikipedia), dus met 23.500 shirts hou je het geen jaren vol. (dan heb ik het nog niet eens over andere eenheden die ook met de shirt zouden worden uitgerust.

Echter recente geruchten (zie een-na-laatste alinea) beweren wel dat de invoering van NFP zou zijn uitgesteld.
Je hebt gelijk, echter moet je van die 10.000 volgens mij nog wel ~2500 a 3000 man afhalen, aangezien dat NatRes is, en het lijkt me sterk als die ook zo'n CS zouden krijgen. Maar dan nog hou je zo'n 7000 man over, ik had alleen de (pa)infanterie geteld, niet de ondersteuningseenheden en ook geen nieuwe instroom, mijn fout. :angel: Dan ben je er inderdaad snel doorheen.

edit: Dat gerucht is nog wel in de tijd tussen Prinsjesdag en de aangepaste bezuinigingen, ook al heb ik er niks van terug kunnen vinden, het investeringspercentage wordt wel weer omhoog gebracht. Maar dat is speculatie in zijn puurste soort ;D

Nic

#333
Citaat van: Lex op 30/11/2013 | 22:52 uur
Een gevaarlijke aanname, gerelateerd aan deze tender. Wil je echt een compleet plaatje hieromtrent krigen, dan is het aan te raden om alle tenders over langere tijd te bekijken.

Alleen al de drie brigades (11, 13 en 43) zijn bij elkaar opgeteld zo'n 10.000 man sterk (bron Wikipedia), dus met 23.500 shirts hou je het geen jaren vol. En bovendien zullen ook andere Landmacht-eenheden hiermee worden uitgerust. Ter vergelijking, het KMarns (4.000 shirts) bestaat uit zo'n 2.500 man (bron eveneens Wikipedia).

Echter recente geruchten (zie een-na-laatste alinea) beweren wel dat de invoering van NFP zou zijn uitgesteld dus dat komt overeen met de aanname van Robert2.

Flyguy

Citaat van: Robert2 op 01/12/2013 | 14:56 uur
Het is zeker een aanname, maar het is ook een naar mijn mening niet zo heel vreemde als je tienduizenden nieuwe kledingstukken besteld in de huidige patronen, anders zou het toch zonde van het geld zijn als het maar enkel voor een paar jaar is?
De invoering van NFP zal in stappen verlopen, bovendien dacht ik dat de invoering van NFP vertraagd was?