Minister Peijs binnenkort in klederdracht en sluier in het kabinet!

Gestart door Richardnl67, 21/03/2006 | 08:20 uur

Lex

Citaat van: Richardnl67 op 21/03/2006 | 08:20 uur
Vol verbazing heb ik dit artikel in het NRC zitten lezen!

Vzke de bron en eventuele datum van het bericht op de juiste plaats aan te geven, c.f. regels van het forum.


Richardnl67

Binnenkort kunnen we minister van Verkeer en Waterstaat Karla Peijs in klederdracht en gesluierd in het kabinet verwachten. Ze is onlangs op een theekransje geweest in Abu Dhabi samen met 1200 andere vrouwen en daar heeft ze heerlijk zitten discussieren over onderwerpen als "vrouwen als wereldleiders". Misschien hoopte ze hier het perfecte idee te horen om het niet onaanzienlijke fileprobleem in Nederland op te lossen. Maar ze zat waarschijnlijk in de verkeerde zaal en door foute bewegwijzering kwam ze in een lezing over hoofddoekjes. 

Dit was dermate interessant dat ze de files vergat en bleef zitten luisteren. Hier kwam ze erachter dat haar mening, dat een hoofddoek een teken van onderdrukking is, helemaal verkeerd is! Tijdens het tweede kopje thee hoorde ze, dat het behalve cultureel is bepaald,  de vrouw ook veel vrijheid geeft! Zonder hoofddoek mag ze namelijk het huis niet uit! Zo had onze minister het niet gezien! Ze hoopt nu dan ook dat in het volgende kabinet een minister met een hoofddoek komt te zitten, maar zegt onze minister, ze moet wel capaciteiten hebben want ze mag namelijk geen "excuustruus" zijn!

Hirsi Ali heeft nog verontwaardigd getracht om onze over enthousiaste minister erop te wijzen dat, los van het religieuze aspect,  de vrouwen deze sluier en hoofddoek ook op moeten omdat ze in bepaalde culturen de vrouw als een lustobject zien. Deze vrouwen mogen zich alleen helemaal aan mannen vertonen in familiekring. Hirsi Ali meent dan ook dat je deze logica door moet trekken,  je zou dan kunnen verwachten dat onze ministers zich niet kunnen beheersen in de buurt van deze minister.

Vol verbazing heb ik dit artikel in het NRC zitten lezen! In gedachten zag ik minister Peijs rennen door de gangen in oud-hollandse klederdracht met sluier, daarachter een briesende Balkenende en Lubbers met losse handen omdat ze zich niet kunnen beheersen! Het is zo langzamerhand te gek voor woorden dat onze bestuurders zoals minister Peijs, na een weekendje Abu Dhabi, dergelijke uitspraken doen in plaats van zich bezig te houden met essentiele zaken van hun ministerie. Wat een ongelooflijke excuustruus! Maar misschien ben ik de enige die er zo over denkt en maak ik me druk om niets! Ik ben echter benieuwd naar uw mening over dit onderwerp!