Van havo 5 naar defensie, mogelijk?

Gestart door monterolmb, 25/05/2020 | 23:39 uur

Infixius

Citaat van: monterolmb op 26/05/2020 | 23:16 uur
Dank allen, ik ga me inlezen op beide vlakken en dan een keuze maken! Handig forum!

Succes! Als je meer vragen hebt kun je hier altijd terecht.

monterolmb

Dank allen, ik ga me inlezen op beide vlakken en dan een keuze maken! Handig forum!
aaslt !

Ros


Huzaar1

Citaat van: monterolmb op 26/05/2020 | 18:10 uur
Oke dank voor het advies. Kan je direct beginnen als cls'er of moet je eerst een 'normale' functie draaien alvorens je dat kan worden?

Dat is een nevenfunctie die ze bij de infanterie serieus nemen. Bij de cavalerie was dat altijd een ander verhaal.

Je kunt daar dus niet  op  solliciteren. Daar wordt je voor benadert of het wordt aan dr groep/peloton gevraagd. Grote kans dat als je dit wilt het ook krijgt.

Je moet begrijpen dat je dan voornamelijk infanterist bent..dat is pittig, je maakt het jezelf niet makkelijk door ook dat op je te nemen.

Geneeskundige eenheid is het tegenover gestelde. Dat staat veel verder van groene dingen af. Het hangt er vanaf wat voor type je bent. Gevechtseenheden dat is een hele andere mentaliteit. Wil je echt de zorg in en dedicated opleidingen halen met expertise raad ik je aan niet naar de infanterie te gaan. Dat is voornamelijk infanterie werk en training. Tenzij je dat juist wilt.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

monterolmb

Citaat van: Huzaar1 op 26/05/2020 | 17:58 uur
Ga niet naar de inf. Daar is de aansluiting GNK ook aardig ingewikkeld. Helemaal als manschap, het is niet meer de bedoeling dat je zelf de org. Doorkruist. Iets met zelda.

Daarbij is het wel een heel goed idee indien je voorliefde hebt  voor de zorg sector bij defensie ervaring op te doen, veel diplomas te halen en erna de burhermaatschappij in gaat.  Dat is net als de technische sector een beproefd pad met win win voir jou, defensie en de burgerwereld.

Als inf. Is het natuurlijk mogelijk dat je Combat life saver wordt ( hospik) in principe en van daaruit is vast wel doorgroei mogelijk..dit wordt je alleen nooit heel makkelijk gemaakt.

Oke dank voor het advies. Kan je direct beginnen als cls'er of moet je eerst een 'normale' functie draaien alvorens je dat kan worden?
aaslt !

Huzaar1

Ga niet naar de inf. Daar is de aansluiting GNK ook aardig ingewikkeld. Helemaal als manschap, het is niet meer de bedoeling dat je zelf de org. Doorkruist. Iets met zelda.

Daarbij is het wel een heel goed idee indien je voorliefde hebt  voor de zorg sector bij defensie ervaring op te doen, veel diplomas te halen en erna de burhermaatschappij in gaat.  Dat is net als de technische sector een beproefd pad met win win voir jou, defensie en de burgerwereld.

Als inf. Is het natuurlijk mogelijk dat je Combat life saver wordt ( hospik) in principe en van daaruit is vast wel doorgroei mogelijk..dit wordt je alleen nooit heel makkelijk gemaakt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

monterolmb

Citaat van: Ros op 26/05/2020 | 12:28 uur
Met alleen een schooldiploma op zak na een tijdje bij Defensie heb je ook niet veel aan. Je legt het af tegen leeftijdgenoten die na het behalen van de diploma verder hebben geleerd  en/of ervaring op hebben gedaan in het bedrijfsleven. Zou gaan voor een functie binnen de krijgsmacht waarbij je later in de burgermaatschappij op terug kan vallen. Dus de vereiste opleiding krijgen en ervaring opdoen.

Mijn plan was eerst 2 jaar gewoon infanterist en daarna naar gnk gaan en daar een gnk opleiding krijgen die k dan kan gebruiken in  burgermaatschappij. Goed idee?
aaslt !

Ros

Met alleen een schooldiploma op zak na een tijdje bij Defensie heb je ook niet veel aan. Je legt het af tegen leeftijdgenoten die na het behalen van de diploma verder hebben geleerd  en/of ervaring op hebben gedaan in het bedrijfsleven. Zou gaan voor een functie binnen de krijgsmacht waarbij je later in de burgermaatschappij op terug kan vallen. Dus de vereiste opleiding krijgen en ervaring opdoen.

Infixius

Volgens mij was het zelfs zo dat havo 3 —> havo 4 gelijk stond aan een mavo diploma. Het is echter sterk af te raden om zonder middelbare schooldiploma naar defensie te gaan. Je blijft hoogstwaarschijnlijk niet voor altijd soldaat. Je hebt anders geen enkele opleiding na je carriere bij defensie. Als ik jou was zou ik in ieder geval de havo afmaken en dan solliciteren voor een functie als soldaat of onderofficier.

monterolmb

Beste,

Vraag me af als ik van havo 5 op een soldatenfunctie kan solliciteren. In mijn gedachten was havo 4 -> havo 5 een mavo diploma. Zou dit dan dus kunnen?

mvg
aaslt !