Nederland stuurt onderzeeër naar Oostzee om Russen te bespieden

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 23/09/2014 | 11:29 uur


Ace1


Lynxian

Citaat van: Ace1 op 14/10/2014 | 17:30 uur

Waar komt dit vandaan? Geen nieuwszender die ik ken of is 't van het Photoshop News Network?

Jellington

Gelukkig staat de LCF er zoals altijd weer mooi op  ;D

Harald

Citaat van: Elzenga op 14/10/2014 | 21:11 uur
ja ziet er verschrikkelijk snel, vervaarlijk en korvet-achtig uit..met kanon e.d. en grote radarmast 8)...tot je leest wat voor bewapening er op zit... :silent:

Dit zelfde kun je ook van/over de Visby klasse zeggen. Alleen het 57 mm bofors kanon zit erop, de rest is eraf bezuinigd... :hrmph:

Elzenga

Citaat van: Jellington op 14/10/2014 | 19:48 uur
Ziet er uit als een of andere luxe-jacht met een radar er bovenop  :crazy:
ja ziet er verschrikkelijk snel, vervaarlijk en korvet-achtig uit..met kanon e.d. en grote radarmast 8)...tot je leest wat voor bewapening er op zit... :silent:

Ace1

Overigens ben ik heel benieuwd of de Zweedse Visby korvetten waarneembaar waren op de radars van de LCF´s en de OPV?

Overigens heb je voor de prijs van een OPV een Visby korvet.



Jellington

Citaat van: Elzenga op 14/10/2014 | 18:33 uur
"Ik heb nog zo gezegd...geen OPV!!!" (in een eskader..)...en ja hoor..

Ziet er uit als een of andere luxe-jacht met een radar er bovenop  :crazy:

Elzenga

"Ik heb nog zo gezegd...geen OPV!!!" (in een eskader..)...en ja hoor..

Ace1


Reinier

Nederland stuurt onderzeeër naar Oostzee om Russen te bespieden

Staat toch wel in de top 10 van de meest stomme berichten ooit.
Dan snap je toch echt niet van achter de dijken hoe de wereld in elkaar steekt. Dan verwar je de dingen die je op tv zit fictie en non-fictie met elkaar.

De houding die Rusland nu aanneemt heeft deels te maken met hoe we vanuit het Westen/ NAVO zijn opgerukt naar het Oosten. Dus om dan parmantig te zeggen dat 'wij' de 'Russen' gaan bespieden, is toch wel iets te veel avonturenboeken taal.

Wel gek dat het 'stoer' is als wij het doen, maar als de Rus dit bij ons doet, is er te weinig inkt bij de Telegraaf om chocolade letters te printen.
Als Russische Bears ons luchtruim invliegen of een Russisch smaldeel voor onze kust vaart, is toch hetzelfde als wat wij nu doen?

DvdW

Citaat van: Hoihoi op 29/09/2014 | 22:32 uur
Wellicht iets off-topic, maar was de Amsterdam niet verkocht / geleverd aan Peru?
Is nu bezig met haar laatste tocht als Zr. Ms.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Hoihoi

Wellicht iets off-topic, maar was de Amsterdam niet verkocht / geleverd aan Peru?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 29/09/2014 | 20:36 uur
pr lobby?

Geen idee maar voor PR zou ik toch inzetten op waarom onderzeeboten zo belangrijk zijn en wat ze opleveren en niet zo zeer op een regeltje waarin wordt aangegeven dat ze aan een oefening mee doen.

DvdW

Citaat van: jurrien visser op 29/09/2014 | 19:43 uur
Zowaar alweer in de pers 2 x een NL sub in de Oostzee, wat is er gebeurd met de geheimhouding rond NL onderzeeboot bewegingen?
pr lobby?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל