Marechaussees bij Tweede Kamer klagen over te kleine wapens

Gestart door Nikehercules, 14/12/2015 | 19:18 uur

Zander

Citaat van: Oorlogsvis op 29/09/2017 | 15:27 uur
Geeft de KMAR gewoon zelf de mogelijkheid te kiezen wat voor wapens ze gaan gebruiken voor dit soort dingen. Als hun met Colts willen gaan staan moet dat toch gewoon kunnen ?

Inderdaad!
En daarna de politie beperkt uitrusten met lange wapens.
People are sheep

Oorlogsvis

Geeft de KMAR gewoon zelf de mogelijkheid te kiezen wat voor wapens ze gaan gebruiken voor dit soort dingen. Als hun met Colts willen gaan staan moet dat toch gewoon kunnen ?

Zander

Citaat van: Parera op 29/09/2017 | 12:00 uur
Ik zeg niet dat het uitgesloten moet worden maar het moet wel zorgvuldig onderzocht worden en dat kan in mijn ogen alleen in de praktijk.
De taser komt er wel voor agenten op straat al zal dit enkele jaren duren, hoelang heeft het geduurd om pepperspray in te voeren?
Wat ik kan terug vinden is dat men vanaf 1994 bezig is geweest met pepperspray en het pas in 2002 officieel in gebruik werd genomen.

Geen idee of die info klopt.
Maar antwoord op je vraag: Nee ik wist niet dat pepperspray blijvende oog schade kon veroorzaken. En zoals ik eerder aangaf is dat deels ''eigen schuld'' en het risico, dat betekend niet dat de agent die gesprayed heeft altijd correct heeft gehandeld want ook agenten maken wel eens een fout maar dat is menselijk.

Diverse gevallen bekend.
Vergeet niet dat we nu de semi vredesorganisatie D66 in de regering gaan krijgen. Ik zie het er bij het komende kabinet of de komende kabinetten niet van komen.
Eerst zullen er wat doden moeten vallen waarna er een onderzoek komt. Uit dat onderzoek moet dan gaan blijken dat de bewapening van de diender op straat te kort schiet( :silent:).
People are sheep

Parera

Citaat van: Zander op 29/09/2017 | 11:54 uur
En wist jij al dat er ook gevallen bekend zijn van beschadigde ogen na het gebruik van pepperspray?
Wat had je daarover te zeggen dan?

Ik zeg niet dat het uitgesloten moet worden maar het moet wel zorgvuldig onderzocht worden en dat kan in mijn ogen alleen in de praktijk.
De taser komt er wel voor agenten op straat al zal dit enkele jaren duren, hoelang heeft het geduurd om pepperspray in te voeren?
Wat ik kan terug vinden is dat men vanaf 1994 bezig is geweest met pepperspray en het pas in 2002 officieel in gebruik werd genomen.

Geen idee of die info klopt.
Maar antwoord op je vraag: Nee ik wist niet dat pepperspray blijvende oog schade kon veroorzaken. En zoals ik eerder aangaf is dat deels ''eigen schuld'' en het risico, dat betekend niet dat de agent die gesprayed heeft altijd correct heeft gehandeld want ook agenten maken wel eens een fout maar dat is menselijk.

Zander

Citaat van: Parera op 29/09/2017 | 10:50 uur
De Taser is nu toch ingevoerd als test? Lijkt me zeker goed om dit nieuwe wapen goed te testen en niet 100% te vertrouwen op test rapporteren en verkooppraatjes maar voor een (groot) deel op praktijk. Zeker omdat de taser niet in alle situaties werkt (net als pepperspray) maar toch ook redelijk gevaarlijk kan zijn voor de persoon die getaserd word.

En ja nu zal je zeggen ''als je getaserd moet worden is dat je eigen schuld'' maar het zou een non-lethal moeten zijn. Uit testen in de VS bleek dat van 1000 personen die getaserd werden 99,7% er zonder problemen vanaf kwam. 3 personen raakte zwaar gewond en moesten naar het ziekenhuis en 2 overleden na inzet van de taser.

5 op 1000 is natuurlijk heel weinig maar er moet zeker gekeken worden naar wat de redenen waren. In de VS zijn volgens Amnesty intl. tussen 2001 en 2007 ruim 227 mensen overleden door de taser.

Het is het risico maar ik vind wel dat NL overheid er alles aan moet doen om overlijden door taser te voorkomen anders kan je net zo goed iemand neerschieten met een pistool.

En wist jij al dat er ook gevallen bekend zijn van beschadigde ogen na het gebruik van pepperspray?
Wat had je daarover te zeggen dan?
People are sheep

Parera

Citaat van: Zander op 29/09/2017 | 09:00 uur
Geloof je het zelf?
Ze durven niet eens te beslissen over de algemene invoer van een taser.
Als iets er stoer uit ziet mag de politie dat zeker niet hebben, want stel je voor dat de politie er te agressief uit komt te zien.
De Taser is nu toch ingevoerd als test? Lijkt me zeker goed om dit nieuwe wapen goed te testen en niet 100% te vertrouwen op test rapporteren en verkooppraatjes maar voor een (groot) deel op praktijk. Zeker omdat de taser niet in alle situaties werkt (net als pepperspray) maar toch ook redelijk gevaarlijk kan zijn voor de persoon die getaserd word.

En ja nu zal je zeggen ''als je getaserd moet worden is dat je eigen schuld'' maar het zou een non-lethal moeten zijn. Uit testen in de VS bleek dat van 1000 personen die getaserd werden 99,7% er zonder problemen vanaf kwam. 3 personen raakte zwaar gewond en moesten naar het ziekenhuis en 2 overleden na inzet van de taser.

5 op 1000 is natuurlijk heel weinig maar er moet zeker gekeken worden naar wat de redenen waren. In de VS zijn volgens Amnesty intl. tussen 2001 en 2007 ruim 227 mensen overleden door de taser.

Het is het risico maar ik vind wel dat NL overheid er alles aan moet doen om overlijden door taser te voorkomen anders kan je net zo goed iemand neerschieten met een pistool.

Zander

Citaat van: Parera op 28/09/2017 | 23:03 uur
Misschien durven ze het besluit te nemen als de politie een aantal Colt 9mm SMG's of HK UMP's als voorstel indient. Of anders een .22 SMG slaat geen deuk in een pakje boter maar ziet er wel stoer uit maar politiek verantwoord.

Geloof je het zelf?
Ze durven niet eens te beslissen over de algemene invoer van een taser.
Als iets er stoer uit ziet mag de politie dat zeker niet hebben, want stel je voor dat de politie er te agressief uit komt te zien.
People are sheep

Parera

Citaat van: Zander op 28/09/2017 | 22:33 uur
Klopt, maar niemand durft zo'n besluit te nemen. Ligt politiek nogal gevoelig.
:dead:

Misschien durven ze het besluit te nemen als de politie een aantal Colt 9mm SMG's of HK UMP's als voorstel indient. Of anders een .22 SMG slaat geen deuk in een pakje boter maar ziet er wel stoer uit maar politiek verantwoord.

Zander

Klopt, maar niemand durft zo'n besluit te nemen. Ligt politiek nogal gevoelig.
:dead:
People are sheep

Parera

Citaat van: Zander op 28/09/2017 | 21:55 uur
leuk hebbe dingetje zo'n kit

Maar kan niet op tegen een echte carabijn

Reactie onder de video van de politie zelf ;

CitaatMet pistooltjes tegen Kalashnikovs? Lijkt me geen goed plan.
Citaat#Politie Pro24/7 ; nee, maar niets doen is geen optie voor ons dus we zullen moeten!

En op een andere reactie reageer de politie
CitaatVoorlopig zullen de first responders (collega's op straat) het moeten doen met hun handwapen. Zoals gezegd wordt in de video "niets doen is geen optie."
Duid er op dat er wel gekeken word naar de mogelijkheden om zwaardere wapens in te zetten.

Zander

leuk hebbe dingetje zo'n kit

Maar kan niet op tegen een echte carabijn
People are sheep

Parera

Citaat van: Sparkplug op 28/09/2017 | 21:32 uur
Bedoel je die blauwe training pistolen? Dat zijn geen Glocks.

Het wapen in de conversion kit lijkt op een glock maar bij nader bekijken kan het ook gewoon de P99 zijn daar is ook eenzelfde kit voor beschikbaar bij de leverancier. Redelijk dure setjes trouwens 469 euro per stuk voor het basis model tot 809 euro voor het de meest uitgebreide variant en dan moet je de reddot/aimpoint nog bijkopen.

Sparkplug

Citaat van: Parera op 28/09/2017 | 21:11 uur
Toevallig kwam ik onderstaande video [1:10] tegen waar in deze (of vergelijkbare) conversion kit te zien is in gebruik bij de politie Rotterdam.
Deze First responder eenheden zijn al iets beter bewapend als de normale agent op straat, maar in mijn ogen zijn we er nog lang niet.

Volgens de website duurt het 4 seconden om het pistool om te bouwen tot ''carbine'' maar ik twijfel er aan of dit in werkelijkheid onder druk van stress ook haalbaar is.
Ik heb andere kits gezien waarbij je ook schroeven moest aandraaien dat letterlijk 1 a 2 minuten in neemt voor het allemaal goed zit. Ook lijkt het er op dat deze agent(en) een glock dragen i.p.v. de Walther P99

Bedoel je die blauwe training pistolen? Dat zijn geen Glocks.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: Andros Wald op 09/09/2017 | 00:02 uur
Zolang de politiek niet wil, dat politieagenten de beschikking krijgen over zwaardere vuurwapens, zijn er allerlei tussenoplossingen mogelijk. Ik vind de onderstaande oplossingen zelf niet zwaar genoeg. Maar misschien vormen ze wel een compromis, dat politiek haalbaar is.

Zo kan het dienstpistool Walther P99Q met een "carbine conversion kit" worden verlengd, bij een verhoogde dreiging. Zo'n kit kan in enkele seconden op het pistool worden geklikt. Op zo'n conversie-kit zit een (opvouwbare) schoudersteun.

Weblink hierover: http://www.talosdefense.com/en/hera-arms-triarii-carbine-conversion-kit.html

Er kunnen ook een wapenlampje en richtlaser worden bevestigd. Ook kunnen er in elke politieauto twee chest-rigs of etuis worden meegenomen, met een aantal verlengde reservemagazijnen. Die etuis moeten zo nodig snel en afneembaar op het veiligheidsvest kunnen worden bevestigd. Daartoe kunnen er eerst horizontale MOLLE-bandjes op het vest worden genaaid.

Toevallig kwam ik onderstaande video [1:10] tegen waar in deze (of vergelijkbare) conversion kit te zien is in gebruik bij de politie Rotterdam.
Deze First responder eenheden zijn al iets beter bewapend als de normale agent op straat, maar in mijn ogen zijn we er nog lang niet.

Volgens de website duurt het 4 seconden om het pistool om te bouwen tot ''carbine'' maar ik twijfel er aan of dit in werkelijkheid onder druk van stress ook haalbaar is.
Ik heb andere kits gezien waarbij je ook schroeven moest aandraaien dat letterlijk 1 a 2 minuten in neemt voor het allemaal goed zit. Ook lijkt het er op dat deze agent(en) een glock dragen i.p.v. de Walther P99 

A.J.

Citaat van: Ace1 op 10/09/2017 | 12:45 uur
Ik heb niet de ambitie om beheerder te worden, het enige waar jij goed in ben is om commentaar te leveren of iemand in de zeik te nemen.
Je hebt zelf nog nooit nieuwe topics geopend met nieuwe ontwikkelingen op defensiegebied of eigen gemaakte foto's geplaatst.

Citaat van: DvdW op 10/09/2017 | 13:53 uur
LOL, en dan ook nog anderen verwijten onzin te kletsen. Man, doe eerst maar eens onderzoek voordat je jezelf voor schut zet, knul. En nu is het klaar. Als je watpersoonlijks te melden hebt doe je dat maar per PM. Over en sluiten.


Gelieve de persoonlijke aanvallen achterwege te laten. Nmm kan die energie beter gestopt worden in argumenten waarom de plannen van betrokkene niet haalbaar zijn.

A.J. Forumbeheer