Vrouw ziet arrest team verschijnen na googelen op snelkookpan !

Gestart door Oorlogsvis, 02/08/2013 | 16:49 uur

Laurens

Citaat van: Oorlogsvis op 05/08/2013 | 10:13 uur
Maar toch is het nodig......kijk maar naar het aantal aanslagen dat ze zo weten te voorkomen.

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety"

Benjamin Franklin

idd hoeveel, en wat lever je er voor in...

dudge

Citaat van: Oorlogsvis op 05/08/2013 | 10:13 uur
Maar toch is het nodig......kijk maar naar het aantal aanslagen dat ze zo weten te voorkomen.

Hoeveel?

Oorlogsvis

Citaat van: A.J. op 03/08/2013 | 20:44 uur
Om heel eerlijk te zijn zie ik hier de humor totaal niet van in. Hieruit blijkt maar weer eens in wat voor 1984-achtige wereld we ondertussen verzeild zijn geraakt.
Maar toch is het nodig......kijk maar naar het aantal aanslagen dat ze zo weten te voorkomen.

A.J.

Citaat van: Oorlogsvis op 03/08/2013 | 19:04 uur
Dit gaat over de strijd tegen terrorisme .....of moet ik niet happen ?...zie er toch eens de humor van in joh !

Om heel eerlijk te zijn zie ik hier de humor totaal niet van in. Hieruit blijkt maar weer eens in wat voor 1984-achtige wereld we ondertussen verzeild zijn geraakt.

Oorlogsvis

Dit gaat over de strijd tegen terrorisme .....of moet ik niet happen ?...zie er toch eens de humor van in joh !

Ace1


KapiteinRob


Oorlogsvis

(bron AD)

Net nu de Verenigde Staten zwaar onder vuur liggen voor het spioneren van bijna iedere internetgebruiker, krijgt een Amerikaanse familie uit New York ongewild een voorproefje van hoe het er aan toegaat. Mama googelt 'snelkookpan', papa googelt 'rugzak', zoonlief klikt wat artikelen aan over de aanslagen in Boston en plotsklaps staat er een antiterreureenheid voor de deur.
Het overkwam blogger en journaliste Michele Catalano. Ze was op het internet op zoek naar een snelkookpan om haar quinoa in klaar te stomen, een Zuid-Amerikaanse lekkernij. Haar man had dezelfde computer gebruikt om een nieuwe rugzak te zoeken. Hij had er namelijk eentje nodig, dat gebeurt. Ook hij tikte met zijn onschuldige vingers zoektermen in Google in.

Aanslagen Boston
En dan was er nog hun twintigjarige zoon, die ook al op de familiecomputer zat. Hij klikte links aan naar sites waar getoond wordt hoe je zelf bommen kan maken. Hij deed dat uit nieuwsgierigheid, nadat hij heel wat gelezen had over de aanslagen in Boston. Eén plus één plus één was drie, en dat was blijkbaar net iets te veel voor de antiterreurunits, die plots in groten getale om 9 uur 's morgens uitrukten naar het huis van de Catalano's. Zes agenten in drie zwarte SUV's, die de woning omsingelden en het huis doorzochten.

'De leesgewoontes van mijn zoon in combinatie met mijn zoektocht naar een snelkookpan en die van mijn man naar een rugzak deed ergens in een antiterreurcel een alarm rinkelen', schreef Michele Catalano op haar blog.

Big Brother
Lang bleef de speciale eenheid niet: het was weer één van de 99,9 procent van dat soort gevallen waar het loos alarm is. Maar wat het gezin zich natuurlijk, samen met vele medeburgers, afvraagt, is: hoe weet de overheid in godsnaam wat wij googelen? De vraag is uiteraard brandend actueel, nadat Edward Snowden de klokken luidde en met een beschuldigende vinger naar het National Security Agency wees. Snowden kreeg net, tot grote ergernis van de VS, een jaar lang asiel aangeboden in Rusland.

De FBI heeft ontkend dat de 'Joint Terrorism Task Force' de inval in het huis van de Catalano's zou uitgevoerd hebben. Wie dan wel, is niet bekend. Maar volgens Michele Catalano's blog waren het geen kookfanaten. 'Wat is quinoa in hemelsnaam?', vroegen ze haar na haar verklaring waarom ze een snelkookpan wilde.