New Marine Corps Cuts Will Slash All Tanks, Many Heavy Weapons

Gestart door Sparkplug, 24/03/2020 | 10:18 uur

Oorlogsvis

Citaat van: MasterChief1971 op 26/03/2020 | 11:28 uur
Waarbij je dan de enige Europese gebruiker bent en dus opdraait voor alle onderhoud en upgrades want de M1A2 van de USARMY is echt anders.
maar dan krijgen we hulp vd Yanks toch ?

MasterChief1971

Waarbij je dan de enige Europese gebruiker bent en dus opdraait voor alle onderhoud en upgrades want de M1A2 van de USARMY is echt anders.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Oorlogsvis

Citaat van: Huzaar1 op 25/03/2020 | 23:02 uur
N.m.w zijn de Amerikaanse Abrams van die het korps gebruikt Diesels, maar je moet die dingen niet willen.
waarom moet je die niet willen ? ...we zitten in een impasse die nieuwe Leopard-IIA7  nog niet besteld en ik heb
ook nog nergens via officiele media vernomen dat we de intentie hebben om die dingen uberhaubt te bestellen.
En dan nog is er de prijs die zeker boven de 10 miljoen euro per stuk zal zijn.

Ik denk waarom niet een beetje druk uitoefenen en gaan voor 50 tot 60 tweede hands Abrams voor een misschien 2 miljoen
euro per stuk ? ben je klaar voor 100 miljoen...en het is een vd beste tanks zo niet de beste ter wereld

Flyguy

Citaat van: Huzaar1 op 25/03/2020 | 23:22 uur
Amerikanen kennende wordt dat ruimschoots gecompenseerd met wat anders.
Kunnen die schepen toch prima doen?

Moderne NGS is huilen met de pet op en kruisraketten vaak overkill, rest vaak alleen organieke support, art en CAS.

Denk dat het lastig te compenseren is, maar het is aar de vraag of dat nodig is met het concept wat de Amerikanen na gaan streven. Interessant om dit te blijven volgen, want 'wij' zitten ook met een zeer licht korps.

Huzaar1

Citaat van: A.J. op 25/03/2020 | 23:40 uur
Sowieso is dat hele SFC (Single Fuel Concept) een drama weet ik uit eigen ervaring. Het klinkt leuk maar de praktijk is toch net ff wat weerbarstiger.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-28000-X-24.pdf

https://alu.army.mil/alog/issues/MarApr05/reality.html

Vooral de Clas wilde daar natuurlijk niet aan, inferieure brandstof, vooral de lagere prestaties waren bagger en het toenemende motoronderhoud vormde een belasting.
Nu nog steeds grote diversiteit aan brandstoffen in Defensie.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 25/03/2020 | 23:02 uur
N.m.w zijn de Amerikaanse Abrams van die het korps gebruikt Diesels, maar je moet die dingen niet willen.

Sowieso is dat hele SFC (Single Fuel Concept) een drama weet ik uit eigen ervaring. Het klinkt leuk maar de praktijk is toch net ff wat weerbarstiger.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-28000-X-24.pdf

https://alu.army.mil/alog/issues/MarApr05/reality.html

Huzaar1

Citaat van: Thomasen op 25/03/2020 | 23:12 uur
De grootste vraag is wat de werkelijke strategische calculus is.
Dit soort kleine littoral eenheden zijn natuurlijk ideaal voor een Pacific Island hopping campaign.
Echter, de VS heeft deze eilanden al. Deze hele macht is natuurlijk opgericht met het oog op China. Denk dat er zeker wel wat voor te zeggen is. Het % kustlijn waar je een mechbrig aan land kunt zetten is verrassend laag, denk single digit. Onze marns kunnen bijna overal aan land.

Aan de andere kant, ze gaan wel veel vuurkracht missen lijkt het. Ben benieuwd.

Amerikanen kennende wordt dat ruimschoots gecompenseerd met wat anders.
Kunnen die schepen toch prima doen? 
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

N.m.w zijn de Amerikaanse Abrams van die het korps gebruikt Diesels, maar je moet die dingen niet willen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

Citaat van: Oorlogsvis op 25/03/2020 | 11:06 uur
Toch een mooie kans voor onze krijgsmacht om die tanks een nader te bekijken of ze niet een aanvulling kunnen zijn voor
onze Kon Landmacht. Lijkt me dat we daar prima onze 50/60 tanks ...prima 2de handsjes kunnen aanschaffen voor een mooie prijs !

Ik ben niet tegen de aanschaf van tweedehands tanks maar dan moeten deze wel voorzien zijn van een dieselmotor en niet van een gasturbine.

Wie het boek Slag om Kuweit van Tom Clancy m.m.v Generaal (b.d.) Fred Franks leest, komt er achter wat voor logistieke operatie het was om de M1 Abrams te voorzien van Kerosine.

https://www.bibliotheek.nl/catalogus/titel.256114250.html/slag-om-kuweit/

Huzaar1

Citaat van: A.J. op 25/03/2020 | 15:00 uur
Ik heb dat hele (overigens hier regelmatig bejubelde) concept van de US marines nooit begrepen. De Amerikanen hebben het zo'n beetje als een mechbrig ingericht en naar mijn mening is dat een taak van de army. Mariniers zijn nmm net als lumbl een snel inzetbare relatief lichte ehd om ergens rap een bruggehoofd te slaan zodat de main body naar binnen gepompt kan worden, niks meer niks minder.

Ik denk dat hier vaak het concept wordt bejubeld om hier te gebruiken, tenslotte is de grootte van het USMC qua personeel en materieel en financiering overstijgend aan dat van het gemiddelde EU land, of bijna. Dat zou een effectievere krijgsmacht opleveren, alles onder 1 commando. Maar ik ben er ook wel achter dat die vlieger niet altijd opgaat en bij ons het probleem ergens anders ligt, de centrale regie, aansturing en planning (die ontbreekt of aangetast wordt door externe factoren).

Het is wel duidelijk dat het Korps Mariniers van de VS de verkeerde kant op is gegaan, maar gezien hun geschiedenis ook niet gek. Het kreeg in de koude oorlog ook taken die net zo goed aan de U.S Army gegeven konden worden, behalve dat de zee en het strand ervoor eerst veroverd dienden te worden. Naar mijn weten was hun AOI en AOO met name Oost-Rusland/Noord-West Azië bij Japan.

Ik vermoed dat ze naar een veel lichter en leniger concept willen gaan wat hun vuurkracht haalt uit force multipliers die bij ze in de buurt zitten, namelijk hun schepen, vliegtuigen en drones.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Ik heb dat hele (overigens hier regelmatig bejubelde) concept van de US marines nooit begrepen. De Amerikanen hebben het zo'n beetje als een mechbrig ingericht en naar mijn mening is dat een taak van de army. Mariniers zijn nmm net als lumbl een snel inzetbare relatief lichte ehd om ergens rap een bruggehoofd te slaan zodat de main body naar binnen gepompt kan worden, niks meer niks minder.

Huzaar1

Citaat van: DvdW op 25/03/2020 | 11:56 uur
Ik niet, wil je een poging wagen om het uit te leggen? Wat komt er voor in de plaats?
zie mijn vorige post.
Zal het zo verder duiden. Komt erop neer dat een korps mariniers heel flexibel moet zijn en een meerwaarde moet hebben. De enige meerwaarde die het nu heeft is additionele u.s army capaciteit in een alleskunnende vorm. Dient er een strand a la normandie te worden bedwongen gaan ze ook de U.S army daarvoor opleiden. Zoiets komt echt niet enkel op de nek van de mariniers.

Daarbij dient..in de huidige setting het korps rekening te houden met een volledig uitgeruste tegenstander. Die ook nog eens het gevecht aan wil gaan. Dat is een verkeerde koers..daar zijn ze niet voor bedoelt en dat gaan ze ook afleggen omdat het korps nu eenmaal 'klein'  en gelimiteerd is.

Ze moeten veel sneller, slimmer en leniger worden. Zoals die technologie die je zag waar een kerel het kanaal mee overstak. Een droneboard.dat franse ding. of die thrusters van dat pak van de britten. En er komen exoskeletten aan. En slimmere wapens met vuurkracht waar geen heel tankbat voor op het strand gesleept moet worden.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

DvdW

Citaat van: Huzaar1 op 25/03/2020 | 11:18 uur
. Ik snap het USMC juist heel erg goed.
Ik niet, wil je een poging wagen om het uit te leggen? Wat komt er voor in de plaats?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Huzaar1

Citaat van: Oorlogsvis op 25/03/2020 | 11:06 uur
Bij de landing in Normandie hadden ze tanks drijvend gemaakt maar veel zonken naar de bodem en maar een paar tanks wisten het strand te bereiken in die eerste dagen...en dat
was een groot gemis ..het niet hebben van tanks bij die amfibische landing.

Tanks maken ook bij een amfibische landing het verschil ...begrijp de keuze vh USMC niet zo goed , had dan overgegaan op meer samengestelde
batalons van bv 1 Tanks esk en 2 comp met IFV's  ...had je toch nog de power van tanks achter de hand gehad.

Toch een mooie kans voor onze krijgsmacht om die tanks een nader te bekijken of ze niet een aanvulling kunnen zijn voor
onze Kon Landmacht. Lijkt me dat we daar prima onze 50/60 tanks ...prima 2de handsjes kunnen aanschaffen voor een mooie prijs !

Ze kunnen ook zeppelins aanschaffen...

De invasie van 1944 moet je echt laten vallen, de wereld is een heel stuk kleiner geworden. We leven in een tijd van Rotors, jetpacks en exoskeletten. Stop eens met dat oude denken om met een tank een strand op te tuffen. ALs je je zaken gewoon goed voor elkaar hebt druk je via je smartwatch op een knopje, richt je met een laser designator op je doelwit en knalt het uit elkaar door een afschoten explosief van een systeem dat zich bevind onder het water of in de atmosfeer.

Dit oude denken is zo dodelijk. Ik snap het USMC juist heel erg goed.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Oorlogsvis

Bij de landing in Normandie hadden ze tanks drijvend gemaakt maar veel zonken naar de bodem en maar een paar tanks wisten het strand te bereiken in die eerste dagen...en dat
was een groot gemis ..het niet hebben van tanks bij die amfibische landing.

Tanks maken ook bij een amfibische landing het verschil ...begrijp de keuze vh USMC niet zo goed , had dan overgegaan op meer samengestelde
batalons van bv 1 Tanks esk en 2 comp met IFV's  ...had je toch nog de power van tanks achter de hand gehad.

Toch een mooie kans voor onze krijgsmacht om die tanks een nader te bekijken of ze niet een aanvulling kunnen zijn voor
onze Kon Landmacht. Lijkt me dat we daar prima onze 50/60 tanks ...prima 2de handsjes kunnen aanschaffen voor een mooie prijs !