Nieuwe ontwikkelingen op BOXER gebied

Gestart door Ace1, 02/11/2013 | 15:37 uur

JdL

Citaat van: Huzaar1 op 07/07/2016 | 02:40 uur
Bij DGLC denken ze enkel aan raketten.
Maar is het niet beter om een SPAAG bij de operationele eenheden in te delen en het DGLC voor de hogere luchtlagen te houden.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 07/07/2016 | 02:40 uur
De boxer is daar prima voor ( denk ik ).
Bij DGLC denken ze enkel aan raketten.
Ok. Ze denken dus niet aan een combi met bijvoorbeeld 35mm erbij.
Een systeem als skyranger is helemaal niet inbeeld. Jammer.

Huzaar1

Citaat van: JdL op 06/07/2016 | 18:05 uur
Eens.
De vraag is alleen wat is het beste platform?
Boxer?
Leopard (pruttel 2.0)
CV90?
Fennek? (Lijkt me wat klein)

De boxer is daar prima voor ( denk ik ).
Bij DGLC denken ze enkel aan raketten.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

Citaat van: Harald op 06/07/2016 | 15:45 uur
Skyranger of Pruttel mk II met onderstaande ;

Rheinmetall unveils new lightweight missile launcher



•All-carbon launcher base weighs 19 kg
•Final development expected in 18-24 months

Rheinmetall is developing a new lightweight remote-controlled missile launcher designed to equip a range of 4x4 and 6x6 tactical mobility vehicles with a short-range surface-to-air or surface-to-surface ready-to-fire capability.

Designed to reduce the weight burden on, and be easily integrated with, forward deployed tactical platforms in an air defence/strike role, the Remote Control Lightweight Missile Mount (abbreviated as RCLM) features an all-carbon lightweight frame, weighing some 19 kg. This frame supports an RCLM base platform, including motors and electronics package to weights of between 100 kg and 140 kg. In addition, the RCLM frame and base platform can support a mission payload of up to 150 kg - including missiles (numbers depending on size of the missile, and weight of the maximum payload), launcher, launch tubes, and sensor package.

"Compared to previously available vehicle-mounted missile launching system, this represents a reduction in weight in the order of some 50%," Johannes Höeggemeier, vice-president for sales, Stabilized Platforms in Rheinmetall's Mission Equipment business unit told IHS Jane's .

The RCLM system is not committed to any specific missile or missile producer, Höeggemeier said. "The new launcher can integrate a variety of surface-to-air and surface-to-surface effectors - examples include the [Raytheon FIM-92] Stinger and [MBDA] Mistral in the surface-to-air role, and the [MBDA KFK] Enforcer, [Rafael Advanced Defence Systems] Spike SR, or even the [MBDA] MMP [Missile Moyenne Portée]." Höeggemeier said the RCLM launcher could be configured for four or six effectors, depending on customer requirement.

Powered by a 24/28V direct current in accordance with MIL-STD-1275B, the RCLM - which can be mounted either on the roof or the loading bed of smaller vehicles - is operated from within the vehicle. Roof-mounted radio antennae and/or an IFF (identification, friend or foe) sensor can also be integrated as part of the RCLM package.

http://www.janes.com/article/61989/rheinmetall-unveils-new-lightweight-missile-launcher

Bestaat er ook een maritieme versie van deze lichtgewicht missile launcher?

JdL

Citaat van: Harald op 06/07/2016 | 15:33 uur
een Off-topic bericht, indirect on-topic.  Ben voorstander van ontwikkeling SPAAG en herinvoering binnen NL defensie.
Eens.
De vraag is alleen wat is het beste platform?
Boxer?
Leopard (pruttel 2.0)
CV90?
Fennek? (Lijkt me wat klein)
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Harald

Citaat van: Harald op 06/07/2016 | 15:33 uur
een Off-topic bericht, indirect on-topic.  Ben voorstander van ontwikkeling SPAAG en herinvoering binnen NL defensie.

Skyranger of Pruttel mk II met onderstaande ;

Rheinmetall unveils new lightweight missile launcher



•All-carbon launcher base weighs 19 kg
•Final development expected in 18-24 months

Rheinmetall is developing a new lightweight remote-controlled missile launcher designed to equip a range of 4x4 and 6x6 tactical mobility vehicles with a short-range surface-to-air or surface-to-surface ready-to-fire capability.

Designed to reduce the weight burden on, and be easily integrated with, forward deployed tactical platforms in an air defence/strike role, the Remote Control Lightweight Missile Mount (abbreviated as RCLM) features an all-carbon lightweight frame, weighing some 19 kg. This frame supports an RCLM base platform, including motors and electronics package to weights of between 100 kg and 140 kg. In addition, the RCLM frame and base platform can support a mission payload of up to 150 kg - including missiles (numbers depending on size of the missile, and weight of the maximum payload), launcher, launch tubes, and sensor package.

"Compared to previously available vehicle-mounted missile launching system, this represents a reduction in weight in the order of some 50%," Johannes Höeggemeier, vice-president for sales, Stabilized Platforms in Rheinmetall's Mission Equipment business unit told IHS Jane's .

The RCLM system is not committed to any specific missile or missile producer, Höeggemeier said. "The new launcher can integrate a variety of surface-to-air and surface-to-surface effectors - examples include the [Raytheon FIM-92] Stinger and [MBDA] Mistral in the surface-to-air role, and the [MBDA KFK] Enforcer, [Rafael Advanced Defence Systems] Spike SR, or even the [MBDA] MMP [Missile Moyenne Portée]." Höeggemeier said the RCLM launcher could be configured for four or six effectors, depending on customer requirement.

Powered by a 24/28V direct current in accordance with MIL-STD-1275B, the RCLM - which can be mounted either on the roof or the loading bed of smaller vehicles - is operated from within the vehicle. Roof-mounted radio antennae and/or an IFF (identification, friend or foe) sensor can also be integrated as part of the RCLM package.

http://www.janes.com/article/61989/rheinmetall-unveils-new-lightweight-missile-launcher

Harald

een Off-topic bericht, indirect on-topic.  Ben voorstander van ontwikkeling SPAAG en herinvoering binnen NL defensie.

China develops SWS2 mobile air-defence system



China North Industries Corporation (NORINCO) has released details of its latest SWS2 self-propelled anti-aircraft gun/surface-to-air (SPAAG/SAM) system, which it is now offering for export.

It is based on an 8x8 VN1 armoured platform that is also used for a number of other applications.

The hull and turret are of all welded steel armour and provides protection from small arms fire and shell splinters.

The complete SWS2 system has a gross vehicle weight (GVW) of 23 tonnes and is operated by a crew of three consisting of commander, gunner and driver.

Mounted on the middle of the platform is a remote controlled turret, which is armed with a 35 mm revolver cannon and a pod of four SAMs. Turret traverse is 360° with gun elevation from -2° to 85° while SAM elevation is from -5° to 70°. It would appear that SAM reloads are not carried so the SWS2 will have to depend on resupply vehicles for missile replenishment.

The 35 mm revolver cannon has a maximum slant range of 4,000 m and a maximum effective height of 3,000 m with 400 rounds of ammunition being carried.

NORINCO is currently marketing a complete family of 35 mm ammunition including high-explosive incendiary (HEI), high-explosive incendiary-tracer (HEI-T), and semi-armour piercing HEI-T (SAPHEI-T) with all of these having a muzzle velocity of 1,175 m/s and fitted with a self-destruct fuze. In addition it can fire the recently developed Programmable Time Fuze Pre-fragmented (PTFP) round, which has a muzzle velocity of 1,050 m/s.

This contains more than 100 spin-stabilised tungsten sub-projectiles and is optimised to engage smaller targets such as unmanned aerial vehicles and is equivalent to the Rheinmetall Air Defence 35 mm Advanced Hit Efficient And Destruction (AHEAD) ammunition. This 35 mm ammunition can also be fired by the Chinese PG99 35 mm anti-aircraft gun (AAG), truck-mounted CS/SA1 twin 35 mm AAG, and the Rheinmetall Air Defence 35 mm KD series twin towed 35 mm AAG.

http://www.janes.com/article/62014/china-develops-sws2-mobile-air-defence-system

dudge

Citaat van: Oorlogsvis op 05/07/2016 | 14:56 uur
mee eens, zeker voor onze krijgsmacht die nauwelijks geld te bestelden heeft...ga gewoon voor een al bestaand concept dat zich bewezen heeft en accepteer het voertuig zoals het is van de plank. De Franse VBCI of de Patria/Rosomak prima keuze voor een betaalbare prijs. Poleme heeft hier eens voorgerekend dat een Boxer met toren ongeveer 7.5 miljoen gaat kosten. Voor dat geld heb je zeker 2 Rosomaks met toren en voor degene die niet kan rekenen kan je dus 2 bataljons ermee uitrusten ipv 1 met Boxers,. :devil:

De AMV is van rond dezelfde tijd, de VBCI van na de boxer. Er was dus niks van de plank te kopen. Nouja, oudere voertuigen zoals de fuchs en de xa188.

Oorlogsvis

Citaat van: Huzaar1 op 27/06/2016 | 15:10 uur
Laten we als Navo allemaal aan de onbetaalbare apparaten gaan.

Ik snap al dit gehannes niet hoor. Stalen bak, 8 wielen eronder, terrein vaardig met wat staal erop en een kanon wat rijdend kan vuren en de afstand kan meten. Klaar...
Elke keer dat wiel opnieuw uitvinden voor 4 innovaties die zo baanbrekend ook weer niet zijn maar waardoor wel een enorm hoge efficiency gehaald kan worden maar tegelijkertijd maar 2 en half voertuig kan worden besteld omdat ze qua prijs nergens meer over gaan. Krijg daar wat van.
mee eens, zeker voor onze krijgsmacht die nauwelijks geld te bestelden heeft...ga gewoon voor een al bestaand concept dat zich bewezen heeft en accepteer het voertuig zoals het is van de plank. De Franse VBCI of de Patria/Rosomak prima keuze voor een betaalbare prijs. Poleme heeft hier eens voorgerekend dat een Boxer met toren ongeveer 7.5 miljoen gaat kosten. Voor dat geld heb je zeker 2 Rosomaks met toren en voor degene die niet kan rekenen kan je dus 2 bataljons ermee uitrusten ipv 1 met Boxers,. :devil:

StrataNL

Citaat van: Huzaar1 op 05/07/2016 | 13:24 uur
Jezus het zwaartepunt van dat ding ligt wel erg hoog. Lijkt me een ramp in glooiend moeilijk terrein. Kukelt zo om.

Lijkt maar zo denk ik. Bij mij op mobiele weergave was de foto verticaal gerekt.

Ik vind dat actieve/reactieve pantser er wel natuurlijk uit zien op de Boxer, niet van die overdreven uitstekende blokken.

Wat zou het zijn, nieuwe variant op AMAP?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Jezus het zwaartepunt van dat ding ligt wel erg hoog. Lijkt me een ramp in glooiend moeilijk terrein. Kukelt zo om.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald



De Boxer CRV voor Land 400 Phase 2 van het Australische vervangingsprogramma, hier met een armour upgrade kit. Extra bescherming.



mc196

#429
Citaat van: StrataNL op 27/06/2016 | 15:51 uur
Dat schiet inderdaad niet zoveel op, heb je een Boxer met .50 en een MB met dezelfde (of meer in geval van Spike) punch.... Zoals ik het voorstel gaat de Boxer gewoon de IFV rol uitvoeren zoals de CV90 dat met 35mm bij 43 doet.

Jij dacht aan zoiets? Zoiets ja,maar waar het mij vooral om gaat is dat iedereen in de compagnie in gepantserde voertuigen ten strijde kan trekken en als dat geregeld is gaan denken aan zwaardere wapens op de voertuigen.


StrataNL

Citaat van: mc196 op 27/06/2016 | 13:26 uur
Ik weet niet of een 35 mm op de boxer een goed idee is. Ik ben voor meer vuurkracht in de lichte brigade maar zoals het er nu voorstaat krijgt iedere compagnie 2 pelotons met boxer gngp en een zware wapens peloton met 8 mb voorzien van .50, agw en Gill. De mensen in de boxer zijn redelijk beschermd maar in zo'n MB ben je denk ik kansloos als de tegenstander artillerie inzet, iets wat ook in Afrika kan gebeuren, een BM21 Grad is niet echt Rocket Science (pun intended). Dus als er geld komt da ben ik ervoor om het zware wapens peloton in iedere compagnie van pantservoertuigen te voorzien desnoods een Lance OWS oid op overtollige Fenneks ( ik moet bekennen dat ik geen idee heb of dat wel past). Dan kunnen de schaarse boxers zich op hun taak concentreren n.l. groene mannetjes brengen naar waar ze nodig zijn

Dat schiet inderdaad niet zoveel op, heb je een Boxer met .50 en een MB met dezelfde (of meer in geval van Spike) punch.... Zoals ik het voorstel gaat de Boxer gewoon de IFV rol uitvoeren zoals de CV90 dat met 35mm bij 43 doet.

Jij dacht aan zoiets?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Mourning

Citaat van: Huzaar1 op 27/06/2016 | 15:10 uur
Laten we als Navo allemaal aan de onbetaalbare apparaten gaan.

Ik snap al dit gehannes niet hoor. Stalen bak, 8 wielen eronder, terrein vaardig met wat staal erop en een kanon wat rijdend kan vuren en de afstand kan meten. Klaar...
Elke keer dat wiel opnieuw uitvinden voor 4 innovaties die zo baanbrekend ook weer niet zijn maar waardoor wel een enorm hoge efficiency gehaald kan worden maar tegelijkertijd maar 2 en half voertuig kan worden besteld omdat ze qua prijs nergens meer over gaan. Krijg daar wat van.

Het zou niet zo verschrikkelijk erg zijn als het aantal aanpassingen e.d. beperkt zou blijven tot wat add-ons e.d., maar dat is helaas niet het geval. Het is inderdaad behoorlijk idioot, alsof er geen balans in hoeft te zitten.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).