Onzin-topic uitgave 24

Gestart door Lex, 02/12/2012 | 22:08 uur

dudge


Chrisis

Ik denk dat ik hem hier maar zet. erg grappige parodie over sequestration in Amerika, ik vermoed dat ze Obama in dit filmpje hebben vervangen door Adolf Hitler.


Ros

En als zoonlief ruzie krigt onderweg naar school kan pa de lastpakken met een korte salvo uitschakelen   :crazy:

Lex

Vader bouwt drone om zoon naar school te volgen

AMSTERDAM - Een Amerikaanse vader heeft een onbemand vliegtuigje ontworpen waarmee hij zijn zoon naar school kan 'begeleiden' vanuit huis.

De man beschrijft hoe hij het apparaat bouwde in het blad IEEE Spectrum. "Afgelopen winter fantaseerde ik dat ik achter mijn computer zat terwijl een drone met een camera hem in de lucht volgde", schrijft Paul Wallich.

Het bouwen van het vliegtuigje was relatief makkelijk, aldus de vader. In plaats van een dure camera zit er een smartphone onder het vliegtuigje. In de rugzak van de schooljongen zit een GPS-chip, die aan de drone doorgeeft waar hij loopt.

Toch heeft het project nog enkele kinderziektes. "De helikopter is onstabiel als het waait en de GPS is maar tot 10 meter nauwkeurig", schrijft Wallick. Bovendien zitten er soms bomen in de weg, waardoor hij alsnog naar buiten moet om de drone te besturen. Terwijl het originele plan was om 'warm en droog te zitten terwijl een drone voor de opvoeding zorgt'.

Bovendien is de batterijduur nauwelijks voldoende om de jongen naar de schoolbus te volgen. "Dus tot de batterijen flink verbeteren, zal ik hem nog voornamelijk ouderwets in de gaten moeten houden, in persoon."

NU.nl
2 december 2012 15:44

Lex

Dit is het vervolg van dit topic.


Lex
Algeheel beheerder.