Zr.Ms. Amsterdam naar Peru

Gestart door StrataNL, 18/06/2014 | 16:26 uur


Kaaskop2

Citaat van: Thomasen op 03/01/2015 | 19:36 uur
Mooi gezicht zon grote vlag. Hebben de Amerikanen ook wel.

De Koninklijke Marine ook.


dudge

Mooi gezicht zon grote vlag. Hebben de Amerikanen ook wel.

Lex

Officiële binnenkomst BAP Tacna in Peru:



Een kleinere vlag konden de Peruanen waarschijnlijk niet vinden  :big-smile:

Lex

Kamerbrief over afgifte vergunning voor export overtollig defensiematerieel naar Peru

Brief van minister Ploumen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) aan de Tweede Kamer over een door Nederland afgegeven vergunning ter waarde van € 52.000.000,00 voor uitvoer van overtollig defensiematerieel naar Peru.

Kamerbrief, 07-11-2014

Ace1

Citaat van: Lex op 24/10/2014 | 19:12 uur
Ik zie liever een aanbesteding voor een AORH.

Mee eens maar dan wel een hangaar waar minimaal 3 heli´s in kunnen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 24/10/2014 | 19:12 uur
Ik zie liever een aanbesteding voor een AORH.

:angel: kan ik ook mee leven.

Lex

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 24/10/2014 | 19:07 uur
Tijd voor de aanbesteding van een 2e JSS.
Ik zie liever een aanbesteding voor een AORH.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 24/10/2014 | 19:04 uur
Zr.Ms. Amsterdam is hedenmiddag omstreeks 15:30 uur voor de laatste keer de haven van Den Helder binnengelopen, varend onder NL vlag.
Het schip is met veel herrie van scheepshoorns ontvangen.
Typerend de tweet van CZSK: Ex 3-4 desig RAS. (End of serial - RAS).

:'(

;D Tijd voor de aanbesteding van een 2e JSS.

Lex

Zr.Ms. Amsterdam is hedenmiddag omstreeks 15:30 uur voor de laatste keer de haven van Den Helder binnengelopen, varend onder NL vlag.
Het schip is met veel herrie van scheepshoorns ontvangen.
Typerend de tweet van CZSK: Ex 3-4 desig RAS. (End of serial - RAS).

Lex

Zr.Ms. Amsterdam zal na de overdracht aan Peru als BAP "Tacna" (ARL-158) door het leven gaan.

Jellington

Citaat van: Master Mack op 06/08/2014 | 18:31 uur
Ik wil helemaal niets meer verkopen. Behoefte minimaal 1 tank bat(36 leo2) 12 fregatten en 54 F35s.

+1

Master Mack

Ik bedoelde het "er is niet zoveel meer om te verkopen "sarcasties. Toen we 1000 tanks 22 fregatten en 213 f16 s hadden ging het geld in de pot algemene middelen van min van fin. Ik wil helemaal niets meer verkopen. Behoefte minimaal 1 tank bat(36 leo2) 12 fregatten en 54 F35s.

Ace1

Citaat van: Master Mack op 05/08/2014 | 21:54 uur
Heren. Zins het laatste kabinet Balkenende gaan de opbrengsten van verkocht Def Mat geheel of gedeeltelijk terug naar Defensie. Helaas is er niet veel meer over om te verkopen

Volgens mij staan er toch nog 4 mijnenjagers, M109-houwitsers, PzH 2000's, FH-70's, YPR's

Master Mack

Heren. Zins het laatste kabinet Balkenende gaan de opbrengsten van verkocht Def Mat geheel of gedeeltelijk terug naar Defensie. Helaas is er niet veel meer over om te verkopen

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 16/07/2014 | 22:31 uur
Je weet maar al te goed dat dit een utopie is.Gelukkig staat er een smiley bij.

Het is wellicht wishfull thinking maar niet ondenkbaar... ik zou volledig voor zijn.  ;D

Lex

Citaat van: jurrien visser op 16/07/2014 | 22:24 uur
Als de opbrengsten maar ten goede komen van defensie.
Je weet maar al te goed dat dit een utopie is.
Citaat van: jurrien visser op 16/07/2014 | 22:24 uur
Biedt zo ook de twee resterende MFF's aan (natuurlijk pas afleveren bij 4 aflossers)  :angel:
Gelukkig staat er een smiley bij.

Jellington

Citaat van: jurrien visser op 16/07/2014 | 22:24 uur
Als de opbrengsten maar ten goede komen van defensie.

Biedt zo ook de twee resterende MFF's aan (natuurlijk pas afleveren bij 4 aflossers)  :angel:

+1, dacht ik ook meteen aan.

Ik heb liever dat het verkocht wordt dan dat het schip ergens ligt weg te rotten, of gesloopt wordt.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: andré herc op 16/07/2014 | 21:52 uur
Nog meer materieel richting Peru?


Als de opbrengsten maar ten goede komen van defensie.

Biedt zo ook de twee resterende MFF's aan (natuurlijk pas afleveren bij 4 aflossers)  :angel:

Lex

Citaat van: andré herc op 16/07/2014 | 21:52 uur
A delegation of MGP Aviation corps visited RNLAF base in Amsterdam, to inspect Fokker 50 and Bell/Agusta helicopters AB-412, offered for sale.
Zou mogelijk zijn. Afgelopen zondag heeft een B737 van de Peruaanse luchtmacht een bezoek gebracht aan Schiphol.
Maar een KLu basis in Amsterdam?
De F-50 staat op Lelystad en de AB-412 op Leeuwarden.  :angel:

Ace1

Citaat van: andré herc op 16/07/2014 | 21:52 uur
Nog meer materieel richting Peru?

A delegation of MGP Aviation corps visited RNLAF base in Amsterdam, to inspect Fokker 50 and Bell/Agusta helicopters AB-412, offered for sale.

http://www.dmilt.com/index.php?option=com_content&view=article&id=10365:peru-naval-aviation-interest-in-ex-dutch-aircraft&catid=35:latin-america&Itemid=58



Peru heeft al 4 Fokker F60 toestellen overgenomen en in de jaren 70 de 2 kruisers C801 De Ruyter en de C802 De Zeven Provinciën.
Ook had men diverse jagers van de Holland en Friesland klasse overgenomen en ik meen ook mijnvegers van de Dokkum klasse en de Van Straelen klasse.

andré herc

Nog meer materieel richting Peru?

A delegation of MGP Aviation corps visited RNLAF base in Amsterdam, to inspect Fokker 50 and Bell/Agusta helicopters AB-412, offered for sale.

http://www.dmilt.com/index.php?option=com_content&view=article&id=10365:peru-naval-aviation-interest-in-ex-dutch-aircraft&catid=35:latin-america&Itemid=58

Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Lex

Defensie verkoopt bevoorradingsschip

Nieuwsbericht | 16-07-2014 | 17:22

Bevoorrader Zr. Ms. Amsterdam is verkocht. Defensie draagt het schip over aan Peru. De directeur van de Defensie Materieel Organisatie (DMO) Lex Hendrichs en de directeur materieelverwerving van het Peruaanse Ministerie van Defensie, Contralmirante Ernesto Colunge tekenen daarvoor straks om 20.00 uur een contract in het Zuid-Amerikaanse land.

De Amsterdam verzorgde vanaf 1995 de bevoorrading van Nederlandse en NAVO-marineschepen op volle zee. Het schip leverde brandstof, kleding, voedsel en munitie.

Defensie vervangt de Amsterdam en de al eerder afgestoten bevoorrader Zuiderkruis. Medio 2015 is DMO gereed met de proefvaarten met het Joint logistic Support Ship, Zr. Ms. Karel Doorman. Daarna neemt de marine dit schip in gebruik. Het is dan verantwoordelijk voor bevoorrading op zee, strategisch zeetransport en logistieke ondersteuning vanaf zee. Als er tot aan het indienststellen op zee voorraad nodig is, doet Defensie desgewenst een beroep op de internationale partners.

Taak Amsterdam in Peru

Peru neemt de Amsterdam over inclusief het Goalkeeper-wapensysteem. Daarnaast maken een reservedelenpakket, training en scheepsgerelateerde opleidingen, het onderhoudsconcept en documentatie deel uit van de verkoop. De Peruaanse marine wil het schip vanaf begin volgend jaar inzetten, onder meer voor de verwachte gevolgen van El Niño. Dit natuurverschijnsel kan in Zuid-Amerika zorgen voor overstromingen, aardverschuivingen en hevige stormen met alle gevolgen van dien. De verkoopopbrengst van de Amsterdam is commercieel vertrouwelijk.

Mindef.nl

Ton de Zwart

Gelijk die Peruaanse delegatie in gijzeling nemen, tot de rekening betaald is, met rente.

Het gaat over de grote onderhoudsbeurt van de Peruaanse kruiser Almirante Grou bij de ADM waarbij de Peruanen na de beurd met het schip vertrokken zijn, en nooit betaald hebben.  Dit is de kans om letterlijk een oude rekening te vereffenen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Zuid-Amerikaans bezoek aan Koninklijke Marine

Bericht geplaatst: 19-06-2014

Delegaties uit Chili en Peru zijn in Den Helder om kennis op te doen van de Koninklijke Marine. Een Chileense delegatie bracht een bezoek aan Den Helder in verband met de modernisering van Nederlandse en Belgische M-fregatten. Peruaans marinepersoneel stapte aan boord van Zr.Ms. Amsterdam om hun nieuwe schip te leren kennen.

http://marineschepen.nl/nieuws/zuid-amerikanen-in-den-helder.html

Elzenga

Is er al een nieuwe naam bekend?

StrataNL

(Misschien een idee om de berichten uit het rijksbegroting-topic hiernaartoe te verplaatsen?)

Men laat er geen gras over groeien:

CDT Zr Ms AMSTERDAM ‏@CDTZRMSAMSTERDA 36 min.
"Het eerste detachement met 13 Peruanen is aangekomen om de scheepskennis te absorberen. Veel eerste indrukken. "


-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation