Vrouwen bij de OZD

Gestart door king, 30/11/2005 | 14:16 uur

ARM-WAP

Citaat van: JMK op 21/05/2008 | 13:14 uur
Citaat van: Steiger 19 op 01/04/2008 | 14:21 uur

Snap niet dat hiervoor dure onderzoeken voor nodig zijn, de meest goedkope oplossing is, Geef die vrouwen één sub of fregat of peleton, m.a.w. alleen vrouwen op een sub, fregat of peleton. Er hoef dan niks aangepast te worden (geen kosten) geen mannen in het gezelschap dus geen gesodemieter vwb ongewenste intiemiteiten, en wie weet zijn ze wel beter als een schip met alleen mannen.

Volgens mij is dit al eens geprobeerd bij de yanken, maar die kwamen er bedrogen uit. Volgens mij werd er na een paar maanden weinig meer uitgevoerd. Overigens heb ik geen documentatie, dus voor hetzelfde geld is het een broodje-aap.........
Heb daarover ook een en ander gehoord, het zou hem om een mijnenveger of -jager gehandeld hebben. Blijkbaar was er ook ruzie.


JMK

Citaat van: Steiger 19 op 01/04/2008 | 14:21 uur

Snap niet dat hiervoor dure onderzoeken voor nodig zijn, de meest goedkope oplossing is, Geef die vrouwen één sub of fregat of peleton, m.a.w. alleen vrouwen op een sub, fregat of peleton. Er hoef dan niks aangepast te worden (geen kosten) geen mannen in het gezelschap dus geen gesodemieter vwb ongewenste intiemiteiten, en wie weet zijn ze wel beter als een schip met alleen mannen.

Volgens mij is dit al eens geprobeerd bij de yanken, maar die kwamen er bedrogen uit. Volgens mij werd er na een paar maanden weinig meer uitgevoerd. Overigens heb ik geen documentatie, dus voor hetzelfde geld is het een broodje-aap.........

KapiteinRob

Citaat van: Steiger 19 op 01/04/2008 | 15:10 uur
Beste Ros volgens mij hebben wij al sinds het einde van WO II geen duikboten meet

Volgens mij waren dat dan ook de woorden op www.nu.nl, en niet van Ros........ Maar altijd nuttig om zoiets na bijna 2 jaar te lezen.  ::)

Steiger 19

Citaat van: Ros op 21/06/2006 | 16:25 uur
Gemengd varen op duikboot definitief van de baan


DEN HAAG - Defensie ziet definitief af van een gemengde bemanning op de vier onderzeeërs die de marine rijk is. Principieel moeten vrouwen in alle functies van de krijgsmacht terechtkunnen, maar de kosten van het aanbrengen van gescheiden slaap- en toiletruimtes zijn domweg te hoog. Bovendien zal de animo onder vrouwen om onder water te varen maar zeer gering zijn.

Dat zei staatssecretaris Cees van der Knaap woensdag tijdens een overleg met de Tweede Kamer. Hij baseerde zijn conclusies op onderzoeken van de Erasmus Universiteit en van de Koninklijke Marine zelf. CDA, PvdA, VVD en LPF konden zich volledig vinden in het besluit van Van der Knaap om af te zien van gemengd varen op onderzeeërs.


bron: www.nu.nl



Einde discussie ?

Beste Ros volgens mij hebben wij al sinds het einde van WO II geen duikboten meet
Ik nader ongezien

Steiger 19

Citaat van: marc66 op 19/08/2007 | 20:20 uur
Bijna een jaar verder en............, gelukkig!!!!!  :) er gaan geen vrouwen geplaatst worden op een sub.

Goede zaak dat deze storm uiteindelijk weer is gaan liggen. Wat een rust geeft dat, heerlijk  :)



Snap niet dat hiervoor dure onderzoeken voor nodig zijn, de meest goedkope oplossing is, Geef die vrouwen één sub of fregat of peleton, m.a.w. alleen vrouwen op een sub, fregat of peleton. Er hoef dan niks aangepast te worden (geen kosten) geen mannen in het gezelschap dus geen gesodemieter vwb ongewenste intiemiteiten, en wie weet zijn ze wel beter als een schip met alleen mannen.
Het frapante hiervan is, dat wanneer je dit voorlegt bij de vrouwen ze zelf  hoog van de toren blazen dat het dan niet goed gaat "want vrouwen onder elkaar"  Zet dit uit tegen onze prachtige gedrachtscode "IK BEN LID VAN EEN PROFFESIONELE ORGANISATIE"
Kunnen we direct zien wie binnen onze organisatie geen proffesionals zijn want als je zo proffesioneel ben zet dan die emoties opzij en doe gewoon waar je voor ben aangenomen, kun je dit niet exit want dan ben je niet proffesioneel en voldoe je niet aan onze gedrachtscode en heb je dus niks te zoeken binnen defensie.
Ik nader ongezien

marc66

Bijna een jaar verder en............, gelukkig!!!!!  :) er gaan geen vrouwen geplaatst worden op een sub.

Goede zaak dat deze storm uiteindelijk weer is gaan liggen. Wat een rust geeft dat, heerlijk  :)


KapiteinRob

Citaat van: Demian 45 Painfbat op 23/11/2006 | 19:09 uur
Beetje zonde dat er miljoenen extra worden uitgetrokken zonder dat de slagkracht omhoog gaat.
Zonde typies defensie....
Aleen meer colplicaties erbij.
Meer verschillen.
1 van de sleutels van succes is alles simpel houden maar zo gaat het de andere kant op.

Demian.

Hier kan ik geen chocola van maken; wat bedoel je in vredesnaam met deze warrigheid en wat is de relatie tot het topic?

Rob
Forumbeheerder

demian

Beetje zonde dat er miljoenen extra worden uitgetrokken zonder dat de slagkracht omhoog gaat.
Zonde typies defensie....
Aleen meer colplicaties erbij.
Meer verschillen.
1 van de sleutels van succes is alles simpel houden maar zo gaat het de andere kant op.

Demian.

Mourning

Citaat van: Anubis op 27/07/2006 | 16:19 uur
Kap. Rob
CitaatIk neem aan dat de aflossers van de Walrussen derhalve groter worden, inclusief inloopkasten, kaptafels en pedicureruimte..... Roll Eyes

Na de drie-cilinder en een-cilinderboten, komen er nu twee-cilinder boten.
Te weten een dames- en een herencilinder. De damescilinder iets groter dan de herencilinder en aangezien de verhoudingen van voorzieningen de huidige maatschappelijk maaatstaven moeten kunnen doorstaan, is in de dames cilinder plaats voor drie vrouwen de andere cilinder zal voor de heren gereserveerd zijn. de totale bemanning zal zo uitkomen op 123 koppen. De dames sturen naar boven en naar beneden en de heren naar links en naar rechts. Er komt geen belletje op de verblijfsdeuren en iedereen mag ongestoord bij iedereen naar binnen lopen. Verder wordt in SB-cilinder alleen koffie gedronken en in BB-cilinder Thee. Vanwege het genderbeleid wordt de commandant een vrouw en zullen gevulde koeken en scheepsbioscoop weer worden ingevoerd. Bij mooi weer zullen de voorstellingen op het sail geprojecteerd worden, die voor de gelegenheid witgeschilderd is. de boten zullen deelnemen aan de jaarlijkse gayparade te Amsterdam en daartoe worden toegerust met roze torpedo' s. Ten einde te allen tijde openheid van zaken te kunnen geven worden patrijspoorten over de gehele lengte geplaatst.
Maar verder gaat het wel. ::)

;D ;D ;D
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Iris

#29
CitaatVerder wordt in SB-cilinder alleen koffie gedronken en in BB-cilinder Thee
Wel thee met zoetjes he  :o.
En vergeet het nagelsalon en de kapper niet  :-*.
En een bioscoop waar Pearl Harbor en de Titanic kunnen worden gekeken  ;D.

En vrouwen bij het korps mariniers? Geen goed idee! Ik weet het eea van HET korps... En vooral van de zwaarte... De EVO is geen peace of cake!

Iris  8)
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Anubis

Kap. Rob
CitaatIk neem aan dat de aflossers van de Walrussen derhalve groter worden, inclusief inloopkasten, kaptafels en pedicureruimte..... Roll Eyes

Na de drie-cilinder en een-cilinderboten, komen er nu twee-cilinder boten.
Te weten een dames- en een herencilinder. De damescilinder iets groter dan de herencilinder en aangezien de verhoudingen van voorzieningen de huidige maatschappelijk maaatstaven moeten kunnen doorstaan, is in de dames cilinder plaats voor drie vrouwen de andere cilinder zal voor de heren gereserveerd zijn. de totale bemanning zal zo uitkomen op 123 koppen. De dames sturen naar boven en naar beneden en de heren naar links en naar rechts. Er komt geen belletje op de verblijfsdeuren en iedereen mag ongestoord bij iedereen naar binnen lopen. Verder wordt in SB-cilinder alleen koffie gedronken en in BB-cilinder Thee. Vanwege het genderbeleid wordt de commandant een vrouw en zullen gevulde koeken en scheepsbioscoop weer worden ingevoerd. Bij mooi weer zullen de voorstellingen op het sail geprojecteerd worden, die voor de gelegenheid witgeschilderd is. de boten zullen deelnemen aan de jaarlijkse gayparade te Amsterdam en daartoe worden toegerust met roze torpedo' s. Ten einde te allen tijde openheid van zaken te kunnen geven worden patrijspoorten over de gehele lengte geplaatst.
Maar verder gaat het wel. ::)

marc66

Rob, onze STASDEF is gewoon een klein kind. Een z..kerd. Hij laat twee onafhankelijke instanties onderzoek doen naar de mogelijkheden om vrouwen aan boord van de OZD te laten varen. De instanties geven te kennen dat het niet goed is. Mevr. Eijsink geeft aan dat het niet een goed plan is maar, wat doet onze "fijne" STASDEF? Inderdaad, hij refereert naar o.a. Canada waar het wel kan en dus kan het hier ook. Hoe heerlijk moet het zijn om belastingcenten over de balk te smijten en daarna je zin door te drijven.  :( >:(

Onze STASDEF interesseert het echt niet wat de Nederlandse militair vindt. Onze STASDEF wil maar een ding en dat is punten scoren bij, ja, bij wie eigenlijk?

Overigens, Canadag gaat zijn defensieuitgaven verhogen. Gaat Nederland nu ook volgen, STASDEF?????????? :) :) :) :) :)

KapiteinRob

Ik vind het erg jammer dat STASDEF de kosten voor sanitair en slaapverblijven als argumentatie aanvoert om niet met vrouwen op de subs te gaan varen. Alleen dit onderzoek kostte al 70.000 euro......

Daarbij; "de animo zal maar zeer gering zijn". Hoezo? Heeft STASDEF dit laten onderzoeken? En hoe zit het met de animo van de mannen? Kun je tegenwoordig zelf bepalen waar je wel en niet geplaatst wordt?

Ik neem aan dat de aflossers van de Walrussen derhalve groter worden, inclusief inloopkasten, kaptafels en pedicureruimte..... ::)

Ros

Citaat van: Obelix op 21/06/2006 | 19:25 uur
Citaat van: Ros op 21/06/2006 | 16:25 uur
Gemengd varen op duikboot definitief van de baan
.....

Dat zei staatssecretaris Cees van der Knaap woensdag tijdens een overleg met de Tweede Kamer. Hij baseerde zijn conclusies op onderzoeken van de Erasmus Universiteit en van de Koninklijke Marine zelf. CDA, PvdA, VVD en LPF konden zich volledig vinden in het besluit van Van der Knaap om af te zien van gemengd varen op onderzeeërs.


bron: www.nu.nl



Einde discussie ?

Zeker nog geen einde discussie, Van der Knaap heeft nog een paradepaardje over om er een stokpaardje van te maken: het Korps Mariniers.

Ik denk dat van der Knaap, de vrouwen en wij het wel over eens zijn dat dit niet aan de orde is  8)

Mikemans

zou knaapje dan toch af en toe hier kijken en dan lezen dat we het oliedom vinden om twee gerenomeerde onderzoeken te negeren omdat de uitkomst daarvan je politiek niet uitkomt?