Propellortoestellen

Gestart door VandeWiel, 12/08/2009 | 12:10 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 06/04/2016 | 10:01 uur
probleem is het succes van het product zelf.
Als een of ander apparaat ontworpen in de jaren 30 90% van de safari missies kan dekken qua luchtsteun wat geen drol kost.
Nou ja je kunt je gaan bedenken wat er gaat gebeuren als er een vliegtuig moet worden aangeschaft voor 10% van het werk maar wat 10.000 keer zoveel kost per stuk.
Voor je het weet komt daar een referendum over etc.

Beetje het zelfde probleem als de A-10.

Vandaar dat ik voorstander ben van een high end / low end mix

Huzaar1

probleem is het succes van het product zelf.
Als een of ander apparaat ontworpen in de jaren 30 90% van de safari missies kan dekken qua luchtsteun wat geen drol kost.
Nou ja je kunt je gaan bedenken wat er gaat gebeuren als er een vliegtuig moet worden aangeschaft voor 10% van het werk maar wat 10.000 keer zoveel kost per stuk.
Voor je het weet komt daar een referendum over etc.

Beetje het zelfde probleem als de A-10.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#185
Citaat van: Thomasen op 06/04/2016 | 09:41 uur
Dominantie is geen eendimensionaal gebeuren. Heb je het grootste kanon ben je er gewoon niet. De F35/Rafale/etc zijn de tip van de speer. Maar je moet ook de breedte dimensie accepteren, op hoeveel plekken kun je tegelijk actief zijn. En natuurlijk de tijd, hoe lang houd je het vol. Dominantie is ook gewoon zonder pijn 15 jaar lang een campagne vol kunnen houden.

Ik zeg niet dat NL deze toestellen moet kopen, maar een moderne krijgsmacht heeft juist behoefte aan betaalbare oplossingen.

Mee eens, ik zie graag een zorgvuldig gekozen en weloverwogen mix aan middelen.... ik heb niets aan een (als voorbeeld) OPV als het moeilijker wordt dan piratenjacht of anti drug operaties)

dudge

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/04/2016 | 09:02 uur
Dat ben ik natuurlijk met je eens, maar dan wel een planning/voorbereiding op scenario's die geschikt zijn voor escalatie dominantie.

Dominantie is geen eendimensionaal gebeuren. Heb je het grootste kanon ben je er gewoon niet. De F35/Rafale/etc zijn de tip van de speer. Maar je moet ook de breedte dimensie accepteren, op hoeveel plekken kun je tegelijk actief zijn. En natuurlijk de tijd, hoe lang houd je het vol. Dominantie is ook gewoon zonder pijn 15 jaar lang een campagne vol kunnen houden.

Ik zeg niet dat NL deze toestellen moet kopen, maar een moderne krijgsmacht heeft juist behoefte aan betaalbare oplossingen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 06/04/2016 | 08:35 uur
Maakt niet uit, je zult aan strategische planning moeten doen. Anders kun je defensie wel opheffen.

Dat ben ik natuurlijk met je eens, maar dan wel een planning/voorbereiding op scenario's die geschikt zijn voor escalatie dominantie.

dudge

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/04/2016 | 08:17 uur
Resultaten uit het verleden zijn geen enkele garantie voor de toekomst!

Maakt niet uit, je zult aan strategische planning moeten doen. Anders kun je defensie wel opheffen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 06/04/2016 | 07:58 uur
Wat 80% van de tijd bet geval is.

Resultaten uit het verleden zijn geen enkele garantie voor de toekomst!

dudge

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 05/04/2016 | 23:52 uur
Zolang de safri missies maar niet boven het niveau baard/ezel/AK47 en RPG uit komt...

Wat 80% van de tijd bet geval is.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 05/04/2016 | 22:43 uur
Nee helemaal niet Turbo Prop toestelen zijn ideaal om een Safari missie te ondersteunen.

Zolang de safri missies maar niet boven het niveau baard/ezel/AK47 en RPG uit komt...

Ace1

Citaat van: Huzaar1 op 05/04/2016 | 22:53 uur
Dat vraag ik me af, een beetje zichzelf serieus nemende rebellengroep heeft van die ZSU's op een pickup.

Gewoon 2  Hydra 70 pods erop en of 4 hellfire missiles erop en je hebt tools om een pickup met  ZSU's uit te schakelen.

Huzaar1

Dat vraag ik me af, een beetje zichzelf serieus nemende rebellengroep heeft van die ZSU's op een pickup.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 05/04/2016 | 20:49 uur
Ace1 ga je op SU-35 jacht?  :angel:

Nee helemaal niet Turbo Prop toestelen zijn ideaal om een Safari missie te ondersteunen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Ace1 ga je op SU-35 jacht?  :angel:

Ace1


Ace1