Bruto Netto salaris marine

Gestart door Delo2009, 12/02/2009 | 14:27 uur

cabez

En weer eens te laat?    M 66?

Marc66


Big IE

Als je nog geen duidleijkheid hebt mag je mij een PM sturen, dan zoek ik het wel even voor jou uit. ;)

JMK

Hey Delo,

Mij lijkt het als je bij PVKM niet terecht kan met je vragen dat je wellicht bij een vakbond aanklopt met je vragen. De KVMO (http://www.kvmo.nl ) lijkt me een goed alternatief als toekomstig marine-officier. Salarisschalen kan je opvragen op www.fvno.nl/pdf/schalen1.pdf maar dat is ook via google makkelijk te bereiken.
Met eigen huishouding heb je recht op gratis onderdag op het kim en een onkostenvergoeding voor eten. Een normale adelborst krijgt reiskosten obv 2 maal per 4 weken naar huis, maar met eigen huishouding kan het wel eens dat dit "vier maal per vier weken" wordt....
maar goed, kijk eens rond bij de KVMO / FVNO en je komt er vast uit........
De huidige arbeidsvoorwaarden zijn trouwens geldig tot eind deze maand, dus als jij aangesteld wordt zijn er alweer nieuwe van kracht.
groeten,

Delo2009

Beste Forum leden,

Ik ben inmiddels goed gekeurd om als officier bij de TD van de marine te gaan werken. Het enige waar ik nog geen duidelijkheid over heb en wat nog lang op zich laat wachten via de voor de hand liggende kanalen, is wat mijn bruto voorgestelde salaris uiteindelijk netto is op mijn bankrekening.

Welke diensten/afdelingen/personen binnen de marine kunnen mij gerichter helpen met deze vraag?

Waarom ik deze vraag stel: Ik voer een eigen huishouding en ga vermoedelijk een stuk minder verdienen als adelborst (logisch) dan bij mijn huidige werkgever, ondanks dat ik zeer gemotiveerd ben om te werken bij de marine, wil ik wel een stukje duidelijkheid en zekerheid, zodat ik mijn uiteindelijke keuze gerichter kan maken.

Ik hoop dat iemand mij wegwijs kan maken welke kanalen te bewandelen, om op deze vraag antwoord te krijgen en tevens de vragen mbt de andere arbeidsvoorwaarden. Zoals: reiskosten en welke arbeidsvoorwaarden je nog meer hebt als je een eigen huishouding voert en samenwonend bent met je partner wat is vastgelegd bij de notaris (samenlevingscontract). Dit terwijl je eerst op het KIM zit en daarna operationeel wordt.

MP-net is niet echt duidelijk te lezen voor specifieke situaties en het boekje "thuis bij de marine" wat ik heb gekregen na de medische keuring van de marine voorlichter, dateert uit juli 2005 en is ook niet echt eenduidig in het omschrijven van de arbeidsvoorwaarden.

Wie kan mij helpen? Ik wil nl. zo snel mogelijk de definitieve keuze maken om te starten aan een uitdagende carrière bij de marine?

Alvast vriendelijk bedankt,

Een hopelijk toekomstig trots militair bij de Koninklijke Marine