Marinedagen, 10-11-12 juli 2009

Gestart door Lex, 06/06/2009 | 17:47 uur

Iris

Citaat van: Ace1 op 10/07/2009 | 21:07 uur
Die duitse mijnenjager de FGS Passau , dat is een groot schip als  je die vergelijkt met de mijnenjagers van de Alkmaar Klasse, voorop een MLG 27mm in plaats van een .50 er die op Haarlem stond. Die rus viel nogal tegen, je mocht alleen op het buitendek lopen, alle patrijs poorten waren gesloten.
Ik vond die Rus juist leuk!

Russisch schip

naam van het Russisch schip

goed voorbereid op het lekkere weer

Ik voelde me erg fijn aan boord. Het schip en de bemanningsleden straalde kracht uit. Mooie kleur van het schip, ze kwamen van ver.. spraken leuk Russisch, en voor het eerst in mijn leven dat ik buiten Europees grondgebied ben (aan boord van een schip, ben je op grondgebied van het land, onder welke vlag deze vaart).
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Lex

Alle auto's werden via de Zuidpoort gedirigeerd.

Ace1

Citaat van: Lex op 10/07/2009 | 21:09 uur
Citaat van: Ace1 op 10/07/2009 | 21:02 uur
Lex ik heb je vandaag om 10.00 uur niet gezien? of was je ergens aan het schuilen voor de regen?
Ik was vanmorgen van 06:00 tot 12:00 "werkzaam" aan de "Zuidpoort".

Ben met de trein gekomen en toen de bus van het station  gepakt.

Lex

Citaat van: Ace1 op 10/07/2009 | 21:02 uur
Lex ik heb je vandaag om 10.00 uur niet gezien? of was je ergens aan het schuilen voor de regen?
Ik was vanmorgen van 06:00 tot 12:00 "werkzaam" aan de "Zuidpoort".

Ace1

#11
Die duitse mijnenjager de FGS Passau , dat is een groot schip als  je die vergelijkt met de mijnenjagers van de Alkmaar Klasse, voorop een MLG 27mm in plaats van een .50 er die op Haarlem stond. Die rus viel nogal tegen, je mocht alleen op het buitendek lopen, alle patrijs poorten waren gesloten.

Lex

21.000 bezoekers op eerste dag Marinedagen

De eerste dag van de Marinedagen 2009 is ondanks het onstuimige weer door ruim 21.000 mensen bezocht. Het is niet voor niets dat de Marinedagen in mei van dit jaar werden uitgeroepen tot Beste Stadspromotie Evenement van Nederland.

Een belangrijk onderdeel van de Marinedagen zijn de demonstraties. Deze vinden twee keer per dag plaats. Een vliegdemonstratie van maritieme helikopters, snelle schepen, een demonstratie op een gekaapt schip door de Unit Interventie Mariniers, een mijnenbestrijdingsdemonstratie en een parachutedropping leiden tot een grootscheepse bestorming van de kust door het Korps Mariniers met zijn landingsvaartuigen.

Buitenlandse schepen
Ook de openstelling van de onderzeeboten trekt traditiegetrouw een grote groep geïnteresseerden. Bijzondere gasten zijn de buitenlandse schepen die dit jaar de marinehaven van Den Helder bezoeken. Dit zijn FGS Passau (Duitsland), BNS Stern (België), RU Kaliningrad (Rusland) HMS Archer en HMS Blazer (beide Britse opleidingsvaartuigen). Verder kunnen bezoekers klimmen, tokkelen of een stormbaan bedwingen bij het Korps Mariniers of hun nautische kwaliteiten opschroeven in het Maritiem Activiteiten Kamp door brandjes te blussen, een scheepsromp te dichten of leren knopen leggen.


Kajaktocht
Zaterdag komt het team van het Korps Mariniers binnen dat met acht kajaks van Maastricht naar Den Helder is gevaren. De mariniers steunen met deze opvallende tocht een goed doel: het Vrolijk-op-Fonds van het Emma Kinderziekenhuis. Bij binnenkomst worden de mariniers verwelkomd door staatssecretaris van Defensie Jack de Vries, Commandant Zeestrijdkrachten Rob Zuiderwijk en een vertegenwoordiger van het Emma Kinderziekenhuis.

Tot en met zondag
De Marinedagen duren nog tot en met zondag 12 juli. Het publiek kan alle aspecten van de Koninklijke Marine van dichtbij bekijken en meemaken. Het marineterrein is dagelijks van 09:00 tot 17:00 uur gratis toegankelijk en is goed te bereiken met het openbaar vervoer. Er rijden pendelbussen tussen het NS-station Den Helder en de Nieuwe Haven.

MINDEF, 10 juli 2009, 18.19 uur

Ace1

Citaat van: Lex op 06/07/2009 | 20:42 uur
Citaat van: Iris op 06/07/2009 | 19:32 uur
Meer mensen erbij?
Als je via de Moormanbrug het terrein wil betreden, voor het tijdstip van 10:00 uur, krijg je van mij een aandenken. ;)

Lex ik heb je vandaag om 10.00 uur niet gezien? of was je ergens aan het schuilen voor de regen? ;)

Iris

#8
Het was een beetje regenachtig en winderig.. maar lekker rustig.

Hier volgt een kleine selectie van mijn foto's. Totaal heb ik 700+ foto's genomen... en dit zijn de mooiste.
Foto's:




















De foto's zijn genomen op een resolutie van 10,1 megapixels. Dus... wallpapers voor wie wil :P
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Lex

Voor de mensen, die van plan zijn af te reizen naar Den Helder:

U doet er verstandig aan met de trein te komen. Vanuit het station Den Helder (het eindpunt) rijden gratis bussen naar het Nieuwe Haventerrein en weer terug naat het station. Deze dienst rijdt van 09:00 tot +/- 18:00 uur.
Komt u met eigen vervoer, dan wordt u verwezen naar speciale parkeerplaatsen aan de rand van de stad.
Ook hier rijden de gehele dag gratis bussen naar en van het terrein.

Veel plezier!

Iris

#6
Citaat van: Lex op 06/07/2009 | 20:42 uur
Citaat van: Iris op 06/07/2009 | 19:32 uur
Meer mensen erbij?
Als je via de Moormanbrug het terrein wil betreden, voor het tijdstip van 10:00 uur, krijg je van mij een aandenken. ;)
Zie PM. Ik weet alleen niet waar de bus stopt, dit word mijn eerste keer dat ik met het ov naar de Marinedagen ga.
Citaat van: bennovan op 06/07/2009 | 22:22 uur
Citaat van: Iris op 06/07/2009 | 19:32 uur
(nieuwe camera testen, EOS 400D, leuk speelgoed).

Je maakt me jaloers :-\.
Hij was niet zo duur hoor :P. E350 met leuk lensje erop (18-55). Laatste exemplaar dus een goede deal gedaan. Dit is een vervanger van mijn A580, baggerding... vooral met flitsen.. Maar dat is offtopic.
Tot vrijdag dan! :P

Iris
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

cabez

Citaat van: Lex op 06/07/2009 | 20:42 uur
Citaat van: Iris op 06/07/2009 | 19:32 uur
Meer mensen erbij?
Als je via de Moormanbrug het terrein wil betreden, voor het tijdstip van 10:00 uur, krijg je van mij een aandenken. ;)
Is dat een boekje,aangeboden door schaars geklede dames? ;D

bennovan

Citaat van: Iris op 06/07/2009 | 19:32 uur
(nieuwe camera testen, EOS 400D, leuk speelgoed).

Je maakt me jaloers :-\.

Lex

Citaat van: Iris op 06/07/2009 | 19:32 uur
Meer mensen erbij?
Als je via de Moormanbrug het terrein wil betreden, voor het tijdstip van 10:00 uur, krijg je van mij een aandenken. ;)

Iris

Present! Vrijdag zal ik er zijn, ik zal hier wel wat leuke foto's posten (nieuwe camera testen, EOS 400D, leuk speelgoed).

Meer mensen erbij?
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Lex

De Koninklijke Marine is het maritieme amfibische deel van de Nederlandse krijgsmacht, dat zich wereldwijd inzet voor vrede op en vanuit zee.
Tijdens de Marinedagen opent de Koninklijke Marine haar poorten. Zo kan iedereen op 10, 11 en 12 juli 2009 zien waar de marine mee bezig is.

Schepen
De Marinedagen bieden een unieke kans om een kijkje te nemen aan boord van de oorlogsschepen. Doorgaans opereren de schepen in missies ver op zee, maar op 10, 11 en 12 juli 2009 bent u welkom aan boord.

Mariniers
Deze zeesoldaten opereren op de grens van land en water. In het mariniersbivak ontdekt u van alles over missies in Afghanistan en Irak. En ook over amfibische operaties, het boarden van verdachte schepen en de special forces.

Demonstraties
Spectaculair hoogtepunt vormen de demonstraties die u van dichtbij mee kunt maken! U ziet schepen, Lynx helikopters, landingsvaartuigen en personeel van de Koninklijke Marine. Ook maakt u kennis met de cutters en reddingsvaartuigen van de Kustwacht en KNRM en de vele andere eenheden.

Vele activiteiten
In het Maritieme Activiteiten Kamp steekt u de handen uit de mouwen en ondervindt u het werk aan boord. In het mariniersbivak ervaart u zelf hoe uitdagend het werk is bij het Korps Mariniers. Verspreid over het terrein zijn er nog vele andere activiteiten voor jong en oud!

Expositie en stands
In de tenten en op de steigers zijn exposities en stands ingericht: van de organisatie van de marine en de modernste techniek in schepen, tot een braderie met maritieme 'hebbedingetjes'.

Marine.nl