Leeftijdsontslag voor derde achtereenvolgende maal omhoog.

Gestart door mikemans, 26/11/2009 | 19:19 uur

Graymarcello

Deze regeling geld alleen als je FLO datum op 60 jaar ligt, met een maximum reductie tot 58 jaar. Ga je al eerder ondanks de diverse overgangen dan telt alleen de uitzending die in de VVHO toelage valt dubbel voor je dienstjaren dus de diverse plakken brons,zilver en Goud. Voor de z.g.n. Jenever kruizen bij de KM geld dit weer niet daar dien je echt het gestelde aantal jaren Off voor te zijn.

Citaat van: A.J. op 05/12/2009 | 21:48 uur
Citaat van: Dr_pepper op 05/12/2009 | 20:04 uur
er is toch ook een regeling dat uitzendingen dubbelop tellen? zeg maar 1 jaar uitzending telt als 2 en dat je dan 2 jaar ''korting'' krijgt op je FLO? of heb ik dat verkeerd

Een uitzending wordt idd in mindering gebracht op je FLO, echter telt het per uitzending voor 1/3e, met een maximum van 2 jaar. Dus als jij er op je 55e uit wil (en je zou tot je 57e moeten, dus je maakt gebruik van de maximale 2 jaar) Dan moet je dus zorgen dat je in je loopbaan 18 toertjes Afghanistan draait...

18 X 4 maanden = 72 maanden totaal.
72 / 3=24 maanden verkorting.

Dikke mik!

KapiteinRob

Citaat van: mikemans op 06/12/2009 | 13:50 uur
Bij de marine telt het varen niet mee, dus die bonus is er puur voor individuele uitzendingen en mariniers.

Dat is niet helemaal waar. Ook voor varen krijg je een plak, maar dan moet het een officiele missie zijn. Dus voor 3 maanden piratenjacht krijg je een plak, maar als je 6 maanden met je wrat op een westschip zit is het houten bek. Vier maanden Cyprus is dubbeltelling, 4 maanden SNMG houten bek.

Dus hoewel het enigzins genuanceerder ligt als Mikemans in zijn posting stelt, moge zijn punt duidelijk zijn dat e.e.a. bij de KM op breed vlak een stuk "personeelsonvriendelijker" ligt. En dan zeg ik het netjes..........

KapiteinRob

Citaat van: Enforcer op 06/12/2009 | 14:02 uur
En wat krijg je aan medailles als je met een boot ergens ronddobbert?!

Als je deelneemt aan een officiele missie krijg je een herinneringsmedaille. Blijkbaar krijg je voor de piraterijmissie ook een plak, maar geen idee welke.

De dubbeltellingbonus zodat je wat maandjes van je FLO-datum af kan trekken geldt, zo even uit het hoofd, niet voor militairen (i.c. KM) die in dienst zijn gekomen met de "oude" FLO-leeftijd (KM 50, inmiddels 53). Dus ook niet voor mariniers.

Enforcer

En wat krijg je aan medailles als je met een boot ergens ronddobbert?! Het is inderdaad scheef, maar de kant van de marine is deels ook krom.

mikemans

Bij de marine telt het varen niet mee, dus die bonus is er puur voor individuele uitzendingen en mariniers. Dat is zo een van die ongelijkheden, dat wat bij de marine als normaal geldt is bij de land en luchtmacht reden voor medailes, bevorderingen, beloningen, gratificaties, speiciaal ingevoerde insignes en speciale regelingen zoals die van de dubbeltelling voor pensioen.

Dr_pepper

en hoe zit dat dan bij de marine? want die varen bijna constant

A.J.

Citaat van: Dr_pepper op 05/12/2009 | 20:04 uur
er is toch ook een regeling dat uitzendingen dubbelop tellen? zeg maar 1 jaar uitzending telt als 2 en dat je dan 2 jaar ''korting'' krijgt op je FLO? of heb ik dat verkeerd

Een uitzending wordt idd in mindering gebracht op je FLO, echter telt het per uitzending voor 1/3e, met een maximum van 2 jaar. Dus als jij er op je 55e uit wil (en je zou tot je 57e moeten, dus je maakt gebruik van de maximale 2 jaar) Dan moet je dus zorgen dat je in je loopbaan 18 toertjes Afghanistan draait...

18 X 4 maanden = 72 maanden totaal.
72 / 3=24 maanden verkorting.

Dikke mik!

KapiteinRob

Citaat van: Dr_pepper op 05/12/2009 | 20:04 uur
er is toch ook een regeling dat uitzendingen dubbelop tellen? zeg maar 1 jaar uitzending telt als 2 en dat je dan 2 jaar ''korting'' krijgt op je FLO? of heb ik dat verkeerd

Die geldt niet voor iedereen en niet voor elke uitzending.

Dr_pepper

er is toch ook een regeling dat uitzendingen dubbelop tellen? zeg maar 1 jaar uitzending telt als 2 en dat je dan 2 jaar ''korting'' krijgt op je FLO? of heb ik dat verkeerd

mikemans

Dat zou allemaal van belang zijn als defensie echt zou willen dat mensen tot hun 67e (want ja daar draait het gewoon uiteindelijk op uit, 12 jaar erbij binnen 9 jaar is immers een trend) bij defensie blijven werken. Defensie heeft liever dat u op bijvoorbeeld uw 45e vertrekt, dat scheelt een hoop pensioen en flo kosten. De bijstand komt immers uit een ander potje en niet van de defensiebegroting.

Defensie wil af van oudere militairen. Dit is af te leiden uit het beleid dat gevoerd wordt:

Sporttest welke alleen relevant is voor de wat oudere medewerker, jongeren voldoen zelfs zonder enige training. Met de sporttest hoopt defensie mensen invalide te verklaren welke in de normale wereld als kerngezond worden aangemerkt.

Geen periodieken boven de 50, ondanks dat de flo datum inmiddels verschoven is naar 60 en 62 wordt.

Nauwelijks doorstroommogelijkheden in de hogere rangen.

Een basissalaris dat voor beginners op de arbeidsmarkt fors te noemen is maar een redelijk platte curve zodat ongeveer vanaf de rang van sgt de burgermaatschappij interesanter is (qua bezoldiging) Hetzelfde geld voor de oefen/vaar vergoeding, naarmate de rang stijgt wordt de vergoeding voor gewerkte uren lager.

Aanstellings, blijfs en opleidings bonussen welke voornamelijk gericht zijn op jonge mensen maar welke eigenlijk vanaf de rang van sgt nog maar sporadisch worden uitgekeerd. Wanneer deze bonussen meeberekend worden is het netto salaris van de lagere equipage ruim hoger dan het salaris van de hogere equipage.

Het gehele beleid staat in lijn en wijst maar naar een richting, vanaf een jaar of 40 wordt de militair richitng ontslag gepushed zodat defensie het resterende flo geld bespaard dat ze niet al rechtstreeks te pakken kon krijgen door alle overgangsmaatregelen.



KapiteinRob

Aangezien met al dat gedoe de looptijden nog veeeeeel langer worden, vraag ik me af of onze vakbondsvrienden niet eens aan de bel moeten gaan trekken betreffende de maximum periodieken. Als je bedenkt dat ik zomaar als SMJR de dienst uit zou "mogen" gaan omdat allerhande loopbaanpatronen in het honderd vallen (voor zover ze al niet in duigen liggen), loop ik dus vanaf mijn 46 met hetzelfde salaris rond te sjouwen..... Dat is nu dus al 7 jaar voor figuren als ik die tot hun 53e moeten (o ja, STASDEF zeker vergeten dat we er al 3 jaar bij hadden gekregen terwijl dat in de burgermaatschappij niet zo was) en dan hebben wij nog "mazzel" dat we in een overgangsmaatregel zitten. Je zal maar vanaf je 46e als SMJR niet meer bevorderd worden en tot je 62e alleen maar elk jaar die schlemielige loonsverhoging krijgen die de vakbond "er uit sleept" en welke de inflatie niet eens bijhoudt.......

Ik vergeet bijna dat de vakbonden wel wat beters te doen hebben. Verzekeringen, operationele zaken, etc. etc.
Belangenbehartiging? Wat was dat ook alweer?

KapiteinRob

Citaat van: rom2007 op 27/11/2009 | 02:17 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 27/11/2009 | 02:04 uur
Citaat van: rom2007 op 26/11/2009 | 23:50 uur
Zo te lezen, wil niemand geen verhoging van het leeftijdsontslag.

Tikfoutje?

Ja het moet natuurlijk een verhoging zijn.

Als 61-jarige admeur was het me wellicht op dit late uur niet opgevallen......  :devil:

rom2007

Citaat van: Kapitein Rob op 27/11/2009 | 02:04 uur
Citaat van: rom2007 op 26/11/2009 | 23:50 uur
Zo te lezen, wil niemand geen verhoging van het leeftijdsontslag.

Tikfoutje?

Ja het moet natuurlijk een verhoging zijn.

KapiteinRob


mikemans

Citaat van: Laurens op 26/11/2009 | 21:55 uur
En hoe zit het met bescherming tegen ontslag als men door de ouderdomskwalen niet meer inzetbaar is als militair zijnde. Dat is nu 2 jaar voordat men met FLO gaat. Blijft dat hetzelfde of krijgen we er wat extra 'mats-jaren' bij?

natuurlijk niet. Waarom denk je dat defensie juist op dit moment een holle sporttest invoert? Omdat oude mensen die niet kunnen halen en dan kun je ze mooi met een smoesje de laan uit sturen. Ja sory hoor beste peer maar we vinden het echt beter voor de krijgsmacht en je eigen gezondheid dat je even lekker in de bijstand gaat. doei! Ehm wat zegt u? FLO? nee flo is alleen maar als je de 62 haalt en we zorgen er natuurlijk wel voor dat dat niet gebeurd! pik in het is winter!