Verhuizing Marinierskazerne

Gestart door Marskramer, 26/10/2011 | 20:25 uur

KapiteinRob

Citaat van: Hans87 op 27/10/2011 | 12:12 uur
Daarnaast denk ik dat het personeel zich voor een gedeelte ook in de regio rond Doorn heeft gevestigd.

Ik weet niet wat jij onder "voor een gedeelte" verstaat, maar ik denk dat de overgrote meerderheid zich niet in Doorn en omgeving heeft gevestigd omdat men daar geplaatst werd. Doordat Doorn vrij centraal ligt, kunnen/willen velen zijn velen walplaatser zijn, vaak omdat men ook al "in die buurt" woonde.

Citaat van: Hans87 op 27/10/2011 | 12:12 uur
Lijkt me behoorlijk klote als je net een huisje hebt gekocht en voortaan bijna 3 uur in de trein mag zitten om op je kazerne terecht te komen.

En? Inherent aan de keuze voor defensie. Ik ben ook genoeg boordplaatser geweest omdat ze in den Helder weer eens bedacht hadden dat ik een takke-eind van mijn huis geplaatst werd.

Citaat van: Hans87 op 27/10/2011 | 12:12 uur
Om dan te gaan zitten janken over de reiskosten is wel heel erg vanuit het bedrijf gedacht en niet vanuit het personeel.

Mijn argument doe ik juist ook uit het oogpunt van personeelszorg. Als de minister duidelijk zou worden gemaakt wat het hem gaat kostem om een kazerne in de Zeeuwse uithoek neer te zetten, gaat-ie zich misschien nog wel eens achter zijn hoofd krabben. Ik durf gerust de inschatting te maken dat 90% van het in Vlissingen te plaatsen personeel dat nu in Doorn zit dan boordplaatser moet worden. Ga maar eens uitrekenen wat dat gaat kosten aan legering met dat soort aantallen (hooguit 2 man op een kamer), aan commissie Staal faciliteiten, aan voedingsgeld en aan reiskosten naar de verre woonplaatsen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: HM op 27/10/2011 | 14:03 uur
Citaat van: Poleme op 27/10/2011 | 01:17 uur
Stel, dat die geruchten waar zijn.  Waar worden ze dan gelegerd?    In de 'Pruttel Dessert', of te wel waar de Pruttels zouden worden gelegerd?
Waarom weg uit Doorn.   Aantrekkelijk onroerend goed (grond gebied) voor project ontwikkelaars?

Legering moet nog gebouwt worden. Dus er moet aardig wat uit de grond gestampt worden daar.

Weg uit Doorn omdat te klein. Geen plek voor voertuigen en legering te oud en weinng/klein. En nu pas komt gemeente met mogelijkheden..
De te verkopen grond die eventueel overblijft als marns weg zijn is geen klap waard, dat word waarschijnlijk gewoon weer bos.

Citaat van: Kapitein Rob op 27/10/2011 | 11:42 uur
He ja, laten we gaan janken over het afgelegen liggen van Vlissingen. Den Helder/Texel ligt niet afgelegen? Assen/Havelte liggen bij iedereen naast de deur? DCHR Enschede en FDC Eygelshoven makkelijk bereisbaar?

Ik ben tegen de idioterie van het bouwen van een dergelijke kazerne in Vlissingen, maar de reden "weinig mensen zullen er blij mee zijn want het ligt in de middle of nowhere" staat bij mij ver onderaan het lijstje argumenten. Voer dan aan dat het een berg geld kost om de te verwachten hoeveelheid boordplaatsers te huisvesten en wekelijks op en neer te laten reizen naar hun woonplaats....

Je kiest ergens voor. Wat nu in Doorn walplaatser is heeft daar voor gekozen. Dus dat vind ik wel een belangrijke afweging om te maken. En ja ieder heeft in zijn carriere wel een plaatsing Rdam/DH maar daar kies je voor.

Daarnaast lijkt het van de minister te komen dat hele Vlissingen, argument.. Sociaal economisch!! Dat vind ik nog het ergste... draait alles om knaken en paars/efficient bezuinigen, komt dit kont argument er bij kijken.

Zoals hier al aangehaald, hoeveel kazernes MET ruimte/oefenterrein etc. in de buurt zijn al afgewezen/verkocht.. en nu met Vlissingen komen...pff

Vergeet niet (al zullen ze dat in Den Helder niet grappig vinden) dat in Vlissingen ook ruimte is voor de LPD's en/of het JSS (bedenk hierbij ook de recente berichten dat men wil onderzoeken om De Nieuwe Haven in Den Helder meer voor commerciƫle scheepvaart open te stellen)

HM

Citaat van: Poleme op 27/10/2011 | 01:17 uur
Stel, dat die geruchten waar zijn.  Waar worden ze dan gelegerd?    In de 'Pruttel Dessert', of te wel waar de Pruttels zouden worden gelegerd?
Waarom weg uit Doorn.   Aantrekkelijk onroerend goed (grond gebied) voor project ontwikkelaars?

Legering moet nog gebouwt worden. Dus er moet aardig wat uit de grond gestampt worden daar.

Weg uit Doorn omdat te klein. Geen plek voor voertuigen en legering te oud en weinng/klein. En nu pas komt gemeente met mogelijkheden..
De te verkopen grond die eventueel overblijft als marns weg zijn is geen klap waard, dat word waarschijnlijk gewoon weer bos.

Citaat van: Kapitein Rob op 27/10/2011 | 11:42 uur
He ja, laten we gaan janken over het afgelegen liggen van Vlissingen. Den Helder/Texel ligt niet afgelegen? Assen/Havelte liggen bij iedereen naast de deur? DCHR Enschede en FDC Eygelshoven makkelijk bereisbaar?

Ik ben tegen de idioterie van het bouwen van een dergelijke kazerne in Vlissingen, maar de reden "weinig mensen zullen er blij mee zijn want het ligt in de middle of nowhere" staat bij mij ver onderaan het lijstje argumenten. Voer dan aan dat het een berg geld kost om de te verwachten hoeveelheid boordplaatsers te huisvesten en wekelijks op en neer te laten reizen naar hun woonplaats....

Je kiest ergens voor. Wat nu in Doorn walplaatser is heeft daar voor gekozen. Dus dat vind ik wel een belangrijke afweging om te maken. En ja ieder heeft in zijn carriere wel een plaatsing Rdam/DH maar daar kies je voor.

Daarnaast lijkt het van de minister te komen dat hele Vlissingen, argument.. Sociaal economisch!! Dat vind ik nog het ergste... draait alles om knaken en paars/efficient bezuinigen, komt dit kont argument er bij kijken.

Zoals hier al aangehaald, hoeveel kazernes MET ruimte/oefenterrein etc. in de buurt zijn al afgewezen/verkocht.. en nu met Vlissingen komen...pff
Alleen berusting kan ons verslaan

Enforcer

En als je bij Den Helder een huis gekocht hebt en naar Rotterdam wordt overgeplaatst? Het is rot, maar dit soort zaken horen wel bij defensie.

Hans87

Citaat van: Kapitein Rob op 27/10/2011 | 11:42 uur
Citaat van: Hans87 op 27/10/2011 | 10:09 uur
Pff, Vlissingen is wel echt in the middlle of nowhere. Daar zullen weinig mensen bij mee zijn denk ik.

He ja, laten we gaan janken over het afgelegen liggen van Vlissingen. Den Helder/Texel ligt niet afgelegen? Assen/Havelte liggen bij iedereen naast de deur? DCHR Enschede en FDC Eygelshoven makkelijk bereisbaar?

Ik ben tegen de idioterie van het bouwen van een dergelijke kazerne in Vlissingen, maar de reden "weinig mensen zullen er blij mee zijn want het ligt in de middle of nowhere" staat bij mij ver onderaan het lijstje argumenten. Voer dan aan dat het een berg geld kost om de te verwachten hoeveelheid boordplaatsers te huisvesten en wekelijks op en neer te laten reizen naar hun woonplaats....

Lol, die reacties van jou altijd. Volgens mij hangt je laatste argument onlosmakelijk samen met het feit dat het in de middle of nowhere ligt. Daarnaast denk ik dat het personeel zich voor een gedeelte ook in de regio rond Doorn heeft gevestigd. Lijkt me behoorlijk klote als je net een huisje hebt gekocht en voortaan bijna 3 uur in de trein mag zitten om op je kazerne terecht te komen.
Om dan te gaan zitten janken over de reiskosten is wel heel erg vanuit het bedrijf gedacht en niet vanuit het personeel.

KapiteinRob

Citaat van: Hans87 op 27/10/2011 | 10:09 uur
Pff, Vlissingen is wel echt in the middlle of nowhere. Daar zullen weinig mensen bij mee zijn denk ik.

He ja, laten we gaan janken over het afgelegen liggen van Vlissingen. Den Helder/Texel ligt niet afgelegen? Assen/Havelte liggen bij iedereen naast de deur? DCHR Enschede en FDC Eygelshoven makkelijk bereisbaar?

Ik ben tegen de idioterie van het bouwen van een dergelijke kazerne in Vlissingen, maar de reden "weinig mensen zullen er blij mee zijn want het ligt in de middle of nowhere" staat bij mij ver onderaan het lijstje argumenten. Voer dan aan dat het een berg geld kost om de te verwachten hoeveelheid boordplaatsers te huisvesten en wekelijks op en neer te laten reizen naar hun woonplaats....

Hans87

Pff, Vlissingen is wel echt in the middlle of nowhere. Daar zullen weinig mensen bij mee zijn denk ik.

KapiteinRob

Citaat van: Hans87 op 26/10/2011 | 23:15 uur
Waarom moeten de mariniers weg uit Doorn?

1. De VBHKAZ is/wordt een beetje te vol?
2. Na vriendjes bij Daamen en Thales zit er wellicht ook een vriendje in een (Zeeuws) bouwbedrijf?
3. Men vindt het wel prettig om weer eens een kazerne te hebben goed gevuld met boordplaatsers?

Poleme

#7
Citaat van: A.J. op 26/10/2011 | 21:05 uur
de Peel. Althans, dat zijn de geruchten.
Stel, dat die geruchten waar zijn.  Waar worden ze dan gelegerd?    In de 'Pruttel Dessert', of te wel waar de Pruttels zouden worden gelegerd?
Waarom weg uit Doorn.   Aantrekkelijk onroerend goed (grond gebied) voor project ontwikkelaars?
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Hans87

Waarom moeten de mariniers weg uit Doorn? Ik hoop dat ze daar nog even blijven zitten, is lekker dicht bij huis :)!

A.J.

Citaat van: HM op 26/10/2011 | 21:52 uur
Ik heb ook niet meer dan geruchten info. Maar idd er word over 1000 gesproken in de pers. Echter word het Vlissingen, dan gaan alle mariniers.


De geruchten die ik hoor is dat er een splitsing gaat komen. De helft Vlissingen en de andere helft naar de Peel. Maar ja, geruchten.

HM

Ik heb ook niet meer dan geruchten info. Maar idd er word over 1000 gesproken in de pers. Echter word het Vlissingen, dan gaan alle mariniers.
Alleen berusting kan ons verslaan

A.J.

de Peel. Althans, dat zijn de geruchten.

Cigarz

Volgens mij blijven die gewoon in Doorn

Marskramer

In Doorn zijn circa 2000 man gestationeerd op de aldaar aanwezige marinierskazerne.

MINDEF onderzoekt of het mogelijk is circa 1000 man te plaatsen in Vlissingen, Zeeland.

Waar blijven die overige 1000 man? Blijven die in Doorn? Worden die elders ondergebracht en zo ja, waar dan?