Goalkeeper: AOW leeftijd bereikt?

Gestart door Ace1, 04/11/2011 | 20:11 uur

StrataNL

Citaat van: Parera op 02/02/2024 | 20:11 uurMaar misschien over 4 jaar / bij het AWWF wel  ;)
Citaat van: Huzaar1 op 02/02/2024 | 16:43 uur4 jaar nog volgens planning.
Niet operationeel of betrouwbaar.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 02/02/2024 | 19:54 uurIs nog lang niet operationeel en gereed voor 'inzet'.

Maar misschien over 4 jaar / bij het AWWF wel  ;)

Huzaar1

Citaat van: Parera op 02/02/2024 | 19:36 uurAls we slim zijn kopen we dat systeem gewoon MOTS van de Duitsers. Naar mijn weten zijn die het verste in Europa op dit gebied met proeven in 2023 aan boord van een fregat.

Het TKMS F-127 voorstel had een twee tal HEL's geplaatst, 1 bovenop de brug & en de ander tegenovergestelde zijde op de hangaar.



Is nog lang niet operationeel en gereed voor 'inzet'.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#500
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/02/2024 | 00:09 uurHEL is (vermoedelijk) ook nog in aantocht.

Als we slim zijn kopen we dat systeem gewoon MOTS van de Duitsers. Naar mijn weten zijn die het verste in Europa op dit gebied met proeven in 2023 aan boord van een fregat.

Het TKMS F-127 voorstel had een twee tal HEL's geplaatst, 1 bovenop de brug & en de ander tegenovergestelde zijde op de hangaar.


Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: Parera op 01/02/2024 | 19:43 uurVoor de nieuwe schepen zou ik graag zien dat de 2 40 mm kanons alsnog vervangen word door een twee 35 mm Oerlikon kanons waardoor we een ''3e laag toevoegen'' aan het CIWS pakket.

Waarom ?  Persoonlijk vind ik die 40mm best een goede keuze.

De OTO Marlin 40mm heeft 3 typen "rate of fire", namelijk enkelschot, 100rpm en 300 rpm. Kanon heeft een ready for use voorraad van 80 granaten. Bereik van 4,5 km

100 rpm => elke 0,6 seconde een granaat, burst van 3 seconden is 5 granaten.
300 rpm => elke 0,2 seconden een granaat, burst van 3 seconden is 15 granaten.
https://electronics.leonardo.com/documents/16277707/18367594/MARLIN+40.pdf?t=1618826304291

35 Millennium Gun, 1000 rpm, voorraad van 252 granaten.
1000 rpm => elke 0,06 seconde een granaat, burst van 3 seconden is 50 granaten.
https://www.rheinmetall.com/Rheinmetall%20Group/brochure-download/Air-Defence/B036e0222-Oerlikon-Millennium-Gun-System.pdf

Voor mijn gevoel kan de 40mm ook prima die "3de beschermingslaag" zijn.

Citaat van: Parera op 02/02/2024 | 06:03 uurRheinmetall zou met een echte maritieme Skyranger 35 of 30 nog wel eens een gat in de markt kunnen vinden.

 :hrmph:  Ja, maar dan wel de 35mm versie.
Maar voor mijn gevoel kun je dan net zo goed met de Koreanen om de tafel gaan zitten om hun nieuwe CIWS als Goalkeeper 2.0 te gaan bouwen/gebruiken.


StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

#496
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/02/2024 | 00:09 uurHEL is (vermoedelijk) ook nog in aantocht.

Dat klopt, maar ik heb op dit moment meer vertrouwen in een bewezen systeem dan in een experimenteel laser systeem. Daarnaast heeft een snelvuurkanon ook geen last van weersinvloeden zoals een laser dat wel heeft.

En als je de combinatie kan maken tussen RAM, 35 mm & HEL dan heb je eigenlijk een maritieme skyranger aan boord. Daarnaast is de 76 mm en de ESSM ook nog een belangrijk middel voor de wat grotere afstanden.

Rheinmetall zou met een echte maritieme Skyranger 35 of 30 nog wel eens een gat in de markt kunnen vinden.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 01/02/2024 | 19:43 uurDat is wel mogelijk, al hebben we niet zoveel goalkeepers (meer) volgens mij. Maar in elk geval de LCF's, LPD's & JSS uitrusten met 2 GK's moet haalbaar zijn.

Voor de nieuwe schepen zou ik graag zien dat de 2 40 mm kanons alsnog vervangen word door een twee 35 mm Oerlikon kanons waardoor we een ''3e laag toevoegen'' aan het CIWS pakket.

HEL is (vermoedelijk) ook nog in aantocht.

Parera

Citaat van: Master Mack op 01/02/2024 | 19:33 uurMet heroverwegen bedoel ik de huidige GK's toch op de lege plaatsen op de LCF'en plaatsen. Het duurt volgensmij gewoon te lang voordat er extra 35mm kanonnen worden aangeschaft. Alles gaat zo verdomde traag in dit land wat betreft Defensie.

Dat is wel mogelijk, al hebben we niet zoveel goalkeepers (meer) volgens mij. Maar in elk geval de LCF's, LPD's & JSS uitrusten met 2 GK's moet haalbaar zijn.

Voor de nieuwe schepen zou ik graag zien dat de 2 40 mm kanons alsnog vervangen word door een twee 35 mm Oerlikon kanons waardoor we een ''3e laag toevoegen'' aan het CIWS pakket.

Master Mack

Met heroverwegen bedoel ik de huidige GK's toch op de lege plaatsen op de LCF'en plaatsen. Het duurt volgensmij gewoon te lang voordat er extra 35mm kanonnen worden aangeschaft. Alles gaat zo verdomde traag in dit land wat betreft Defensie.

Parera

#492
Citaat van: Master Mack op 01/02/2024 | 18:42 uurhttps://www.twz.com/news-features/phalanx-ciws-downs-houthi-missile-dangerously-close-to-destroyer-report

Misschien met deze nieuwe inzichten het afstoten van de GK's heroverwegen. Bouwtekeningen aan Zuid Korea vragen voor de GK 2.0 en kanonnen hergebruiken.

Ik ben bang dat het te laat is voor een GK 2.0.

Mocht er wel een GK 2.0. komen of alternatief wapen systeem komen dan zou deze de plek van de 2 40 mm's op het ASWF moeten gaan in nemen. Dit betekend wel dat het systeem een dual role moet worden (air & surface), en dan kom je snel uit op het 35 mm milenium gun systeem als iets MOTS verkrijgbaar & zonder te grote gevolgen voor het ontwerp (onder dekse ruimte e.d.). Ik denk ook dat de 35 mm de enige goede oplossing is die nu beschikbaar is en laten we wel zeggen, origineel stond dit systeem ook op de impressies ingetekend (RMF-22D).

Master Mack

https://www.twz.com/news-features/phalanx-ciws-downs-houthi-missile-dangerously-close-to-destroyer-report

Misschien met deze nieuwe inzichten het afstoten van de GK's heroverwegen. Bouwtekeningen aan Zuid Korea vragen voor de GK 2.0 en kanonnen hergebruiken.

Harald

Citaat van: Parera op 12/12/2023 | 13:01 uurDit is mogelijk, hangt af van de gekozen versie.
Dat klopt, en de hamvraag is of NL nu wel of niet gekozen heeft voor een magazijn onderdeks ?

Parera

Citaat van: Harald link=msg=501910=1702372558:hrmph: Een 76/62 Sovraponte "overdeks" moet ook met de hand bijgevuld worden, deze wordt toch niet uitgevoerd met een onderliggend magazijn onderdeks ?     

Dit is mogelijk, hangt af van de gekozen versie.