Officier Artillerie

Gestart door Steven_, 20/05/2013 | 21:27 uur

dudge

Citaat van: SMI de Boer op 22/05/2014 | 18:48 uur
Het type geschut wordt niet bepaald door het onderstel.de PZH is een houwitser... Die pantser, tsja... 40 km achter de linies...

Zo dik is het ook niet. Met een .50 AP maak je er een gatenkaas van. Maar het pantser is een wenselijke bescherming tegen scherven en drukgolven agv counter-artillerie.

Flyguy

Citaat van: SMI de Boer op 22/05/2014 | 18:48 uur
Het type geschut wordt niet bepaald door het onderstel.de PZH is een houwitser... Die pantser, tsja... 40 km achter de linies...
Blijft een leuk dingetje.  8)

SMI de Boer

Citaat van: Flyguy op 21/05/2013 | 17:36 uur
Ho ho, Pantserhouwitsers. Houwitsers zijn losse kanonnen en die trek je achter een vrachtwagen aan met je mee, die hebben we al een tijdje niet meer in gebruik.  ;D ;)

Het type geschut wordt niet bepaald door het onderstel.de PZH is een houwitser... Die pantser, tsja... 40 km achter de linies...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Flyguy

Citaat van: Lex op 21/05/2013 | 17:47 uur
PzH 2000?  :angel:
Getrokken houwitsers had ik moeten zeggen.  ;)

Lex

Citaat van: Flyguy op 21/05/2013 | 17:36 uur
Ho ho, Pantserhouwitsers. Houwitsers zijn losse kanonnen en die trek je achter een vrachtwagen aan met je mee, die hebben we al een tijdje niet meer in gebruik.
PzH 2000?  :angel:

Flyguy

Citaat van: Steven_ op 21/05/2013 | 14:18 uur
Ahhhh dankjewel!!
Check howitzers

Bedankt, Steven
Ho ho, Pantserhouwitsers. Houwitsers zijn losse kanonnen en die trek je achter een vrachtwagen aan met je mee, die hebben we al een tijdje niet meer in gebruik.  ;D ;)

Steven_

Ahhhh dankjewel!!
Check howitzers

Bedankt, Steven

Flyguy

#2
Als officier der artillerie geef je leiding aan je peloton (ong. 50 man). Je zit niet in een van de pantserhowitzers, daar is geen plaats voor je. Je stuurt jouw eenheden aan vanuit een ander voertuig. Je werkt samen met de spotters van recce eenheden die aan jouw peloton de coördinaten doorgeven. Ga vooral een naar een opendag van de KMA of van de artillerie.

Veel goede info: http://werkenbijdefensie.nl/vacature/officier-artillerie-vuurmondpeloton-militair-wetenschappelijke-opleiding-138.html
Spotters voor de artillerie: http://werkenbijdefensie.nl/vacature/officier-artillerie-waarnemer-korte-officiers-opleiding-341.html

Groeten,

Flyguy, voormalig wachtmeester luchtdoelartillerie. (héél lang geleden)

P.S. het zijn geen tanks, maar gepantserde howitzers.  ;)

Steven_

Hallo allemaal,
Ik ben Steven en ik zit in 3vwo.
Nu ben ik gedurende dit jaar gaan nadenken over wat ik wil,
en voel me erg aangetrokken door de Koninklijke Landmacht, vooral de artillerie.
Nu heb ik een vraag.
Wat doe je nou eigenlijk -bijv. op uitzending- als officier artillerie?
Zit je in 1 van de door jou bestuurde artillerie tanks jouw manschappen aan te sturen,
of zit je buiten achter de tanks de manschappen aan te sturen?
Hebben jullie verder nog informatie over de functie officier artillerie?

Alvast bedankt, Steven