De landmacht van morgen

Gestart door Elzenga, 26/10/2013 | 15:20 uur

Huzaar1

Vooral het feit dat de bescherming goed is, er een APS op zit, het raketten kan verschieten en het simpelweg beschikbaar is helpt een hoop. Die RPG bescherming aan de achterzijde van de toren (ballen met kettingen) maken het apparaat een indrukwekkende vertoning.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Oorlogsvis

#851
Citaat van: Huzaar1 op 12/11/2018 | 19:04 uur
Nee, deze behoort samen met de Merkava IV als 1 van de 2 kanshebbers. De rest is afgevallen. Het wordt als een tussenoplossing gezien totdat de Leopard3 er komt. We willen deelnemen aan dit project van Frankrijk en Duitsland.
De CV90120 wordt continue doorontwikkeld. Ik heb geen idee welke er komt. Ik vind het interessant dat de Merkava IV het heeft overleeft, zegt veel.
Bedankt voor de info.....gelukkig zit de Merkava ertussen ! ...waarom moet het allemaal zo lang duren vraag ik me af nog 5 jaar ?... ik zou alvast
als ik de landmacht was mensen naar Israel sturen voor opleiding en studie !

De Merkava IV beschikt ook nog naast het 120mm kanon over een 60mm mortier...wat weer interessante mogelijkheden gaat geven.

Huzaar1

#850
Citaat van: Parera op 12/11/2018 | 20:28 uur
Dat had ik even gemist  ;D Mooi ook met die video en hoe de crew reageert op het neerhalen van die drone.
Wel mag die E/O sensor nog wat betere beeld kwaliteit krijgen voor de toekomst.

Dat is het VOU systeem, niet een weergave van de realiteit en weergave van de optiek...

VOU staat voor video oefen uitrusting en is een uniek NL systeem wat de cavalerie heeft ontwikkelt om schutters op te leiden en naderhand hun prestaties te evalueren. Dat is in sommige gevallen nog analoog, maar werkt prima.  je trekt te snel conclusies amigo. Rustig aan met zulke zaken.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: StrataNL op 12/11/2018 | 20:25 uur
CV90's hebben al op drones geschoten. https://magazines.defensie.nl/defensiekrant/2017/19/03_schietendrones_19

Dat had ik even gemist  ;D Mooi ook met die video en hoe de crew reageert op het neerhalen van die drone.
Wel mag die E/O sensor nog wat betere beeld kwaliteit krijgen voor de toekomst.

StrataNL

Citaat van: Parera op 12/11/2018 | 20:24 uur
C-RPAS daarmee bedoel je ''Counter-Remote Pilot Air Systems'' of simpel weg drones neem ik aan?

Ik kwam dit tegen http://www.limburgsejagers.nl/nieuws/42alg_200504_05.pdf

Hierin staat een tekening waarbij de CV90 een hoek van 35 graden omhoog kan maken met het kanon, is dit genoeg tegen RPA's? Die Zweedse kan tot +50 graden volgens de info die ik zo snel vind. Ook staat er in dat artikel iets over helikopter bestrijding tot maximaal 2000 m, een interessant artikel dat ik niet eerder gezien had.
CV90's hebben al op drones geschoten. https://magazines.defensie.nl/defensiekrant/2017/19/03_schietendrones_19
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 12/11/2018 | 20:19 uur
Dit bedoel ik, je moet echt goed lezen.
C-RPAS , dat is iets heel anders dan 'lucht doelen'.

C-RPAS daarmee bedoel je ''Counter-Remote Pilot Air Systems'' of simpel weg drones neem ik aan?

Ik kwam dit tegen http://www.limburgsejagers.nl/nieuws/42alg_200504_05.pdf

Hierin staat een tekening waarbij de CV90 een hoek van 35 graden omhoog kan maken met het kanon, is dit genoeg tegen RPA's? Die Zweedse kan tot +50 graden volgens de info die ik zo snel vind. Ook staat er in dat artikel iets over helikopter bestrijding tot maximaal 2000 m, een interessant artikel dat ik niet eerder gezien had.

Huzaar1

Citaat van: Parera op 12/11/2018 | 20:18 uur
Ik zeg niet dat er iets duidelijk is, alleen jou omschrijving doet mij direct denken aan het Zweedse voertuig. Verder zijn er ook geen AA versies van de CV90 dus weinig referentie materiaal.
Zijn de huidige CV's dan geschikt om lucht doelen aan te vallen? kan het kanon hoog genoeg gericht worden daarvoor?

Dit bedoel ik, je moet echt goed lezen.
C-RPAS , dat is iets heel anders dan 'lucht doelen'. 
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: vlincent op 12/11/2018 | 19:55 uur
Bedankt Huzaar1! Zeer interessant om te lezen. Mooi dat Defensie mee wil doen met Frankrijk en Duitsland op het gebied van MGCS. Ben benieuwt welke DFP het wordt, als er al iets komt.

Als het de MKIV wordt dan zou ik dat een enorm interessante ontwikkeling vinden.
Er kan een Duitse motor in volgens mij, het kanon zal ook lijken op het Duitse rheinmetall kanon,gebruiksonderdelen van het onderstel kunnen we lokaal produceren ( tandenkransen, loopwielen ) en als Dhiel tracks erop passen ( denk het wel ) moeten er niet zo veel problemen zijn. Ik heb wel een voorkeur.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 12/11/2018 | 20:15 uur
Ik wil enkel duidelijk zijn in wat er uit de informatie wordt geconcludeerd.
Er is verder geen duidelijkheid, dus doe ook niet alsof die er is ; ).
Ik zeg niet dat er iets duidelijk is, alleen jou omschrijving doet mij direct denken aan het Zweedse voertuig. Verder zijn er ook geen AA versies van de CV90 dus weinig referentie materiaal.
Zijn de huidige CV's dan geschikt om lucht doelen aan te vallen? kan het kanon hoog genoeg gericht worden daarvoor?

Huzaar1

Citaat van: Parera op 12/11/2018 | 20:00 uur
Rustig  :silent: Kabeltjes kunnen ook. En Lance 1.0 is ook prima voor mij, ik keek even snel en zag dat 2.0 ''aangepast was voor 35 mm'' maar dit kan waarschijnlijk dan ook met de 1.0 toren.

Ik wil enkel duidelijk zijn in wat er uit de informatie wordt geconcludeerd.
Er is verder geen duidelijkheid, dus doe ook niet alsof die er is ; ).
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 12/11/2018 | 19:20 uur
Nee, en je moet willen/hopen en denken niet door elkaar gaan halen.
GEEN helemaal aangepaste CV90, het wordt een tijdelijke oplossing waarbij vooral gebruik wordt gemaakt van bestaande en te gebruiken technieken, dus gekoppeld, met kabels, zoals ik al eerder zei aan bv een MMS radar van Thales.
Dit wordt nu al veel te veel uitvergroot, vergeet hier even enige verassingen.

Lance toren wordt dan w.s de 1.0 versie, in ieder geval beproefd. De transport beperkingen worden voor lief genomen, concessies zijn nu eenmaal nodig. Er wordt max 6 jaar voor uitgetrokken, dus dat is niet al te ver weg.

Rustig  :silent: Kabeltjes kunnen ook. En Lance 1.0 is ook prima voor mij, ik keek even snel en zag dat 2.0 ''aangepast was voor 35 mm'' maar dit kan waarschijnlijk dan ook met de 1.0 toren.

vlincent

Bedankt Huzaar1! Zeer interessant om te lezen. Mooi dat Defensie mee wil doen met Frankrijk en Duitsland op het gebied van MGCS. Ben benieuwt welke DFP het wordt, als er al iets komt.

Sparkplug

Citaat van: StrataNL op 12/11/2018 | 19:29 uur
Snap ik, maar standaardisatie met de CV90 lijkt me wenselijk toch? Als het 1 op 1 uitwisselbaar is...

Maar wat moet Rheinmetall dan nog ontwikkelen als er voor de bekende Bushmaster III wordt gekozen? Is het dan niet alleen passend maken?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

StrataNL

Citaat van: Sparkplug op 12/11/2018 | 19:28 uur
Zie de quote van Huzaar1 die ik heb vermeld.
Snap ik, maar standaardisatie met de CV90 lijkt me wenselijk toch? Als het 1 op 1 uitwisselbaar is...
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Sparkplug

Citaat van: StrataNL op 12/11/2018 | 19:22 uur
Laat me radEn, omdat het een Rheinmetall toren is moet er ook een Rheinmetall kanon in ipv gewoon de Bushmaster III te gebruiken?

Zie de quote van Huzaar1 die ik heb vermeld.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.