onderofficier of officier TD of WTD?

Gestart door Ladyyy, 12/11/2014 | 12:47 uur

lblekkink

Citaat van: Ladyyy op 14/11/2014 | 08:17 uur
Heb je inderdaad gelijk in  :P

Fijn om te horen ik doe de opleiding MKE technicus dus is nog iets breder haha :P
Ik heb daar inderdaad ook over nagedacht om dat voor deze opleiding nog te doen, maar aangezien ik graag HBO wil gaan doen voordat ik bij de marine ga denk ik dat ik dan een leerovereenkomst aan ga. Alleen zag ik de opleiding mechatronica jammer genoeg niet op de lijst staan dus daar zal ik even naar moeten informeren. Ik heb inderdaad voor deze stageperiode gekeken of ik bij de marine een varende stage kon lopen maar ze geven voorang aan leerlingen met een leerovereenkomst en aangezien dat er best veel waren was er op dat moment geen mogelijkheid voor mij om daar stage te lopen jammer genoeg.

Wat leuk, een vriend van mij is ook bezig met de opleiding tot onderofficier maar volgens mij doet hij TDP.
Hoe bevalt dat tot nu toe?

En dat is mij bekend maar ik denk dat ik toch liever HBO meteen na me MBO doe om vervolgens waarschijnlijk toch voor officier te gaan maar dat weet ik nog niet zeker.

Wat is eigenlijk het grootste verschil tussen onderofficier en officier, komt je als officier nog wel veel in aanraken met de techniek aan boord?

Jammer om te horen dat een varende stage periode niet is gelukt. Ik had door mijn leerovereenkomst wel voorrang. hierdoor werd ik geplaatst op de van amstel en gingen we naar de west. Ik kan je zeggen met de ervaring die ik daar aan boord heb gedaan dat je als officier td en wd nog wel bezig bent met de techniek. Je moet weten hoe de systemen werken en daar ben je ook verantwoordelijk voor.
Natuurlijk heb je meer een leidinggevende functie, en een gedeelte wordt dan ook op kantoor (je eigen hut) gedaan.

Ik raad je aan om contact op te nemen met een wervingsvoorlichter. Deze man kan jou de beste informatie geven wat betreft je studie. De leerovereenkomst van de marine is ook voor het HBO. ik had deze mogelijkheid ook gekregen, maar ik heb gekozen om toch maar te gaan werken.

Ik ben nu bezig met het NBCD gedeelte, dus brandjes blussen, averij oefeningen en veel theorie. het is wel leuk, maar je zit lange dagen in de schoolbanken!
Hierna krijgen we de komende 10 weken onze basis opleiding en daarna krijgen we onze varende stage op het nieuwste schip van de marine. mag jij raden welke:P haha
Is die vriend van jou in Augustus begonnen?

Ladyyy

Citaat van: mikemans op 12/11/2014 | 20:16 uur
Tegenwoordig bestaat TD of WTD niet meer. Alleen nog TD.


Heb je inderdaad gelijk in  :P

Citaat van: lblekkink op 12/11/2014 | 20:57 uur
Hoi Laura,

Ik heb dezelfde opleiding als jou gedaan, middenkader engineering technicus elektrotechniek. Ik maakte gebruikt van een leerovereenkomst van de marine. Mijn studie werd betaald en ik kon ook een half jaar stage lopen bij de marine. Ik raad jou zeker aan om te kijken of jij ook een stageplek kan regelen en dan het liefst een varende. dan weet je hoe het is aan boord.

Momenteel ben ik bezig met de opleiding voor onderofficier TD (sewaco)

Tegenwoordig is er geen TD of WD meer, maar TDP (platform) en TDS (Sewaco).

Als je eenmaal bij de marine zit is er ook een mogelijkheid om een HBO opleiding te volgen in je eigen tijd. Dit zou ik graag willen doen.

Ik hoor het wel als je meer vragen hebt;)

Fijn om te horen ik doe de opleiding MKE technicus dus is nog iets breder haha :P
Ik heb daar inderdaad ook over nagedacht om dat voor deze opleiding nog te doen, maar aangezien ik graag HBO wil gaan doen voordat ik bij de marine ga denk ik dat ik dan een leerovereenkomst aan ga. Alleen zag ik de opleiding mechatronica jammer genoeg niet op de lijst staan dus daar zal ik even naar moeten informeren. Ik heb inderdaad voor deze stageperiode gekeken of ik bij de marine een varende stage kon lopen maar ze geven voorang aan leerlingen met een leerovereenkomst en aangezien dat er best veel waren was er op dat moment geen mogelijkheid voor mij om daar stage te lopen jammer genoeg.

Wat leuk, een vriend van mij is ook bezig met de opleiding tot onderofficier maar volgens mij doet hij TDP.
Hoe bevalt dat tot nu toe?

En dat is mij bekend maar ik denk dat ik toch liever HBO meteen na me MBO doe om vervolgens waarschijnlijk toch voor officier te gaan maar dat weet ik nog niet zeker.

Wat is eigenlijk het grootste verschil tussen onderofficier en officier, komt je als officier nog wel veel in aanraken met de techniek aan boord?

lblekkink

Hoi Laura,

Ik heb dezelfde opleiding als jou gedaan, middenkader engineering technicus elektrotechniek. Ik maakte gebruikt van een leerovereenkomst van de marine. Mijn studie werd betaald en ik kon ook een half jaar stage lopen bij de marine. Ik raad jou zeker aan om te kijken of jij ook een stageplek kan regelen en dan het liefst een varende. dan weet je hoe het is aan boord.

Momenteel ben ik bezig met de opleiding voor onderofficier TD (sewaco)

Tegenwoordig is er geen TD of WD meer, maar TDP (platform) en TDS (Sewaco).

Als je eenmaal bij de marine zit is er ook een mogelijkheid om een HBO opleiding te volgen in je eigen tijd. Dit zou ik graag willen doen.

Ik hoor het wel als je meer vragen hebt;)

mikemans

Tegenwoordig bestaat TD of WTD niet meer. Alleen nog TD.

Ladyyy

Citaat van: Ros op 12/11/2014 | 12:51 uur
Eerst al het mogelijke behalen wat er mogelijk is op het gebied van opleiding en studie. Als er dan nog belangstelling voor Defensie is....minimaal Officier in welke richting maakt niet uit. Altijd in gedachte houden dat Defensie niet het eindstation is of zal worden.

Dat ben ik zeker ook van plan! Ik ga hierna nog zeker HBO doen en wie weet misschien ook nog WO maar dat zie ik tegen die tijd wel. De belangstelling voor Defensie en dan specifiek de KM is er al heel lang en betwijfel of die ooit verdwijnt. Ik neig heel erg naar de TD of WTD vanwege mijn technische achtergrond maar waarom minimaal officier? Dat zal ik zeker doen!

Ros

Eerst al het mogelijke behalen wat er mogelijk is op het gebied van opleiding en studie. Als er dan nog belangstelling voor Defensie is....minimaal Officier in welke richting maakt niet uit. Altijd in gedachte houden dat Defensie niet het eindstation is of zal worden.

Ladyyy

Hallo iedereen,

Ik ben Laura en ben op dit moment bezig met de opleiding middenkader engineering, ik zit inmiddels in mijn derde leerjaar. Hierna wil ik graag HBO mechatronica of WTB gaan doen om vervolgens bij de KM onderofficier of officier TD of WTD te worden. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit daarom aan jullie de vraag wat zijn de verschillen en wat is beter volgens jullie en waarom?
graag hoor ik jullie mening hierover.

Met vriendelijke groet,

Laura