Two C-17 squadrons to be inactivated over next two years

Gestart door Ace1, 05/01/2015 | 19:32 uur

Een of twee tweedehandse C-17's overnemen van de USAF is een goede zaak?

Ja
14 (66.7%)
Nee
7 (33.3%)
Geen Mening
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 20

Poll gesloten: 04/02/2015 | 21:04 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kaaskop2 op 07/01/2015 | 20:33 uur
Of zien in dat defensie andere prioriteiten heeft.

Dat kan natuurlijk altijd.

Kaaskop2

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/01/2015 | 20:05 uur
De nee stemmers vinden vast alles te duur of niet Europees genoeg... als het nu het sur plus uit de Duitse A400M bestelling betrof dan was het vast wel goed...

Of zien in dat defensie andere prioriteiten heeft.

Elzenga


Elzenga

Citaat van: slaydo op 07/01/2015 | 11:34 uur
MUST BE Europaïsch...!!!! cannot have uncle sam influence... bad man...

Zucht...Elzenga, je moet erkennen dat dit een erg goedkope optie kan zijn. Het zou raar zijn als je dat niet inziet. Europees of niet, het is een goedkopere optie gezien het prijskaartje van een A400M en een nieuwe off the shelf C17.. Dit zijn jonge occasions. Prima spul denk en zeker het overwegen waard.
grappig...ik heb hier al eerder gepleit voor aanschaf van meer C-17s... voor in de NATO pool (wat mij betreft liever op termijn in een EU pool). Maar goed, vooroordelen zijn hardnekkig, dat mag duidelijk zijn. 

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 07/01/2015 | 15:40 uur
Alleen is er dus niks dat erop duid dat ze in de verkoop gaan.

Hier heb je een punt, maar een vraag in die richting is natuurlijk zo gesteld.... en dan zijn er natuurlijk ook nog eens 8 kisten met een witte staart nieuw in de doos.

Als geen van beide ideeën realiseerbaar zijn, dan valt het doek (voorlopig) voor de C-17 mogelijkheden voor zowel een Nederlandse als collectieve Europese/NAVO aankoop.

dudge

Citaat van: slaydo op 07/01/2015 | 11:34 uur
MUST BE Europaïsch...!!!! cannot have uncle sam influence... bad man...

Zucht...Elzenga, je moet erkennen dat dit een erg goedkope optie kan zijn. Het zou raar zijn als je dat niet inziet. Europees of niet, het is een goedkopere optie gezien het prijskaartje van een A400M en een nieuwe off the shelf C17.. Dit zijn jonge occasions. Prima spul denk en zeker het overwegen waard.


Alleen is er dus niks dat erop duid dat ze in de verkoop gaan.

slaydo

Citaat van: Elzenga op 06/01/2015 | 21:13 uur
nee...maar ben tegen aankoop C-17 door Nederland. Gaat het om het vergroten van de NAVO (of een EU) pool dan ben ik voor. Maar zo staat het niet in de vraagstelling.

MUST BE Europaïsch...!!!! cannot have uncle sam influence... bad man...

Zucht...Elzenga, je moet erkennen dat dit een erg goedkope optie kan zijn. Het zou raar zijn als je dat niet inziet. Europees of niet, het is een goedkopere optie gezien het prijskaartje van een A400M en een nieuwe off the shelf C17.. Dit zijn jonge occasions. Prima spul denk en zeker het overwegen waard.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#13
Citaat van: Elzenga op 06/01/2015 | 21:13 uur
nee...maar ben tegen aankoop C-17 door Nederland. Gaat het om het vergroten van de NAVO (of een EU) pool dan ben ik voor. Maar zo staat het niet in de vraagstelling.

De sur plus uren verhuren aan de lidstaten, levert het als een van de weinige defensie onderdelen zowaar geld open en je vergroot de EU/NAVO pool.... meerder vliegen in één klap.

Elzenga

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/01/2015 | 20:05 uur
De nee stemmers vinden vast alles te duur of niet Europees genoeg... als het nu het sur plus uit de Duitse A400M bestelling betrof dan was het vast wel goed...
nee...maar ben tegen aankoop C-17 door Nederland. Gaat het om het vergroten van de NAVO (of een EU) pool dan ben ik voor. Maar zo staat het niet in de vraagstelling.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Enforcer op 06/01/2015 | 20:07 uur
Het ziet er uit als een budget truc met een verschuiving van Air Force naar Air National Guard.

The 16 C-17 Globemaster III aircraft from the 10th and 17th Airlift Squadrons will be assigned to backup inventory. Military members who are part of the squadron will be assigned to other duty stations over time, according to a JBLM news release.

Read more here: http://www.thenewstribune.com/2014/12/20/3551793_jblm-cuts-c-17-squadron-to-close.html?rh=1#storylink=cpy

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/01/2015 | 20:05 uur
De nee stemmers vinden vast alles te duur of niet Europees genoeg... als het nu het sur plus uit de Duitse A400M bestelling betrof dan was het vast wel goed...

+1

Enforcer

Het ziet er uit als een budget truc met een verschuiving van Air Force naar Air National Guard.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: andré herc op 06/01/2015 | 19:44 uur
Kijk ik ben gewoon voor twee nieuwe C-17's maar als het niet anders kan gewoon tweede hans mede betaald door OSW en BZ en kom nu weer niet met het verhaaltje dat Nederland te klein is voor deze geweldenaar de NL Krijgsmacht wordt wereldwijd ingezet en we hebben ook nog eilanden in Caribische gebied!

De nee stemmers vinden vast alles te duur of niet Europees genoeg... als het nu het sur plus uit de Duitse A400M bestelling betrof dan was het vast wel goed...

andré herc

Kijk ik ben gewoon voor twee nieuwe C-17's maar als het niet anders kan gewoon tweede hans mede betaald door OSW en BZ en kom nu weer niet met het verhaaltje dat Nederland te klein is voor deze geweldenaar de NL Krijgsmacht wordt wereldwijd ingezet en we hebben ook nog eilanden in Caribische gebied!
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Ace1

Citaat van: Thomasen op 05/01/2015 | 19:54 uur
Reken er maar niet op. Afgelopen decennium heeft de VS zelf ook het belang gezien van strategisch transport. Zal zelfs met afbouw een surge cap blijven bestaan, zoals ook in dit artikel genoemd.


Ik heb het artikel ook goed gelezen, maar je weet nooit in de toekomst de Klu heeft ook al twee gebruikte C-130's van de VS overgenomen, als men poen nodig heeft is er van alles mogelijk.

dudge

Citaat van: Ace1 op 05/01/2015 | 19:43 uur
Mocht de VS bereid zijn in de toekomst bereid zijn om een of twee C-17's tweedehands te verkopen moet Defensie hier zeker naar kijken.

Reken er maar niet op. Afgelopen decennium heeft de VS zelf ook het belang gezien van strategisch transport. Zal zelfs met afbouw een surge cap blijven bestaan, zoals ook in dit artikel genoemd.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 05/01/2015 | 19:43 uur
Mocht de VS bereid zijn in de toekomst bereid zijn om een of twee C-17's tweedehands te verkopen moet Defensie hier zeker naar kijken.

Ik ben in beginsel voor de aanschaf van 2-4 nieuwe C-17's uit de (nu nog) onverkochte Boeing voorraad van 8 exemplaren echter hier gaat het om zeer jonge occasions (in auto termen: demo's) die nog decennia goed werk voor NL, EU en NAVO kunnen verrichten.

Als de Amerikanen er van af zouden willen tegen een attractieve prijs, dan is het wat mij betreft het overwegen meer dan waard, zeker als we ook nog eens een deel van de aanschaf- en exploitatierekening bij OS kunnen neerleggen.

Oorlogsvis


Ace1

Mocht de VS bereid zijn in de toekomst bereid zijn om een of twee C-17's tweedehands te verkopen moet Defensie hier zeker naar kijken.

Ace1

SCOTT AIR FORCE BASE, Ill. (AFNS) -- Air Mobility Command will inactivate two C-17 Globemaster III squadrons during the next two years - one at Joint Base Charleston, South Carolina, and one at Joint Base Lewis-McChord, Washington - based on the President's Defense Budget for fiscal year 2015.

"In this fiscally constrained environment, we have to balance readiness, capability and capacity," said Maj. Gen. Michael S. Stough, the AMC Strategic Plans, Requirements and Programs director.

"To best preserve this capability, the intent is to fund these aircraft back into primary mission aircraft inventory in future years, and transfer them to the Reserve Component -  and we're working with our Air National Guard partners to do that, perhaps even as early as FY16," Stough said. "We rely on our total force partners to meet our global mobility requirements; we couldn't do the mission without them. We'll continue to leverage the unique strengths of the active and Reserve components to meet current and future requirements with available resources."

The Air Force plans to make adjustments over the next few years to the active duty, Reserve, and Guard components to ensure successful transitions to a leaner force that remains ready for future operations.

The fiscal year 2015 President's Budget converts 16 AMC C-17s (eight from each base) from primary mission aircraft inventory to backup aircraft inventory.  As a result, AMC will inactivate the 17th Airlift Squadron at Charleston in fiscal year 2015; and the 10th Airlift Squadron at McChord, in fiscal year 2016. These inactivations are not new actions, but additional detail on the previously announced budget submission released in March.

Backup aircraft inventory (BAI) are assigned with no manpower or flying hours. However, they will continue to receive funding needed to support weapon system sustainment. Converting 16 aircraft to BAI removes funding for the personnel and flying hours associated with those aircraft, for a savings of approximately $110M per year.

http://www.af.mil/News/ArticleDisplay/tabid/223/Article/558620/two-c-17-squadrons-to-be-inactivated-over-next-two-years.aspx