Aanschaf van vijfde C-130 Hercules voor het 336 squadron

Gestart door Ace1, 24/04/2018 | 21:23 uur

is het een goed idee om een vijfde C-130 Hercules te kopen voor het 336 squadron?

Ja
15 (71.4%)
Nee
5 (23.8%)
Geen Mening
1 (4.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

Poll gesloten: 08/05/2018 | 21:43 uur

Lex

Citaat van: Ace1 op 27/04/2018 | 22:42 uur
Geen idee wat je met #dtv bedoeld?
Lijkt me Yellow.
Maar okay: 'durf te vragen'.

Ace1


Lex

Citaat van: Ace1 op 27/04/2018 | 21:53 uur
Ten eerste heeft de Klu meerdere piloten beschikbaar voor de C-130's.
Correct; is bedrijfsvoering.
Citaat van: Ace1 op 27/04/2018 | 21:53 uur
Ten Tweede na de orkaan Irma zette de Klu een luchtbrug op vanuit Curaçao naar Sint Maarten daarvoor waren 2 C-130's beschikbaar, een C-130 was op missie in het Midden Oosten en een C-130 stond in onderhoud.
Is dat zo? #dtv

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 27/04/2018 | 21:59 uur
Dat is correct....  De VS heeft een aantal relatief jonge kisten uit de sterkte gehaald, een jonge occasion zou misschien een optie zijn of wellicht biedt de Oekraïne een interessant alternatief, een Antonov 124 met westerse motoren en avionics?

Er staat een occasion Antonov 124 te koop. ;)




jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 27/04/2018 | 21:43 uur
Even voor de duidelijkheid een  C-17 Globemaster wordt niet meer gemaakt.

Dat is correct....  De VS heeft een aantal relatief jonge kisten uit de sterkte gehaald, een jonge occasion zou misschien een optie zijn of wellicht biedt de Oekraïne een interessant alternatief, een Antonov 124 met westerse motoren en avionics?

Ace1

Citaat van: Enforcer op 27/04/2018 | 15:58 uur
Leuk een 5e kist hoor, maar wie gaat die vliegen?! De Luchtmacht komt nu al vliegers te kort.... en de KLM ook...

Ten eerste heeft de Klu meerdere piloten beschikbaar voor de C-130's. Ten Tweede na de orkaan Irma zette de Klu een luchtbrug op vanuit Curaçao naar Sint Maarten daarvoor waren 2 C-130's beschikbaar, een C-130 was op missie in het Midden Oosten en een C-130 stond in onderhoud. Door de aankoop van een vijfde C-130 heb je als er een toestel in onderhoud is en een toestel op missie is, heb je dan 3 toestellen ter beschikking in plaats van 2 toestellen mocht er iets gebeuren.

Ace1

Citaat van: Oorlogsvis op 27/04/2018 | 21:15 uur
Niet doen ...we hebben toch andere prioriteiten.  Als er ooit een extra kist gekocht wordt dan een groot transport vliegtuig zoals de C-17 Globemaster ofzo...200 miljoen euro per stuk

Even voor de duidelijkheid een  C-17 Globemaster wordt niet meer gemaakt.

Oorlogsvis

Niet doen ...we hebben toch andere prioriteiten.  Als er ooit een extra kist gekocht wordt dan een groot transport vliegtuig zoals de C-17 Globemaster ofzo...200 miljoen euro per stuk

Enforcer

Leuk een 5e kist hoor, maar wie gaat die vliegen?! De Luchtmacht komt nu al vliegers te kort.... en de KLM ook...

Sparkplug

Citaat van: Ace1 op 25/04/2018 | 20:09 uur
Oke maar kijk eens naar de vervanging van de Walrus klasse men is nog niet verder dan een A brief.


De A-brief vervanging C-130 staat voor 2022 op de lijst en de A-brief instandhoudingsprogramma C-130 staat voor 2019 op de lijst. Maar zien of deze planning daadwerkelijk wordt aangehouden.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1

Citaat van: Sparkplug op 25/04/2018 | 17:13 uur
De OSD datum van 2030 wordt in de officiële documenten genoemd, maar wat is zeker. Overigens staat het instandhoudingsprogramma van de C-130 in de planning voor 2022.

Oke maar kijk eens naar de vervanging van de Walrus klasse men is nog niet verder dan een A brief.

Sparkplug

Citaat van: Ace1 op 25/04/2018 | 17:01 uur
Is dat al zeker dan dat de NL C-130 vloot wordt vervangen in 2030, een jaar geleden stond op de website van defensie dat deze in 2023 vervangen zouden worden. De Zweden zouden hun C-130 H's ook gaan vervangen door KC-390's en dat is uitgesteld vanwege bezuinigen in Zweden en inmiddels krijgen de Zweedse  C-130 H's een update en deze vliegen toch al zo'n 30 jaar.

De OSD datum van 2030 wordt in de officiële documenten genoemd, maar wat is zeker. Overigens staat het instandhoudingsprogramma van de C-130 in de planning voor 2022.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1

Citaat van: JdL op 25/04/2018 | 07:10 uur
Maar in hoeverre ga je daar voordeel uit halen als de OSD voor de NL herc vloot op 2030 staat?
denk dat deze factoren pas op de langere termijn mee gaan spelen.

Is dat al zeker dan dat de NL C-130 vloot wordt vervangen in 2030, een jaar geleden stond op de website van defensie dat deze in 2023 vervangen zouden worden. De Zweden zouden hun C-130 H's ook gaan vervangen door KC-390's en dat is uitgesteld vanwege bezuinigen in Zweden en inmiddels krijgen de Zweedse  C-130 H's een update en deze vliegen toch al zo'n 30 jaar.

Ace1


Harald

Citaat van: Ros op 25/04/2018 | 14:29 uur
Nee, ik heb mij bezig gehouden met GRO (Grondoperatiën).

GROe ?? ...  :hrmph:

;) :P (sorry, kon het niet laten)

https://nl.wikipedia.org/wiki/GROe