Duitse fregat ontwikkelingen

Gestart door Loup, 03/11/2005 | 21:32 uur

Harald

Ik heb nog even weer zitten nadenken over de Duitse berichten en krijg het onderstaande gevoel hierover, namelijk ;

- De Duitse bekendmaking voor de AEGIS keuze, een duidelijk signaal geven dat ze niet verder willen met Thales als radar leverancier, dit hebben ze eigenlijk ook al bij de F126 laten zien. her en der wel wat gelezen (tussen de regels) dat er onvrede is over de service van Thales zowel Du als DK.
- Het publiek tonen van het F127 ontwerp-concept door TKMS, TKMS gaat gelijk met gestrekt been erin voor de vervanging van de F124 en telt 1 + 1 op door NL buitenspel te zetten en dus daarmee Damen. Want dat Damen de tender gewonnen heeft met de F126 is natuurlijk een doorn in het oog van Duitse marinebouw. Dat TKMS daar ook enigszins zelf debet aan is door de problemen met de bouw van de F125 klasse, vergeten ze maar liever denk ik.
- De Duitse plannen zijn groots ! wat me opvalt is dat de F126 van 4 naar 6 gaat, dus extra werk Damen en dat de vervanging van de F124, de F127 geen 4 maar ook 6 schepen is. En dan het vreemde .... de F125 klasse , ze gaan van 4 naar 3 schepen. nog niet eens zolang in dienst, maar geeft een duidelijk signaal, dat deze klasse niet voldoet.
- TKMS, Duitse marinebouw wil zijn deel weer terug en wil de Duitse deelstaten, vakbonden achter zich scharen, een sterkere positie om kracht bij te zetten om de F127-bouw hun kant op te laten vallen. zonder NL bemoeienis. Marinebouw strategisch gezien in deze tijd van meer geld voor Defensie, willen ze een groter deel van de taart of liever de gehele taart.
 

Harald

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 09/03/2023 | 09:58 uur
Nu is dit slechts een werf initiatief .

Citaat van: Parera op 09/03/2023 | 11:19 uur
Dat komt omdat het ook een MEKO gebaseerd ontwerp is, overigens zijn de K-130 , F-123, F-124 & F-125 ook MEKO gebaseerd.

Het is idd duidelijk te zien dat het weer een doorontwikkeling is van het F125 ontwerp en daarbij nog wat invloeden van het pre-ontwerp door TKMS voor de MKS180, maar ook het MEKO400 ontwerp voor de Australische Tender voor de Anzac klasse vervanger. In deze Tender is de Britse T26 als winnaar uit de bus gekomen.


Parera

Citaat van: ARM-WAP op 09/03/2023 | 09:46 uur
Het heeft veel weg van MEKO-ontwerpen. Vooral die zeer korte bak en de 'vorm' van het heli-dek. Denkelijk een natte bak in slecht weer.

Dat komt omdat het ook een MEKO gebaseerd ontwerp is, overigens zijn de K-130 , F-123, F-124 & F-125 ook MEKO gebaseerd.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 09/03/2023 | 09:58 uur
Nu is dit slechts een werf initiatief maar idd 220 meter en 12000 ton zie ik er ook niet aan af, mocht dit wel zo zijn dan heeft de werf het v.w.b. bewapening, voor een schip met kruiserformaat nog steeds niet begrepen.

In perspectief: onze oude De Ruyter (C801) was: 187,3 meter en 12.250 ton.

Het ontwerp wat we hier zien schat ik eerder in op +/-150 m lengte dan 220 m, gecombineerd met de 21 m breedte zou dit wel weer meer overeenkomen met de 12,000 ton. Met de gedachte van deze afmetingen vind ik de bewapening die ik eerder opnoemde redelijk tot zelfs goed te noemen.

artemivanov

Citaat van: Huzaar1 op 08/03/2023 | 18:02 uur
Paar dagen geduld, dan mag er over worden gecommuniceerd.

Na 15 maart?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#747
Citaat van: Parera op 09/03/2023 | 08:49 uur
Eindelijk een duidelijk beeld! Ja ik moet zeggen dik ontwerp, maar naar mijn idee nooit 220 m lang.

Nu is dit slechts een werf initiatief maar idd 220 meter en 12000 ton zie ik er ook niet aan af, mocht dit wel zo zijn dan heeft de werf het v.w.b. bewapening, voor een schip met kruiserformaat nog steeds niet begrepen.

In perspectief: onze oude De Ruyter (C801) was: 187,3 meter en 12.250 ton.

ARM-WAP

Het heeft veel weg van MEKO-ontwerpen. Vooral die zeer korte bak en de 'vorm' van het heli-dek. Denkelijk een natte bak in slecht weer.

Parera

#745
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 09/03/2023 | 08:46 uur
Achter een betaalmuur, maar wel een beter plaatje van het TKMS ontwerp

TKMS will Fregatte neuen Typs in Wismar bauen: Werbung f?rs eigene Knowhow

https://www.ostsee-zeitung.de/lokales/nordwestmecklenburg/wismar/tkms-will-fregatte-neuen-typs-in-wismar-bauen-werbung-fuers-eigene-knowhow-X5H47TZHZJDGRIZ4YY7MHZHVNM.html

Eindelijk een duidelijk beeld! Ja ik moet zeggen dik ontwerp, maar naar mijn idee nooit 220 m lang. Ik heb de afbeelding even wat groter / scherper kunnen vinden. En een stukje tekst vertaald wat ik achter de betaalmuur heb kunnen vissen:

---
Als gevolg van uitstaande orders van de federale overheid had de Kieler onderzeebootbouwer TKMS, als nieuwe eigenaar van de scheepswerf, vertraging aangekondigd bij de doorstart in Wismar. Nu wil de scheepswerf nieuwe orders binnenhalen met een eigen ontwerp voor het nieuwe fregat klasse 127 van de marine. Een duidelijk signaal richting de federale overheid, zegt lokaal manager Kerstin Schr?der van OZ uit Wismar.

---


Op het eerste oog slechts 64 VLS cellen (voorop zijn 4x 8 en midscheeps zo te zien ook 4x8 cellen maar in lengte richting gedraaid), 4x4 NSM, 2x RAM en een 127 mm kanon. Als ik dit zo bekijk zie ik geen problemen om dit door Damen/Blohm+Voss ook te ontwerpen op de romp van de F-126 basis om te zorgen voor meer familie vorming binnen de Duitse marine.

AEGIS is een wens van de klant die als het moet gewoon ingebouwd kan worden.
Aan de vierkante AEGIS plates te zien maken ze gebruik van de nieuwste SPY-7 radar, deze is ook gekozen voor de Amerikaanse FFGX, Canadezen, Japanners en Spaanse F-110 fregatten.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Achter een betaalmuur, maar wel een beter plaatje van het TKMS ontwerp

TKMS will Fregatte neuen Typs in Wismar bauen: Werbung f?rs eigene Knowhow

https://www.ostsee-zeitung.de/lokales/nordwestmecklenburg/wismar/tkms-will-fregatte-neuen-typs-in-wismar-bauen-werbung-fuers-eigene-knowhow-X5H47TZHZJDGRIZ4YY7MHZHVNM.html

Harald


Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 08/03/2023 | 18:31 uur
Ik hou het op 3 (voor punt 1 en 2 is het nog te vroeg)
Idd, meest waarschijnlijke
En Huzaar1 reageert denk ik ook op de reactie van  Schipper.b

Maar wel geplaatst in Topic ; Duitse fregat ontwikkelingen, dus dan zou het ook 1 kunnen zijn.
En als het 1 is dan weet je gelijk ook iets over 2..  ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 08/03/2023 | 18:25 uur
Over ??
1 samenwerking du nl -> ja/nee
2 LCF vervanging -> AWWF/FUAD
3 M vervanging -> ASWF

Ik hou het op 3 (voor punt 1 en 2 is het nog te vroeg)

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 08/03/2023 | 18:02 uur
Paar dagen geduld, dan mag er over worden gecommuniceerd.
Over ??
1 samenwerking du nl -> ja/nee
2 LCF vervanging -> AWWF/FUAD
3 M vervanging -> ASWF

Huzaar1

Paar dagen geduld, dan mag er over worden gecommuniceerd.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

schipper.b

Kom zeg nederland , wanneer hal men nu eens knopen door als maritieme natie?
We hebben werven die een compleet fregat kunnen bouwenen waar is de opdracht?
Heel Europa kiest voor eigen industrie behalve nederkand want lang leve een Europa.
Een Europa is een utopie  want komt er nooit.
Dus per direct order plaatsen voor de vervangers van de M fregatten.
Belgie wil niet mee? Jammer dan.
Nu niet nooit niet meer.
Kies voor ons eigen want Europa is een fars  waar niemand meer in geloofd alleen de politiek
En onder de de streep eigenlijk bezuinigen.