De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 08:00 uur

McEwan

Beste allemaal,

(allereerst: ja ik heb zoekfunctie gebruikt)

Ik heb 20 april eerste keuringsdag..
Nu ben ik al heel lang aan het trainen, ook voor de fietstest..

Nu vroeg ik me alleen af wat de formule daarvoor was. (IN WATTS, niet in kilo's ofzo).

Dan kan ik de keuring alvast oefenen op de sportschool.. Nu doe ik in de sportschool nog per minuut een niveau omhoog.. 1 t/m 12... Om het na te bootsen. Maar dat komt natuurlijk niet overeen met de keuring.

Daarnaast weet iemand wat meer af van de concurrent www.hetleger.nl ? Ze staan al een aantal weken op hetzelfde bericht dat ik "deze week" nog een keer terug moet komen, maar dat "deze week" duurt nu al bijna een maand. Of mag ik over een concurrent niets vragen op dit forumĀ  :angel: :D.

Alvast bedankt.

Groeten Ewan

vanzwam

Bedankt voor de info en het succes.
Ik heb mijn PO, VFB en AAC al gehaald.Alleen Bij VFB haalde ik maar cluster 1.
Kmoet nu alleen nog op voor het GO.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen

Lady Di

Bij het geneeskundig onderzoek kijken ze (net zo als bij alle andere onderzoeken trouwens) of er een risico is als ze jou aannemen.
Elementen van het GO zijn:
hoe zit jij fysiek in elkaar denk aan: enkels, knieen, rug, zijn er in het verleden blessures geweest waardoor je niet geschikt voor de dienst zou kunnen zijn.

Verder doen ze een onderzoek naar jou fysieke capaciteiten om te kijken of je bij alle onderdelen terecht kan bijvoorbeeld infanterie (niveau 4) of dat je wellicht naar de logistiek kan (niveau 2). Hierbij moet je kracht elementen laten zien en doe je een fietsproef die kracht en uithoudingsvermogen meet.

Veelal doen ze eerst het lichamelijk onderzoek en daarna de inspanningstesten zodat je daarna kan douchen (denk eraan je douche spullen mee te nemen).

succes op het onderzoek!!!!

vanzwam

Ik moet binnenkort op voor mijn GO.
Ik vroeg me af of het GO veel voorstelt??
zijn er kenmerkende punten waarop ze je afkeuren?
Ik heb verder nergens last van
Wie kan mij hier antwoord op geven?? ::)

Groetjes,

Mark
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen

Kaaskop

Toen ik een tijd geleden een of ander schema bekeek over de vereisten bij verschillende functies, zag ik bij fysiek +++ ofzoiets staan bij KMA infanterie.

Wat moet ik me hierbij voorstellen? Moet je gewoon een goede gezondheid hebben en geen last hebben van kwaaltjes, of moet je de conditie van een atleet en de kracht van een gewichtsheffer hebben?

Het lijkt mij dat zaken als uithoudingsvermogen en kracht vrij makkelijk bij te trainen zijn, en dus niet echt een kritiek punt op de selectieprocedure. (Je geestelijke instelling t.o.v. training lijkt me belangrijker.)

Defensieforum

Hier kun je al je vragen kwijt over de selectie procedure.

Heel veel sterkte alvast vanaf mijn kant!

Mvgr

Nick
Moderator