De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Alan, 29/09/2004 | 20:43 uur

mart045

Citaat van: allbike op 01/11/2021 | 19:38 uur
Vandaag de medische en fitheidstest gehad en uiteraard met het gesprek met de bedrijfsarts te horen gekregen dat ik goedgekeurd ben.
Nu nog wachten op het veiligheidsonderzoek ben benieuwd in welk tijdsbestek dat gebeurd.

Gr

Allereerst ook gefeliciteerd!!
Van het veiligheidsonderzoek krijg je een email, met een link naar een formulier. deze moet je online helemaal invullen. o.a. bankzaken, verenigingen, thuissituatie wordt gevraagd. Als dit ingevuld is, start het onderzoek.
Ik heb deze mail eind vorige week ontvangen, ongeveer 4 weken na mijn medische keuring.
kort na de email van het veiligheidsonderzoek, krijg je ook een email over het arbeidsvoorwaardengesprek, maar dit is telefonisch.





allbike

Vandaag de medische en fitheidstest gehad en uiteraard met het gesprek met de bedrijfsarts te horen gekregen dat ik goedgekeurd ben.
Nu nog wachten op het veiligheidsonderzoek ben benieuwd in welk tijdsbestek dat gebeurd.

Gr

levopa

Citaat van: allbike op 15/10/2021 | 16:49 uur
Goedemiddag

Na een aantal jaar uit dienst geweest te zijn, Pas geleden de stap gemaakt om me aan te melden voor de Natres.
1 nov de fysieke test en dan wachten op de aanstellingsbrief.

net voor de eerste keer bij de sportschool de keuring gesimuleerd en elk onderdeel kan ik met mijn 41 jaar zonder problemen.
ben benieuwd 1 november.

Goed bezig! Fysiek valt het allemaal wel mee hoor. Bij mij duurde het hele proces ongeveer een jaartje, vanaf het moment dat ik solliciteerde via de website tot ik daadwerkelijk de ARB deed.

allbike

Goedemiddag

Na een aantal jaar uit dienst geweest te zijn, Pas geleden de stap gemaakt om me aan te melden voor de Natres.
1 nov de fysieke test en dan wachten op de aanstellingsbrief.

net voor de eerste keer bij de sportschool de keuring gesimuleerd en elk onderdeel kan ik met mijn 41 jaar zonder problemen.
ben benieuwd 1 november.


mart045

Hoi allemaal,

Ik heb hier en daar al het forum doorgespit naar antwoorden, maar wilde het toch even vragen:
Ik heb 2 weken geleden de medische keuring gehaald (Natres uiteraard).
De vraag is hoe het nu verdergaat?  Ik hoop dat ik de komende weken weer iets hoor.
De vraag is of het veiligheidsonderzoek nu al bezig is?  of krijg je daar bericht van?
Ik heb wel gelezen dat je uiteindelijk een aanstellingsbrief krijgt, maar weet niet of het veiligheidsonderzoek dan al afgerond is? (lijkt me wel eerlijk gezegd wel)

wie weet kan me iemand verder helpen.




dthio

Hallo allemaal,

Na 23 jaar de dienst verlaten te hebben begint het toch weer te kriebelen en heb ik besloten mij aan te melden voor de Natres. Dat was in maart 2020 en per 1 juli 2021 ben ik eindelijk aangesteld (na opkomst). Dat het zo lang geduurd heeft had vooral te maken met Corona (uitbraak op het selectiecentrum en sterfgeval in de familie). Ik sta dus te trappelen om te beginnen aan de ARB maar niemand kan mij duidelijkheid geven wat er nu gaat gebeuren. Diverse malen contact gehad met de selecteur voorlichter, DC PL en het bataljon maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Inmiddels 15 weken na ontvangst van mijn aanstellingsbrief weet ik nog steeds helemaal niets.

Is dit gebruikelijk? Wat zijn jullie ervaringen?

kbeek

Spannend, succes! 😉

Citaat van: Hberghuijs op 06/09/2021 | 10:36 uur
Hahaha ik had tijdje terug hetzelfde.
Heb toen Natres gebeld en hebben het toen meteen afgevinkt.
Vorige week psychologische keuring gehad en daar gelukkig ook goedgekeurd 😁
Nu weer wachten op uitnodiging voor medische en fysieke keuring. (Kan ik gelukkig nog ff oefenen op het hardlopen 😇)

Hberghuijs

Citaat van: kbeek op 01/09/2021 | 08:25 uur
Hi, ik heb de mail gekregen dat ik al mijn documenten moest aanleveren in mijn sollicitatiedossier. Nu heb ik dit zondag gedaan, maar er stond dat je een mail krijgt als alles goed gekeurd is. Er staat geen vinkje niks bij, klopt dit en moet ik gewoon geduld hebben of is er iets mis gegaan?

Hahaha ik had tijdje terug hetzelfde.
Heb toen Natres gebeld en hebben het toen meteen afgevinkt.
Vorige week psychologische keuring gehad en daar gelukkig ook goedgekeurd 😁
Nu weer wachten op uitnodiging voor medische en fysieke keuring. (Kan ik gelukkig nog ff oefenen op het hardlopen 😇)

kbeek

Citaat van: levopa op 01/09/2021 | 16:16 uur
Dat kan inderdaad even duren (paar weken). Er moet iemand naar kijken en dan wordt de status handmatig aangepast. Op dat moment ontvang je volgens mij ook de mail. Vooral geduld hebben, is er na drie weken nog niets gebeurd dan even contact gaan zoeken.

Aah super, toevallig vanmiddag een mailtje gekregen dat ie is goedgekeurd, iets te ongeduldig geweest 🙈

levopa

Citaat van: kbeek op 01/09/2021 | 08:25 uur
Hi, ik heb de mail gekregen dat ik al mijn documenten moest aanleveren in mijn sollicitatiedossier. Nu heb ik dit zondag gedaan, maar er stond dat je een mail krijgt als alles goed gekeurd is. Er staat geen vinkje niks bij, klopt dit en moet ik gewoon geduld hebben of is er iets mis gegaan?

Dat kan inderdaad even duren (paar weken). Er moet iemand naar kijken en dan wordt de status handmatig aangepast. Op dat moment ontvang je volgens mij ook de mail. Vooral geduld hebben, is er na drie weken nog niets gebeurd dan even contact gaan zoeken.

kbeek

Hi, ik heb de mail gekregen dat ik al mijn documenten moest aanleveren in mijn sollicitatiedossier. Nu heb ik dit zondag gedaan, maar er stond dat je een mail krijgt als alles goed gekeurd is. Er staat geen vinkje niks bij, klopt dit en moet ik gewoon geduld hebben of is er iets mis gegaan?

Hberghuijs

Hallo allemaal,

Mijn naam is Henrico en woon in 'S-Gravendeel
Ik wil me gaan aanmelden voor de Natres maar weet niet op welke vacature ik moet solliciteren.
Op de site staan veel vacatures voor verschillende regio's.
Ik weet niet of ik nou 20 of 30 natres moet kiezen en welke regio.
S-Gravendeel valt onder Zuid-Holland dus zou dat 20 moeten zijn.
Maar 20 is Den Haag wat een uur rijden is en 30 is Oirschot wat ook een uur rijden is. (Zie op internet dat 30 ook Breda is wat voor mij dus dichtbij is)
Heb defensie ook al mail gestuurd via hun eigen website maar nog geen reactie gehad.
Ik zit er aan te denken om me in te schrijven voor de webinar van 30 natres op 19 mei.

Groeten Henrico Berghuijs

levopa

Citaat van: Red eagle op 14/04/2021 | 22:46 uur
Hoi iedereen,

Kan iemand mij vertellen hoe de gehoortest tegenwoordig gaat? Is dit nog steeds met piepjes? Ik weet van me zelf dat ik inmiddels sommige tonen niet meer goed hoor. Las ergens op de site verschillende dingen, piepjes test was een optie zo ook een test met namen en ruis. Weet iemand welke test er gehouden word?

Yes, met piepjes. Je krijgt een hoofdtelefoon op en een afstandsbedieding met 1 knop. Daar moet je op drukken bij elk piepje wat je hoort. Volgens mij staat er ook een video op werkenbijdefensie.nl (cluster 1 keuring) waar je dit ziet.

Red eagle

Hoi iedereen,

Kan iemand mij vertellen hoe de gehoortest tegenwoordig gaat? Is dit nog steeds met piepjes? Ik weet van me zelf dat ik inmiddels sommige tonen niet meer goed hoor. Las ergens op de site verschillende dingen, piepjes test was een optie zo ook een test met namen en ruis. Weet iemand welke test er gehouden word?

levopa

#614
Citaat van: el-snottebel op 21/12/2020 | 08:28 uur

Hi!
Geen idee of er verschil zit in "goedgekeurd" of "compleet" Er staan nu namelijk "Je sollicitatiedossier is compleet"
Dus ik hoop niet dat die eerst nog goedgekeurd moet worden  :big-smile:
Ik wacht nu inderdaad ruim 3 maanden op een uitnodiging voor het PO.
Een week of 2 geleden gebeld om te vragen naar de status en toen kreeg ik te horen dat de uitnodigingen voor het PO nog wel even op zich gaan laten wachten
(i.v.m. het niet openzijn van de normale locaties waarop de PO plaatsvinden) Dus er komen af en toe een paar plekjes vrij.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat we nog wel even moeten wachten  ;D

Er staat bij mij inderdaad ook "Je sollicitatiedossier is compleet". Dus dat zit dan wel goed. Ik zal ze eind januari of begin februari ook nog eens bellen.

Haha, ja dat denk ik ook. Als het voor dat Corona gedoe al een paar maanden duurde zou het nu wel eens Q2 of Q3 kunnen worden.