De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 07:56 uur

mart045

Beste Forumleden,

Ik heb gesolliciteerd voor de functie Officier zeedienst, en vraag me af hoe het gesprek in Den Helder bij de ACI (advies commissie instroom) eruit ziet?
zijn er nog specifieke zaken die voor te bereiden zijn? (buiten kennis van de marine natuurlijk)

Groeten,

Mart

Will.emn

Citaat van: Huzaar1 op 25/02/2021 | 00:38 uur
wanneer is die naam eraan gegeven?
Ik denk dat ik vorig jaar op de site nog aanname- en adviescommissie heb zien staan, dus zal wel niet zo lang geleden zijn

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Flyguy

Citaat van: Will.emn op 24/02/2021 | 13:59 uur
De instroom en begeleidingscommissie :)

Ah, de legacy van Barbara Visser. Klinkt een stuk vriendelijker dan aanname- en adviescommissie natuurlijk.

Will.emn


Flyguy


Will.emn

Goedemiddag, ik mag binnenkort op gesprek bij de IBC voor de functie officier Zeedienst met de opleiding krijgswetenschappen.. In de mail werd aangeraden me in te lezen op de websites defensie.nl en werkenbijdefensie.nl, dit heb ik gedaan. Ik vroeg me af of er forumleden zijn die nog weten hoe hun gesprek ging en me iets meer kunnen vertellen over hoe dit in zijn werk ging, en wat voor soort vragen er werden gesteld.
Ook hoor ik graag ervaringen van mensen die niet rechtstreeks na het vwo begonnen aan de opleiding (ik word 24 dit jaar en heb een universitaire studie gestart maar niet afgemaakt)
Verdere tips ook erg welkom!

Groetjes,
Will.emn

dudge

Citaat van: MadEd op 15/06/2015 | 06:16 uur
Ik heb een vraagje over de vacature officier zeedienst hbo / wo kort traject die nog open staat. Er staat dat je met een hbo / wo studie kan instromen (er is ook een aparte vacature voor mensen die Hoger Nautisch Onder hebben gevolgd) en dat het opleidingsinstituut de relevantie van je studie beoordeelt. Kan iemand me vertellen wat voor studie ik aan moet denken, of kan het elke studie zijn? En heeft het nu nog nut om hier op te solliciteren (start het traject alleen in September?). Bedankt mensen!

Je kunt solliciteren wanneer je wil. Maar probeer minimaal rond Januari, na maart wordt het laat en heb je kans dat het ofwel vol zit, ofwel de procedure niet op tijd kan worden afgerond.

Rietje17789

Hier ben ik ook wel benieuwd naar aangezien ik gisteren mijn sollicitatie heb verstuurd voor Officier Zeedienst. Ik zit nu zelf in het laatste jaar van de studie HBO Integrale Veiligheid. Wat zijn verder ongeveer de eisen voor deze functie bij de keuringen?

MadEd

Ik heb een vraagje over de vacature officier zeedienst hbo / wo kort traject die nog open staat. Er staat dat je met een hbo / wo studie kan instromen (er is ook een aparte vacature voor mensen die Hoger Nautisch Onder hebben gevolgd) en dat het opleidingsinstituut de relevantie van je studie beoordeelt. Kan iemand me vertellen wat voor studie ik aan moet denken, of kan het elke studie zijn? En heeft het nu nog nut om hier op te solliciteren (start het traject alleen in September?). Bedankt mensen!

RoyG

Citaat van: Lex op 03/06/2015 | 18:58 uur
Ik heb zomaar het idee, dat ze je qua lengte niet zullen afkeuren; er is immers een giga tekort aan techneuten.

Bedankt voor je reactie, hopelijk maken ze er geen problemen over

Lex

Citaat van: RoyG op 03/06/2015 | 18:50 uur
Vorige week heb ik het psychologisch onderzoek in Amsterdam succesvol afgerond, nu mag ik eind juli komen voor de sport en medische keuring voor de functie matroos technische dienst. Nu zijn er een aantal eisen aan deze functie verbonden, 1 daar van is dat je maximaal 2 meter lang mag zijn. Nu is het zo dat ik 1.98 meter ben dit is zonder schoenen, word ik afgewezen als ik langer als 2.01 ben of zullen ze me door laten?
Ik heb zomaar het idee, dat ze je qua lengte niet zullen afkeuren; er is immers een giga tekort aan techneuten.

RoyG


Vorige week heb ik het psychologisch onderzoek in Amsterdam succesvol afgerond, nu mag ik eind juli komen voor de sport en medische keuring voor de functie matroos technische dienst. Nu zijn er een aantal eisen aan deze functie verbonden, 1 daar van is dat je maximaal 2 meter lang mag zijn. Nu is het zo dat ik 1.98 meter ben dit is zonder schoenen, word ik afgewezen als ik langer als 2.01 ben of zullen ze me door laten?

SMI de Boer

Denk dat je meer angst moet hebben voor je PO
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

hkeee

hey mensen,
ik heb een vraag, ik heb morgen mijn laatste keuring fysieke keuring voor de functie ldv,
mijn vraag is of het erg zwaar is ? qua de fietstest ik sport zelf 3 keer perweek en heb de fietstest al getraind

hopelijk kan iemand meer info geven!  :D

X