Wissel hier info omtrent de EMMV met elkaar uit

Gestart door Nick, 29/06/2005 | 16:23 uur

KMAR1995

Citaat van: Lex op 06/03/2011 | 19:04 uur
Citaat van: KMAR1995 op 06/03/2011 | 18:58 uur
Welke functies zitten er in het vlootpersoneel?
Operationeel/Logistiek/Technisch/Bijzondere diensten
Citaat van: KMAR1995 op 06/03/2011 | 18:58 uur
Leer je als vlootpersoneel ook wapen schieten?
Ja
Citaat van: KMAR1995 op 06/03/2011 | 18:58 uur
Gebruik je ook wapens?
Hangt af van je functie.


Bedankt ,Maar bij weke functies gebruik je dan wel wapens?

Lex

Citaat van: KMAR1995 op 06/03/2011 | 18:58 uur
Welke functies zitten er in het vlootpersoneel?
Operationeel/Logistiek/Technisch/Bijzondere diensten
Citaat van: KMAR1995 op 06/03/2011 | 18:58 uur
Leer je als vlootpersoneel ook wapen schieten?
Ja
Citaat van: KMAR1995 op 06/03/2011 | 18:58 uur
Gebruik je ook wapens?
Hangt af van je functie.

KMAR1995

Welke functies zitten er in het vlootpersoneel?

Leer je als vlootpersoneel ook wapen schieten?
Gebruik je ook wapens?

KMAR1995

Citaat van: StormTrooper op 06/03/2011 | 18:12 uur
Citaat van: KMAR1995 op 06/03/2011 | 17:29 uur
Citaat van: Lex op 06/03/2011 | 15:15 uur
Citaat van: KMAR1995 op 06/03/2011 | 15:06 uur
Krijg je bij het korps mariniers ook hetzelfde? Ook en eindmars van 18 km?
Zoekt en gij zult vinden!  :big-smile:

Ja dankje voor je link ik heb het gelezen

Voor wie is die 18 km dan?



Dankje storm

Vlootpersoneel


StormTrooper

Citaat van: KMAR1995 op 06/03/2011 | 17:29 uur
Citaat van: Lex op 06/03/2011 | 15:15 uur
Citaat van: KMAR1995 op 06/03/2011 | 15:06 uur
Krijg je bij het korps mariniers ook hetzelfde? Ook en eindmars van 18 km?
Zoekt en gij zult vinden!  :big-smile:

Ja dankje voor je link ik heb het gelezen

Voor wie is die 18 km dan?


Vlootpersoneel

KMAR1995

Citaat van: Lex op 06/03/2011 | 15:15 uur
Citaat van: KMAR1995 op 06/03/2011 | 15:06 uur
Krijg je bij het korps mariniers ook hetzelfde? Ook en eindmars van 18 km?
Zoekt en gij zult vinden!  :big-smile:

Ja dankje voor je link ik heb het gelezen

Voor wie is die 18 km dan?


StormTrooper

Citaat van: KMAR1995 op 06/03/2011 | 15:06 uur
Citaat van: Einus op 17/06/2009 | 09:01 uur
Ik heb net mijn emmv afgerond. Ik zal jullie zo iets vertellen over de Emmv zoals die er voor mij uit heeft gezien.

Ik ben opgekomen in den helder op station Den helder zuid. Als je daar de trein uit stapt stond er een korperaal der mariniers op je te wachten met de bus. Dan krijg je beetje uitleg over houding hoe je moet staan en ga je de bus in naar Erfprins. Daar krijg je een kamer toegewezen en mag je je tas uitpakken en je omkleden naar militair teneu. In de eerste week krijg je uitleg over hoe je je kamer moet poetsen en je bed opmaken. En meer omgangs regels bij de marine. Je begint met leren voor je eerste toets rangen en standen.Je hebt sport test die bestaat voor jongen uit 2400 mtr. hardlopen in 12 min. 20 push up in 2 min. en 30 sit ups in 2 min. Je krijgt zwem test die bestaat uit 2min. watertrappelen en 10 baantjes zwemmen en 12 tot 16 mtr onderwater zwemmmen (dit alles is het minimalen wat je moet halen)  De 2de week krijg je intro bivak daar ga je leren tenten opzetten veel lopen (Kako trainingen) met een LCR (rubberboot). sporten (hardlopen PT'en (lopen met 7meter balken lege vaten autobanden). Na je bivak ga je terug naar erfprins en krijg je uitleg over schoonmaken van je spullen (schoenen rugzak etc.). Verder krijg je in je emmv 3 marsen kleine van 6 km. middel van 12 km. grote eindmars 18 km. tijdens je emmv ga je verschillende sporten beoefenen zoals wandklimmen, hardlopen, fitnis, pt'en. Je krijgt zwem lessen daar leer je verlaat rol van een schip dat zikkende is van af de duikplank. Verder krijg je veel theorie en ga je 2 weken naar de NBCD school waar je leert brandjes blussen, overleven op zee, gasmaskers opdoen en averij(als het schip een lek heeft te dichten. Verder zeg ik laat het lekker op je afkomen het is allemaal zeer leuk om te doen en beetje geluk zit je in een geweldige groep.    8)


Krijg je bij het korps mariniers ook hetzelfde?

Ook en eindmars van 18 km?
Wel een eindmars. Geen 18 km.

Lex

Citaat van: KMAR1995 op 06/03/2011 | 15:06 uur
Krijg je bij het korps mariniers ook hetzelfde? Ook en eindmars van 18 km?
Zoekt en gij zult vinden!  :big-smile:

KMAR1995

Citaat van: Einus op 17/06/2009 | 09:01 uur
Ik heb net mijn emmv afgerond. Ik zal jullie zo iets vertellen over de Emmv zoals die er voor mij uit heeft gezien.

Ik ben opgekomen in den helder op station Den helder zuid. Als je daar de trein uit stapt stond er een korperaal der mariniers op je te wachten met de bus. Dan krijg je beetje uitleg over houding hoe je moet staan en ga je de bus in naar Erfprins. Daar krijg je een kamer toegewezen en mag je je tas uitpakken en je omkleden naar militair teneu. In de eerste week krijg je uitleg over hoe je je kamer moet poetsen en je bed opmaken. En meer omgangs regels bij de marine. Je begint met leren voor je eerste toets rangen en standen.Je hebt sport test die bestaat voor jongen uit 2400 mtr. hardlopen in 12 min. 20 push up in 2 min. en 30 sit ups in 2 min. Je krijgt zwem test die bestaat uit 2min. watertrappelen en 10 baantjes zwemmen en 12 tot 16 mtr onderwater zwemmmen (dit alles is het minimalen wat je moet halen)  De 2de week krijg je intro bivak daar ga je leren tenten opzetten veel lopen (Kako trainingen) met een LCR (rubberboot). sporten (hardlopen PT'en (lopen met 7meter balken lege vaten autobanden). Na je bivak ga je terug naar erfprins en krijg je uitleg over schoonmaken van je spullen (schoenen rugzak etc.). Verder krijg je in je emmv 3 marsen kleine van 6 km. middel van 12 km. grote eindmars 18 km. tijdens je emmv ga je verschillende sporten beoefenen zoals wandklimmen, hardlopen, fitnis, pt'en. Je krijgt zwem lessen daar leer je verlaat rol van een schip dat zikkende is van af de duikplank. Verder krijg je veel theorie en ga je 2 weken naar de NBCD school waar je leert brandjes blussen, overleven op zee, gasmaskers opdoen en averij(als het schip een lek heeft te dichten. Verder zeg ik laat het lekker op je afkomen het is allemaal zeer leuk om te doen en beetje geluk zit je in een geweldige groep.    8)


Krijg je bij het korps mariniers ook hetzelfde?

Ook en eindmars van 18 km?

BiggustB

Citaat van: Kapitein Rob op 14/02/2011 | 01:58 uur
Citaat van: BiggustB op 14/02/2011 | 00:48 uur
Kisten inlopen zit er dus voor matrozen en onderofficieren niet meer in.

Ik moet de eerste collega nog tegenkomen die als onderofficier is opgekomen.

Ik doelde meer op personen die gesolliciteerd hebben als matroos en de mensen die gesolliciteerd hebben voor aspirant onderofficier... Tuurlijk ze beginnen beide als matroos ;). Goed formuleren kan soms lastig zijn

KapiteinRob

Citaat van: BiggustB op 14/02/2011 | 00:48 uur
Kisten inlopen zit er dus voor matrozen en onderofficieren niet meer in.

Ik moet de eerste collega nog tegenkomen die als onderofficier is opgekomen.

BiggustB

Nog even en dan ga ik het allemaal beleven! 4 april is mijn opkomst datum.... Ik kan niet wachten om lekker afgemat te worden en verwacht dan ook dat je goed op de proef gesteld zal worden. De vooropkomst is trouwens geschrapt en wordt nu als eerst tijdens de EMMV behandeld dit I.V.M bezuinigingen. Kisten inlopen zit er dus voor matrozen en onderofficieren niet meer in. Ik geloof dat ze de vooropkomsten voor adelborsten wel gewoon aanhouden.

Ik zal mijn eigen ervaring over een week of 20 wel met jullie delen  :angel:


Red One

Citaat van: janfrederickhijszeler op 18/10/2009 | 15:00 uur
ik heb een vraag ?

krijg je in de Emmv ook wel regelmatig hindernisbanen en TouwBouw ? en klimtoren ?

En heeft de karzerne van den Helder een Eigen Hindernis Baan en Touw en Hindernis baan ?

En is het ook mogelijk naar je werktijd  ,de hindernisbaan en de touwbaan te doen ?

Gr JF

4 jaar geleden toen was ik voor het laatst in Den Helder maar toen heb ik geen hindernisbanen of touwbanen gezien. En zeker niet op Kaz. Erfprins, of het een en ander moet veranderd zijn. Je kan altijd nog via de aanmeer tros naar boven klimmen mocht je niet via de valreep aanboord gaan,  :P
In Doorn en Rotterdam hebben ze wel.
-Velle est posse-

janfrederickhijszeler

ik heb een vraag ?

krijg je in de Emmv ook wel regelmatig hindernisbanen en TouwBouw ? en klimtoren ?

En heeft de karzerne van den Helder een Eigen Hindernis Baan en Touw en Hindernis baan ?

En is het ook mogelijk naar je werktijd  ,de hindernisbaan en de touwbaan te doen ?

Gr JF
De Mooie Tijden bij Defensie komen terug 23 Augustus  2010

KapiteinRob

Citaat van: Kevinb op 20/06/2009 | 12:06 uur
Dan heb ik je waarschijnlijk binnen geklapt :P (V&V)

O ja, die enigzins overdreven binnenkomst omdat je wat langer als nogmaal in de weer bent geweest. Dat dit bij de mariniers en commando-opleiding gebeurt, kan ik volledig onderschrijven, maar deze "ceremonie" bij de EMMV die ik zelf ettelijke malen heb aanschouwd op Erfprins, is zoooooo overdreven. Hoe leuk het ook voor betrokkenen kan zijn, hou me ten goede.

Citaat van: Kevinb op 20/06/2009 | 12:06 uur
Was het leuk met Sgt-Maj *****? :P

Niet opgelet bij de les rangen en standen? De afkorting voor sergeant-majoor is bij de KM nog altijd SMJR...... :P