Het Reservistenbeleid

Gestart door Lex, 29/05/2013 | 17:43 uur

dudge

Citaat van: onderofficier op 01/06/2013 | 19:52 uur
Hoe toevallig......
Op twitter:

Ybeltje Berckmoes ‏@YbeltjeBD 
De #reservist is van top tot teen gemotiveerd voor #Defensie taken van Nederland
Aanwezig bij #NATRES vaardigheidsoefening in de Harskamp

En wie is Ybeltje?: Tweede Kamerlid VVD Woordvoerder Defensiepersoneel

De VVD is er al uit, denk ik.....

Daar lijkt het wel op ja  >:(

A.J.

Meteen na dat reservistennieuws had ze het volgende al te melden:


CitaatReservist zijn is 2x burger zijn, zei Winston Churchill al. Zie uit naar werkbezoek Natres zaterdag as in de Harskamp #Defensie

Twitter

onderofficier

Hoe toevallig......
Op twitter:

Ybeltje Berckmoes ‏@YbeltjeBD 
De #reservist is van top tot teen gemotiveerd voor #Defensie taken van Nederland
Aanwezig bij #NATRES vaardigheidsoefening in de Harskamp

En wie is Ybeltje?: Tweede Kamerlid VVD Woordvoerder Defensiepersoneel

De VVD is er al uit, denk ik.....
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Citaat van: Nikehercules op 31/05/2013 | 12:45 uur

Ik denk dat er nu te veel naar problemen gezocht wordt, zoals Thomassen al aangeeft laten de landen om ons heen zien dat e.e.a. gewoon prima werkt. Er zijn genoeg functies die prima door een reservist bekleed kunnen worden.

Echter, ik vrees dat het nu direct ten koste zal gaan van het beroepspersoneel, en dat staat mij tegen aan het huidige beleid.

En dat laatste is precies het punt. Het enige wat telt bij defensie zijn de centen en aangezien schraalhans al jaren keukenmeester is is deze constructie niet verzonnen omdat het geld mag kosten.

Nikehercules

Citaat van: Ros op 31/05/2013 | 12:51 uur
De praktijk zal zijn dat de werknemer/reservist ontslag zal moeten nemen om op uitzending te kunnen gaan.

Waar haal je dit vandaan? Dit is gewoon onjuist.

Dit is trouwens ook gewoon een achterhaalde discussie daar er al genoeg reservisten op uitzending zijn geweest.

Ros

Citaat van: Tanker op 31/05/2013 | 12:30 uur
Leuke proefballon van de minister, stel dat je als reservist uit het bedrijfsleven uitgezonden word en je loopt PTSS op of je raakt zwaar invalide en kan daardoor de rest van je leven niet meer werken.
Wie gaat dat betalen?

De werkgever in ieder geval niet. De werknemer gaat voor Defensie werken. De praktijk zal zijn dat de werknemer/reservist ontslag zal moeten nemen om op uitzending te kunnen gaan.  De minister had er slim aan gedaan om eerst met werkgevers(organisaties) te gaan praten en dan pas met haar plan(nen) naar buiten te komen.

In dit geval kan niet worden gesproken over een proefballon want er komt geen enkele reactie uit het bedrijfsleven op dit geniaal idee van de minister. De werkgevers hebben nu wel wat anders aan het hoofd, dan op een, nergens op slaande, uitspraak van de minister in te gaan.

Nikehercules

Citaat van: Tanker op 31/05/2013 | 12:30 uur
Leuke proefballon van de minister, stel dat je als reservist uit het bedrijfsleven uitgezonden word en je loopt PTSS op of je raakt zwaar invalide en kan daardoor de rest van je leven niet meer werken.
Wie gaat dat betalen?

Defensie, net zoals bij iedere andere uitgezonden militair.

Ik denk dat er nu te veel naar problemen gezocht wordt, zoals Thomassen al aangeeft laten de landen om ons heen zien dat e.e.a. gewoon prima werkt. Er zijn genoeg functies die prima door een reservist bekleed kunnen worden.

Echter, ik vrees dat het nu direct ten koste zal gaan van het beroepspersoneel, en dat staat mij tegen aan het huidige beleid.

Tanker

Leuke proefballon van de minister, stel dat je als reservist uit het bedrijfsleven uitgezonden word en je loopt PTSS op of je raakt zwaar invalide en kan daardoor de rest van je leven niet meer werken.
Wie gaat dat betalen?

Nikehercules

Citaat van: Ros op 30/05/2013 | 21:40 uur
Noem mij een wapenfeit van de huidige MINDEF dat iets goeds heeft betekend voor de toko waar zij voor staat......

Waarom zou ik..? Daar reageer ik toch helemaal niet op.

Alsof ze met dit voorstel komt voor het genereren van aandacht, wat een onzin.

Ros

Citaat van: Nikehercules op 30/05/2013 | 14:58 uur
En dat geloof je zelf..?

Noem mij een wapenfeit van de huidige MINDEF dat iets goeds heeft betekend voor de toko waar zij voor staat......

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 30/05/2013 | 14:58 uur
Lekker belangrijk, wat een bullshit toch weer.

Sorry, maar ik vind het wél belangrijk hoe een minister zich presenteert. 

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 30/05/2013 | 14:47 uur
Ze komt mij wat te veel in het nieuws.....  :devil:    Maar inderdaad ze lijkt ontzettend media-ge*l.   
Op de meeste/vele foto's lijkt het of ze staat/zit te poseren.

Lekker belangrijk, wat een bullshit toch weer.

Citaat van: Ros op 30/05/2013 | 11:59 uur
"Ben al weer een tijdje niet in het nieuws geweest, laat ik weer even een kreet slaken."

En dat geloof je zelf..?

onderofficier

Citaat van: Ros op 30/05/2013 | 11:59 uur
. "Ben al weer een tijdje niet in het nieuws geweest, laat ik weer even een kreet slaken."

Ze komt mij wat te veel in het nieuws.....  :devil:    Maar inderdaad ze lijkt ontzettend media-ge*l.   
Op de meeste/vele foto's lijkt het of ze staat/zit te poseren.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ros

Citaat van: Elzenga op 30/05/2013 | 12:27 uur
tja....het zijn de bekende VVD mantra's. Veel samenwerking met marktpartijen, flexwerken, uitzendkrachten, ZZPers.

Dit heeft natuurlijk niets te maken met de uitspraken van MINDEF......die simpelweg als dom gewauwel kunnen worden afgedaan. Ging zij maar aan de slag met de mogelijkheden die jij aangeeft. Dit zou op veel niveaus Defensie een hoop kosten kunnen besparen.

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 30/05/2013 | 08:44 uur
Waarom voor de reservist en niet nu voor de beroeps?

Hoe wil ze dat gaan waarderen..?  Men krijgt een diploma ipv een medaille?   Hoe wil ze dat terug vertalen naar de burger-werkvloer? 

Met dit soort uitspraken heeft ze voor mij een brevet van onvermogen verdiend.
tja....het zijn de bekende VVD mantra's. Veel samenwerking met marktpartijen, flexwerken, uitzendkrachten, ZZPers. Er was al bekend dat het CDA daar ook wel van houdt (zie zelfde soort initiatieven door voormalig Staatssecretaris Jack de Vries)...maar blijkbaar is het nu ook bij de huidige PvdA top "hip" om ook marktwerking fors door te drukken binnen zoiets als de Krijgsmacht.