Citaat van: Parera op Vandaag om 15:48Dat klopt niet helemaal, de Cavour is toch aanzienlijk kleiner dan de Clemenceau klasse.
Lengte 265 m | 244 m
Breedte 51,20 m | 39 m
Tonnage 33000 t | 30000 ton
Vliegtuig capaciteit 22 tot 36 | 30 tot 40 kisten (Heli + fixed wing)
Citaat van: Parera op Vandaag om 15:48Origineel zouden de Italianen marine 22x F-35B aanschaffen ter vervanging van de Harriers, dit werd i.v.m. de kosten verlaagd naar 15 toestellen. Maar de PANG heeft ook slechts 30 toestellen (FCAS) aangevuld met ondersteuning toestellen en helikopters, dus daar zou het probleem niet moeten liggen voor de Italianen.
Een probleem wat er wel is, dat is dat men de F-35C niet kan gebruiken vanaf het LHD Trieste iets wat met een de F-35B wel mogelijk is.
Misschien is een 3 tot 5 tal PANG's voor Europa niet de weg om te gaan. Een door ontwikkeling van de Trieste LHD zou een logischere keuze zijn voor Italie. Dit zou kunnen inhouden dat men 2 van deze nieuwe carriers kan bouwen als vervanging voor de Giuseppe Garibaldi & Cavour carriers. Deze zijn qua airwing dan vergelijkbaar met de Britse QE's.
Het simpelste zou zijn om te kiezen voor een LHA zoals de Amerikanen dat doen met de America klasse waarbij om het simpel te zeggen het dok verwijderd is. Zo een ontwerp zou ook voor Spanje & bijvoorbeeld Duitsland nog acceptabel zijn op op die manier totaal 5 a 6 carriers in de EU te hebben.
Citaat van: Sparkplug op Vandaag om 15:10De Cavour is inderdaad een light aircraft carrier en is maar iets kleiner dan de oude Clemenceau-klasse (Clemenceau en Foch).Dat klopt niet helemaal, de Cavour is toch aanzienlijk kleiner dan de Clemenceau klasse.
Citaat van: Sparkplug op Vandaag om 15:10Vooral het budget is voor Italië belangrijk. Dit is wat de Italiaanse marine nodig heeft om een degelijke hoeveelheid F-35C (als er überhaupt een F-35C exportklant komt) te kunnen hebben. Nu krijgen zij 15 stuks F-35B. De andere 15 stuks F-35B zijn voor de Italiaanse luchtmacht.
Citaat van: Parera op Vandaag om 14:32De Franse maken de beste carriers van Europa dat durf ik wel te zeggen. Dit komt omdat de Italianen op dit moment geen echte carriers bouwen maar light / escort carriers, op het moment dat Italië komt met een nucleair aangedreven of zelfs 60.000 ton+ ontwerp dan durf ik hier aan te gaan twijfelen.
Citaat van: Parera op Vandaag om 14:32Overigens zie ik het nog gebeuren dat de Italianen willen aansluiten bij het PANG als vervanging van hun Cavour. De Italianen hebben al de F-35 in gebruik en de F-35C zou nog een optie zijn voor Italië over enkele jaren en met de juiste budgetten.
Citaat van: Harald op Vandaag om 12:16
France and Germany Collaborate to Create MGCS New Combat Platform
https://www.armyrecognition.com/defense_news_april_2024_global_security_army_industry/france_and_germany_collaborate_to_create_mgcs_new_combat_platform.html
Citaat van: ARM-WAP op Vandaag om 11:31Er zijn redelijk wat meningen te hebben over de Britse carriers.
Ze hebben er, gelukkig, wel twee maar dan nog hebben ze blijkbaar problemen om er constant één inzetbaar te hebben.
De Fransen, met hun ene carrier, hebben ook periodes waarin die CDG niet beschikbaar is.
'k Vind'em wel stukken beter geslaagd:
- momenteel meer toestellen dan de Britse
- twee katapulten
- tenminste een eigen VLS met 4x8 cellen voor ASTER AAW msls. 2 SADRAL-Mistral opstellingen en een drietal 20 mm Narwhals (de bewapening van de Italiaanse Cavour is nog beter uitgerust)
- een degelijk AEWC toestel met de Hawkeye waarvan ze toch actuele versies inzetten/bestellen.
Citaat van: Huzaar1 op Vandaag om 07:39Jep, hun blik naar buiten klopt niet. Maar dat komt omdat ze in de war zijn. Massaal. Ze willen ook de problemen niet oplossen. Ze willen hun vent aan de macht. Het land kan de tering krijgen en het is een wij tegen zij geworden waarbij ze zijn gaan denken dat het daarmee allemaal beter wordt.Zo'n scenario gaat, in mindere mate, ook op voor de volgende Parlementsverkiezingen in het VK.
Ondertussen polariseert alles verder en heeft iedereen zich ingegraven. Ik hou mijn hart vast voor de verkiezingen.
Citaat van: Huzaar1 op Vandaag om 01:58Ja de Fransen maken mooiere CV's dan de Britten, dat is ook niet moeilijk. Wat zijn die dingen lelijk zeg.Er zijn redelijk wat meningen te hebben over de Britse carriers.
Page created in 0.030 seconds with 16 queries.