Vliegveld Ypenburg in 1940 (begin van de oorlog)

Gestart door RiaDeK, 02/02/2014 | 14:05 uur

RiaDeK

Beste Lex,
Hartelijk dank voor uw reactie.
Ik ga een brief schrijven naar de BRIOP /  SSA.
Groeten, Ria.

Lex

Opvragen gegevens :

Indien u gegevens over uw vaders militaire loopbaan wilt opvragen kunt u dit doen bij het Buro Registratie en Informatie Ontslagen Personeel, afgekort BRIOP, tegenwoordig onder de noemer: Semi-Statische Archiefdiensten (SSA)

U dient tenminste op te geven uw vaders naam, voornamen, waarbij de eerste voornaam voluit en uw geboortedatum. U dient uw aanvraag te ondertekenen.

Het adres is: Ministerie van Defensie, BRIOP, Postbus 7000, 6460NC Kerkrade.

Zie ook: http://www.rijksoverheid.nl/adres/s/semi-statische-archiefdiensten-ssa.html

RiaDeK

Beste veteranen en andere lezers,
Graag kom ik meer te weten over mijn vader, die vóór en aan 't begin van de oorlog gelegerd was in Leiden op de Paardenmarkt bij de landmacht. Hij blijkt de aanval van de Duitsers op vliegveld Ypenburg te hebben meegemaakt en daarbij moest hij vluchten. Midden in de nacht is hij lopend naar een oom en tante gegaan in Vreeswijk, of Den Haag. Er gaat een verhaal in onze familie, dat hij voor goede inzet een medaille en een briefje heeft ontvangen van zijn commandant.
Mijn vader praatte hier nooit over en deze minimale informatie heb ik van zijn zus. Mijn vader is in november 2012 overleden op 92 jarige leeftijd.
Weet iemand misschien een adres binnen defensie waar informatie te vinden is via de naam en geboortedatum van mijn vader?
Hartelijk dank voor het lezen van mijn oproep en de eventuele reactie.
Groeten Ria.