blauwdrukken van marineschepen

Gestart door Parera, 18/01/2019 | 00:02 uur

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 19/01/2019 | 15:39 uur
Zal dat met zee omstandigheden te maken hebben dan? Ik kan me niet voorstellen dat Oerlikon zoiets slechts aflevert.

Daar staat Oerlikon niet om bekend nee. Ik kan me echter voorstellen dat dat apparaat, gezien de werking, een nogal strikt onderhoudsschema en bediening nodig heeft. Maar goed, ik heb verder ook geen ervaring met dat wapen. Er zal gerust nog wel een ouwe vlootbaal hier zitten die er nog mee geschoten heeft.

Huzaar1

Citaat van: A.J. op 19/01/2019 | 15:36 uur
Wat ik er van begrepen heb was het een nogal storingsgevoelig wapen en je allerlei trucs moest uithalen zoals het invetten van de hulzen etc.

Zal dat met zee omstandigheden te maken hebben dan? Ik kan me niet voorstellen dat Oerlikon zoiets slechts aflevert.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 19/01/2019 | 15:14 uur
Zal wel met NL munitie te maken hebben gehad, springende Oerlikons.. dat is niets voor een merk als Oerlikon.

Wat ik er van begrepen heb was het een nogal storingsgevoelig wapen en je allerlei trucs moest uithalen zoals het invetten van de hulzen etc.

A.J.

Citaat van: StrataNL op 19/01/2019 | 14:39 uur
Die data horen bij Zr.Ms. Tromp  >:(

Het was wel de bedoeling om de LCF'en te voorzien van Oerlikons, maar deze werd vlootbreed vervangen door de .50. Weet niet of het een echte bezuiniging was, maar ook een belangrijke reden was de betrouwbaarheid en het aantal ongevallen, waaronder veel weigeringen en zelfs springers. De .50 is ook makkelijker qua handelingen en onderhoud. Volgens mij hebben er nooit Oerlikons op een LCF gestaan maar correct me if I'm wrong.

Ik kan me die hele vervanging nog goed herinneren aangezien wij destijds op het LUASK bergen vlootpersoneel hebben lopen omscholen naar de .50.

Huzaar1

Zal wel met NL munitie te maken hebben gehad, springende Oerlikons.. dat is niets voor een merk als Oerlikon.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: A.J. op 18/01/2019 | 20:51 uur
Datum te waterlating en in dienst gesteld... Enne 20mm Oerlikons? Die waren toch al lang en breed wegbezuinigd?
Die data horen bij Zr.Ms. Tromp  >:(

Het was wel de bedoeling om de LCF'en te voorzien van Oerlikons, maar deze werd vlootbreed vervangen door de .50. Weet niet of het een echte bezuiniging was, maar ook een belangrijke reden was de betrouwbaarheid en het aantal ongevallen, waaronder veel weigeringen en zelfs springers. De .50 is ook makkelijker qua handelingen en onderhoud. Volgens mij hebben er nooit Oerlikons op een LCF gestaan maar correct me if I'm wrong.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

A.J.

Citaat van: StrataNL op 18/01/2019 | 18:37 uur
Letters op helidek, helikopter is geen NH90 noch Lynx, APAR, 2 Goalkeepers, Oerlikon, kraantje met rubberboot op hangar, waaigat, pijltje de van Sirius staat bij de wokkel en zo nog wat details.

En dan heb ik de aanpassingen aan de schoorstenen en de nieuwe SATCOM bollen nog niet meegerekend.  ;)

Datum te waterlating en in dienst gesteld... Enne 20mm Oerlikons? Die waren toch al lang en breed wegbezuinigd?

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: Ace1 op 18/01/2019 | 15:49 uur
Wat voor fouten ben je dan tegengekomen?
Letters op helidek, helikopter is geen NH90 noch Lynx, APAR, 2 Goalkeepers, Oerlikon, kraantje met rubberboot op hangar, waaigat, pijltje de van Sirius staat bij de wokkel en zo nog wat details.

En dan heb ik de aanpassingen aan de schoorstenen en de nieuwe SATCOM bollen nog niet meegerekend.  ;)
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ace1

Citaat van: StrataNL op 18/01/2019 | 07:47 uur
Het zou leuker zijn als die blauwdrukken ook zouden kloppen, vooral voor die prijs.
Zie zo al meerdere fouten en dan heb ik nieteens goed gekeken.

Wat voor fouten ben je dan tegengekomen?

StrataNL

Ach, het is in behangvorm te bestellen bij Damen  :angel:

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Ik denk dat ik dit binnen een dag na heb gemaakt met correcte nummers.
Daarvoor gebruik ik Coreldraw en een bedrijf als hema die het op aluminium zet.

Wat een afzetterij dit.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#3
Citaat van: StrataNL op 18/01/2019 | 07:47 uur
Het zou leuker zijn als die blauwdrukken ook zouden kloppen, vooral voor die prijs.
Zie zo al meerdere fouten en dan heb ik nieteens goed gekeken.

Ik heb het ook gezien  ;) Ze hebben bij de fregatten wel de boegnummers aangepast maar ze zijn vergeten om de letters op het vliegdek aan te passen. Waarschijnlijk binnen het bedrijf geen marine kennis. En voor 150 a 320 Euro per plaat zou je verwachten dat het allemaal klopt.

Ondanks deze fouten verwacht ik er wel een aantal te zien op de kantoren bij de KM omdat het er natuurlijk gewoon mooi uitziet. Ik heb zelf de afbeeldingen opgeslagen van alle schepen en bij de klasses van het eerste schip. :angel:

StrataNL

Citaat van: Parera op 18/01/2019 | 00:02 uur
Ik heb geen idee waar ik dit moet posten, maar omdat het voornamelijk de marine betreft dan maar hier. Ja het is een commercieel bedrijf die dit aanbied maar ook op dit forum is daar misschien best een groep mensen die hier interesse voor heeft. Als dit niet is toegestaan om hier ''reclame'' voor te maken dan hoor ik dat graag.

Persoonlijk heb ik niets te maken met marineschepen.nl en/of Alufit maar ik vond het te mooi om niet te delen.

Foto via Blueprint Art
Het zou leuker zijn als die blauwdrukken ook zouden kloppen, vooral voor die prijs.
Zie zo al meerdere fouten en dan heb ik nieteens goed gekeken.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

#1
Ik heb geen idee waar ik dit moet posten, maar omdat het voornamelijk de marine betreft dan maar hier. Ja het is een commercieel bedrijf die dit aanbied maar ook op dit forum is daar misschien best een groep mensen die hier interesse voor heeft. Als dit niet is toegestaan om hier ''reclame'' voor te maken dan hoor ik dat graag.

Persoonlijk heb ik niets te maken met marineschepen.nl en/of Alufit maar ik vond het te mooi om niet te delen.


Citaat
Via marineschepen.nl

Nieuw: in aluminium gegraveerde blauwdrukken van marineschepen

Het bedrijf Alufit brengt sinds half december onder de naam Blueprint Art een nieuw marineproduct op de markt: in aluminium gegraveerde blauwdrukken. Het aanbod is enorm, want van ruim 70 Nederlandse marineschepen is nu op klein of groot formaat een prachtig kunstwerk te bestellen.

Blueprint Art heeft nu meer dan 70 blauwdrukken van Nederlandse marineschepen in de verkoop. Van mijnenvegers tot fregatten, van patrouilleschepen tot onderzeeboten, ze zijn allemaal te koop met een ophangsysteem en op verschillende formaten aluminium platen van 3 mm dik.

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Blueprint Art.

Lees hier het hele artikel en de verdere informatie over de blauwdrukken.
https://marineschepen.nl/nieuws/blauwdrukken-marineschepen-gegraveerd-op-aluminium-170119.html




Foto via Blueprint Art