wel of niet bij de defensie?

Gestart door Dion, 11/06/2011 | 01:16 uur

A.J.

Citaat van: Dion op 15/06/2011 | 23:24 uur
bestaat er niet iets als: "voor een poosje het leger in".... zeg is half jaartje tot een jaartje?
als je het geen klote aan vind, ben je zo weer weg! dat zou in mijn geval ideaal zijn!

Vroegah hadden we daar de dienstplicht voor... Maar ja...

Dion

mensen mensen,
wat een rivaliteit :P dat gebeurt ook wel veel bij defensie of niet?
al die filmpjes enzo op youtube, ze zeggen allemaal dat ze zelf de beste zijn^^

Nu wil ik ook nog geen baan bij defensie, maar ik bereid me vast voor. Als ik besluit te gaan, lijkt het me verstandig om nu al rustig opbouwend enige conditie en kracht op te doen (even een offtopic vraagje: als ik conditie en kracht train, blijft het dan een poosje? of moet ik mijn conditie en kracht elke week blijven onderhouden?)

KCT lijkt me nog wel het leukst ivm het zandhappen en de uitdaging/kick/adrenaline e.d.
maar kct lijkt me ook het moeilijkst, aangezien 11 van de 12 burgers niet slaagt!

bestaat er niet iets als: "voor een poosje het leger in".... zeg is half jaartje tot een jaartje?
als je het geen klote aan vind, ben je zo weer weg! dat zou in mijn geval ideaal zijn!

Groetjes Dion!



Lex

Diverse off-topic berichten zijn door mij verwijderd.

Lex
Algeheel beheerder

SMI de Boer

ho! mij hoor je niet, ik loop voorop
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: SMI de Boer op 15/06/2011 | 19:02 uur
Ik denk ook dat je uitzenddruk en specops niet door elkaar moet halen.

14 dagen "ineens" van huis met weinig of geen bericht en communicatie is effe wat anders dan maanden van tevoren weten dat je 4 maanden in de lente in de kattebak zit..

Maar men weet waar men aan begint en worden hiervoor ook voor beloond.

Ik denk dat wij er hier harder over "zeiken"  dan zij zelf.............

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Citaat van: smash op 15/06/2011 | 17:05 uur
Ten eerste is mijn baan nóg vetter en specialer en ten tweede acht ik mezelf niet geschikt voor KCT.

Je moet wel avontuurlijk ingesteld zijn om bij de KCT te willen. Dat betekent niet dat je dan een avonturier bent zoals jij zegt. Mja, verder snap ik niet wat je zit te zeiken op het KCT.


Ik zit helemaal niet te zeiken op het KCT.....in tegendeel.   Probeer uit te leggen dat het KCT "normale" mensen zoekt géén avonturiers.
Deze mensen hebben 1000x meer mijn respect dan wie dan ook!

Het valt me op dat je op een kazerne de mensen van de LMB er meteen uit pikt en die van de KCT niet.............als ze in burger lopen...
De lui van de KCT lopen niet zo hoog van de toren te blazen    hoe belangrijk ze wel niet zijn én dat ze het allemaal maar beter weten omdat ze tig x in Afghanistan of waardan ook zijn geweest  (daar kan jij nog wat van leren)   maar staan open voor anderen in een gesprek. 
Zonder van die vragen "en wat doe jij dan bij de KL" 



Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Cigarz

De vraag was wel of niet bij Defensie, niet bij welk onderdeel van Defensie. En als je het mij vraagt; 'k zou het niet doen...

Niet nu je nog de kans hebt. Defensie is op dit moment zo'n beetje de slechtste werkgever aan deze kant van de maan. Zelfs als 11 jarig meisje in een illegaal Pakistaans naai-ateliertje heb je waarschijnlijk op dit moment meer rechtszekerheid als werknemer, dan bij NLD Defensie...

Je zou het dan natuurlijk uit idealisme kunnen doen (financieel draait het toch wel uit op liefdadigheid, want de "beloning" staat in geen enkele verhouding tot de "investeringen"), maar je kunt je afvragen of een land dat op een dergelijke manier met haar Defensie apparaat omgaat als Nederland op dit moment, jouw idealisme en offerbereidheid wel waard is...

Voorlopig hoef je de vraag overigens helemaal niet te stellen, want er komt op dit moment niemand bij Defensie. Er moet eerst 12.000 pax uit. Het doel was om er 6.000 gedwongen uit te gooien, maar de leegloop is op dit moment zo groot, dat die vlieger al niet meer op gaat. Met als gevolg dat Hillen straks kan zeggen dat de reorganisatie soepel en zonder gedwongen ontslagen is verlopen. Wat de volgende regering er dan waarschijnlijk toe zal zetten, er nog eens 1 mld van af schrapen. Ondanks de huidige destabilisering van de Europese "eenheid"...

Op dit moment een baan bij Defensie kiezen, is ongeveer vergelijkbaar met vanaf de ijsberg op de Titanic springen...

5m@sh_1up

Citaat van: Lex op 15/06/2011 | 20:47 uur
Citaat van: smash op 15/06/2011 | 19:22 uur
Ik zie totaal niet de link tussen dit topic en het belang van de onderzeedienst, maar dat ligt misschien aan mij.
Je bent daar in een reactie op de posting van het lid onderofficier zelf op in gegaan en is het verwachtbaar dat daar reacties op komen.

Ja, maar dat alles had ook NIETS met het belang van de onderzeedienst te maken. Niets.

Lex

Citaat van: smash op 15/06/2011 | 19:22 uur
Ik zie totaal niet de link tussen dit topic en het belang van de onderzeedienst, maar dat ligt misschien aan mij.
Je bent daar in een reactie op de posting van het lid onderofficier zelf op in gegaan en is het verwachtbaar dat daar reacties op komen.

5m@sh_1up

Ik zie totaal niet de link tussen dit topic en het belang van de onderzeedienst, maar dat ligt misschien aan mij.

yelloow

#45
Gezien aard van de operaties misschien maar beter ook. Zolang de politiek en defensietop het maar zien.

Lex

Hieruit blijkt ook wel, dat men geen idee heeft van het belang van de onderzeedienst.

5m@sh_1up

Citaat van: SMI de Boer op 15/06/2011 | 19:02 uur
Ik denk ook dat je uitzenddruk en specops niet door elkaar moet halen.

14 dagen "ineens" van huis met weinig of geen bericht en communicatie is effe wat anders dan maanden van tevoren weten dat je 4 maanden in de lente in de kattebak zit..

Precies wat ik bedoel!

SMI de Boer

Ik denk ook dat je uitzenddruk en specops niet door elkaar moet halen.

14 dagen "ineens" van huis met weinig of geen bericht en communicatie is effe wat anders dan maanden van tevoren weten dat je 4 maanden in de lente in de kattebak zit..
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex

Citaat van: smash op 15/06/2011 | 18:33 uur
uitzenddruk staat niet gelijk aan nachten van huis.
Dat klopt. Maar de reactie van het lid "yelloow" gaat niet over "nachten van huis".