Elzenga wil het begrijpen of iets weten....

Gestart door Elzenga, 30/09/2008 | 19:19 uur

Ronald Elzenga

Weet iemand hier hoeveel de F-35B maximaal aan brandstof kan meevoeren? Dus inclusief brandstoftanks en met minimum aan zelfverdedigingsmiddelen.

Ronald Elzenga

Citaat van: StrataNL op 24/04/2017 | 16:10 uur
Houd in het achterhoofd dat de KM bezig is een expeditionair HOV vaartuig te verwerven dat via de davit van LPD/JSS/OPV vervoerd gaat worden. Dus in de richting van 12-16 meter.
Ok, goed om te weten. (ik heb daar in mijn alternatieve opzet als voorbeeld de Atlas Elektronik ARCIMS voor uitgekozen. Multifunctioneel en met modules voor allerlei taken in te zetten. Zowel bemand en onbemand)

StrataNL

Citaat van: Ronald Elzenga op 24/04/2017 | 13:30 uur
Ja ... die suggestie deed iemand anders elders ook ... en dat zou zo maar eens kunnen kloppen. Hoewel de MRAV 3600 absoluut geen klein schip is zag ik de 1204 graag op ware grootte. Kun je vind ik beter inschatten welk model MRAV beter past bij de beoogde taakstelling (zie eigen aanpassing).

Houd in het achterhoofd dat de KM bezig is een expeditionair HOV vaartuig te verwerven dat via de davit van LPD/JSS/OPV vervoerd gaat worden. Dus in de richting van 12-16 meter.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ronald Elzenga

Zo vind ik dit altijd nog een afbeelding die duidelijk maakt hoe groot de Damen Stan Patrol 5509 wel niet is...

Ronald Elzenga

Citaat van: StrataNL op 24/04/2017 | 12:24 uur
Daar lijkt het idd wel op. Maar ik vermoed dat ze de hydrografische sloep zoals die nu meegenomen wordt door de HOV's ermee bedoelen, die is wat kleiner (weet zo het type niet, maar 8-10m)  Dat komt grofweg wel overeen met de afbeelding.

Het blijft een artist impressie.
Ja ... die suggestie deed iemand anders elders ook ... en dat zou zo maar eens kunnen kloppen. Hoewel de MRAV 3600 absoluut geen klein schip is zag ik de 1204 graag op ware grootte. Kun je vind ik beter inschatten welk model MRAV beter past bij de beoogde taakstelling (zie eigen aanpassing).

StrataNL

Citaat van: Ronald Elzenga op 21/04/2017 | 21:05 uur
Kan hier iemand identificeren welk Damen model hydrografisch vaartuig hier wordt afgebeeld? Roept vraagtekens bij me op. Ik kom niet verder dan dat de basis een Damen Fast Crew supplier 1204 of Stan Patrol 1204 is. Zo ja, dan zet ik vraagtekens bij de afmetingen in de artist impression van dit vaartuig in de MRAV 3600. Te klein volgens mij..

http://products.damen.com/en/ranges/multi-role-auxiliary-vessel/multi-role-auxiliary-vessel-3600

Daar lijkt het idd wel op. Maar ik vermoed dat ze de hydrografische sloep zoals die nu meegenomen wordt door de HOV's ermee bedoelen, die is wat kleiner (weet zo het type niet, maar 8-10m)  Dat komt grofweg wel overeen met de afbeelding.

Het blijft een artist impressie.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ronald Elzenga

#327
Kan hier iemand identificeren welk Damen model hydrografisch vaartuig hier wordt afgebeeld? Roept vraagtekens bij me op. Ik kom niet verder dan dat de basis een Damen Fast Crew supplier 1204 of Stan Patrol 1204 is. Zo ja, dan zet ik vraagtekens bij de afmetingen in de artist impression van dit vaartuig in de MRAV 3600. Te klein volgens mij..


http://products.damen.com/en/ranges/multi-role-auxiliary-vessel/multi-role-auxiliary-vessel-3600

Lex

Citaat van: Ronald Elzenga op 13/01/2017 | 16:07 uur
Ik heb het wel eens eerder gevraagd of gelezen..maar ben het even kwijt...

Hoe verhouden 6 dezelfde vaartuigen zich tot de 4-slag?
Hangt af van de factoren die je wilt gebruiken.
Je bent tot op heden uitgegaan vande cyclus: Onderhoud-opwerken-uitzending (inzetgereed)-recuperatie.
Als je daar een termijn (maanden) aan koppelt, dan kan je in een spreadsheet een mooi overzicht maken, waarbij imho rekening gehouden wordt met het onderhoud en hoeveel eenheden je maximaal tegelijkertijd cq verschervend in deze status wilt hebben.  ;)

Ronald Elzenga

Ik heb het wel eens eerder gevraagd of gelezen..maar ben het even kwijt...

Hoe verhouden 6 dezelfde vaartuigen zich tot de 4-slag?

Huzaar1

Citaat van: Lex op 06/01/2017 | 18:18 uur
Ik heb begrepen dat het LaWS 2 seconden hiervoor nodig heeft.

zal steeds korter worden, binnen tien jaar is een milliseconde genoeg denk ik.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Citaat van: Ronald Elzenga op 06/01/2017 | 15:13 uur
Hoe lang heeft een laser nodig om effect te hebben?...zeg een laser aan boord van een fregat dat wordt aangevallen door een speedboot met .50s en RPGs.
Ik heb begrepen dat het LaWS 2 seconden hiervoor nodig heeft.

Ronald Elzenga

Hoe lang heeft een laser nodig om effect te hebben?...zeg een laser aan boord van een fregat dat wordt aangevallen door een speedboot met .50s en RPGs.

Huzaar1

#321
Citaat van: Elzenga op 17/05/2016 | 12:08 uur
En dat is nu precies waarom ik de vraag hier voorlegde...om daar nog meer inzicht in te krijgen.

Dude... dit vraag je je echt af?
Natuurlijk haken er geen individuele schepen af. Dat zou de directe ondergang van de EU betekenen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Elzenga

Citaat van: Lex op 16/05/2016 | 22:20 uur
En dat laat niet onverlet dat bij een reis van een EU smaldeel, dus onder de vlag van de EU, het mogelijk is dat een gezamenlijk havenbezoek geen doorgang kan vinden vanwege een mogelijk dispuut tussen het ontvangende land en een van de EU landen. Wat doe je dan? Havenbezoek skippen of splitsen?
Nogmaals het is eenvoudig om iets te lanceren, maar in de uitwerking zitten vele haken en ogen, waardoor de planning ervan wel eens lang kan duren.  ;)
En dat is nu precies waarom ik de vraag hier voorlegde...om daar nog meer inzicht in te krijgen.

Lex

Citaat van: Elzenga op 16/05/2016 | 10:00 uur
Tot nu toe gaan landen er zelf langs...recent Frankrijk en Groot-Brittanniƫ.
En dat laat niet onverlet dat bij een reis van een EU smaldeel, dus onder de vlag van de EU, het mogelijk is dat een gezamenlijk havenbezoek geen doorgang kan vinden vanwege een mogelijk dispuut tussen het ontvangende land en een van de EU landen. Wat doe je dan? Havenbezoek skippen of splitsen?
Nogmaals het is eenvoudig om iets te lanceren, maar in de uitwerking zitten vele haken en ogen, waardoor de planning ervan wel eens lang kan duren.  ;)