Tarten de Turken de NAVO?

Gestart door Zander, 23/02/2017 | 09:39 uur

Jooop

Citaat van: Reinier op 15/08/2019 | 12:44 uur
Noem mij eens 3 apparaten of diensten in jouw huis of op je werk dat origineel Turks, Russisch of Noord-Koreaans is?

Ik heb ook geen Israƫlische apparaten, dus Israƫlische tanks en raketten zullen wel bagger zijn?

Onderbuik gevoel!

Huzaar1

Citaat van: Ros op 15/08/2019 | 13:01 uur
Er werken enkele Turkse mensen en die functioneren prima   :angel:

Die vraag kan je ook aan een Rus of Noord-Koreaan stellen. Los dat dit nergens op slaat.

Dus dat Russische tanks niet zo goed zijn en het gedoe over de ballistische raketten van de Noord-Koreanen eigenlijk overdreven is ? De Turken moeten het nog bewijzen maar met hulp van de Russen gaat er zeker wat komen.

Net zo goed dat de F-35 zich ook nog moet bewijzen in een echte scenario. Men kan het wel het beste toestel vinden maar het staat nog niet vast. Iets met een goed gevoel  afronden van een training maar de wedstrijd was echt knudde.

Russisch? Norinco is Chinees, ik heb het niet over de Russen gehad. Je denkt dat alles van Noord-Korea in Rusland is gemaakt?

En ja, de F-35 moet zich bewijzen, maar als je kijkt naar de Amerikaanse F-teen portfolio heb jij nul komma nul reden om sceptisch te zijn, dus wie is hier nou emotioneel aan het onderbuiken?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Umbert

Citaat van: Jooop op 15/08/2019 | 12:05 uur
Een keiharde statement op onderbuik gevoel. Iets wat ook vaak over Chinezen word geroepen wat al lang is achterhaald nu ze afstevenen op wereld leiderschap.

Tiger heeft / krijgt weer een concurrent erbij zou ik zeggen

Dat de Chinezen zo hard gaan, komt alleen omdat wij (het westen) dat toegelaten hebben, omdat we  in de waan van "einde koude oorlog" geld verdienen belangrijker gingen vinden.
Probleem is dat de Russen nog steeds niet de (nieuwste) technologie mogen importeren om chips te produceren iets waar de Chinezen nog geen last van hebben, maar de eerste tekenen zijn er al zie Huawei. Tis nog niet zo heel lang geleden dat de Turken onze "oude  vliegtuigen voor prikkie overnamen en waarvan sommige nog steeds hun rondjes vliegen.

Ros

Citaat van: Reinier op 15/08/2019 | 12:44 uur
Noem mij eens 3 apparaten of diensten in jouw huis of op je werk dat origineel Turks, Russisch of Noord-Koreaans is?

Er werken enkele Turkse mensen en die functioneren prima   :angel:

Die vraag kan je ook aan een Rus of Noord-Koreaan stellen. Los dat dit nergens op slaat.

Citaat van: Huzaar1 op 15/08/2019 | 12:46 uur
Het is prima bekend wat voor kwaliteit er vanaf komt. Norinco haar producten zijn kwalitatief nog steeds bagger en ik durf wel te stellen dat Noord Koreaanse producten inferieur zijn aan die van het Westen en de Turken decennia zo niet eeuwen aan industriele basis missen om op dit niveau als onafhankelijke mee te draaien.

Dus dat Russische tanks niet zo goed zijn en het gedoe over de ballistische raketten van de Noord-Koreanen eigenlijk overdreven is ? De Turken moeten het nog bewijzen maar met hulp van de Russen gaat er zeker wat komen.

Net zo goed dat de F-35 zich ook nog moet bewijzen in een echte scenario. Men kan het wel het beste toestel vinden maar het staat nog niet vast. Iets met een goed gevoel  afronden van een training maar de wedstrijd was echt knudde.

Huzaar1

 :dead:
Citaat van: Ros op 15/08/2019 | 12:36 uur
+1.  Het is Turks, Chinees, Russisch of Noord -Koreaans.....dus het zal wel niets zijn is te gemakkelijk.
n
Whut ?  :cute-smile: dit is onderbuik bedoel je. Blijkbaar weet jij niet waarover je spreekt. Het is prima bekend wat voor kwaliteit er vanaf komt. Norinco haar producten zijn kwalitatief nog steeds bagger en ik durf wel te stellen dat Noord Koreaanse producten inferieur zijn aan die van het Westen en de Turken decennia zo niet eeuwen aan industriele basis missen om op dit niveau als onafhankelijke mee te draaien.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Reinier

Citaat van: Ros op 15/08/2019 | 12:36 uur
+1.  Het is Turks, Chinees, Russisch of Noord -Koreaans.....dus het zal wel niets zijn is te gemakkelijk.
Noem mij eens 3 apparaten of diensten in jouw huis of op je werk dat origineel Turks, Russisch of Noord-Koreaans is?


Reinier

Citaat van: Jooop op 15/08/2019 | 12:05 uur
Een keiharde statement op onderbuik gevoel. Iets wat ook vaak over Chinezen word geroepen wat al lang is achterhaald nu ze afstevenen op wereld leiderschap.

Tiger heeft / krijgt weer een concurrent erbij zou ik zeggen
Laat ze eerst dat ding maar eens bouwen en laten vliegen.

Ervaren bouwers zoals Lockheed, Airbus, Eurocopter, Boeing doen er jaren en jaren over om van idee tot goed werkend eind product te komen, maar onervaren bouwers zoals de Turken, zouden wel instaat zijn om een state-of-the-art heli te bouwen binnen no time?

Dit is pure propaganda en stoerdoenerij van de Turken voor hun eigen achterban.
Noem mij eens drie originele Turkse producten die beter zijn dan een Amerikaans of Europees product?

Om de Turken te vergelijken met de Chinezen is natuurlijk flauwekul.

Ros

Citaat van: Jooop op 15/08/2019 | 12:05 uur
Een keiharde statement op onderbuik gevoel. Iets wat ook vaak over Chinezen word geroepen wat al lang is achterhaald nu ze afstevenen op wereld leiderschap.

+1.  Het is Turks, Chinees, Russisch of Noord -Koreaans.....dus het zal wel niets zijn is te gemakkelijk.

Jooop

Citaat van: Huzaar1 op 15/08/2019 | 11:26 uur
Het zal altijd wel een inferieur product zijn en heb nog liever de Tiger EC dan dit ding.

Een keiharde statement op onderbuik gevoel. Iets wat ook vaak over Chinezen word geroepen wat al lang is achterhaald nu ze afstevenen op wereld leiderschap.

Tiger heeft / krijgt weer een concurrent erbij zou ik zeggen

Huzaar1

De Tartende Turken, met hun mock ups.
Daar zijn ze goed in, met CGI en lasers en star wars.

Volgens mij maken de TUrken de filmpjes vooral voor eigen publiek.
Tussendoor proberen ze alles na te maken waar ze afhankelijk van zijn. Het zal altijd wel een inferieur product zijn en heb nog liever de Tiger EC dan dit ding.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jooop

Citaat van: Mourning op 15/08/2019 | 02:55 uur
Ja, en dat gaat verder dan alleen wat uiterlijk betreft, maar ook bijv. de invulling van een aantal wapensystemen. Het heeft ook veel weg van de Tiger/Tigre. Het ziet er in ieder geval absoluut niet origineel uit. Laat ik het dan zo formuleren.

Als je het zo stelt lijken alle attack helicopters wel op elkaar. Ik vind het niet lelijk in ieder geval, wel is het performance natuurlijk afwachten.

Mourning

Ja, en dat gaat verder dan alleen wat uiterlijk betreft, maar ook bijv. de invulling van een aantal wapensystemen. Het heeft ook veel weg van de Tiger/Tigre. Het ziet er in ieder geval absoluut niet origineel uit. Laat ik het dan zo formuleren.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Jooop

Vind je het echt lijken?

AW-249


Mourning

Citaat van: Jooop op 15/08/2019 | 00:13 uur
Ik denk dat de Turken een eigen heavy helicopter werken




https://www.tai.com.tr/en/product/Heavy%20Duty%20Attack%20Helicopter

Ehhh.... "eigen" mag je in dit verband m.i. toch echt met een mammoettanker aan zout nemen... dat ding lijkt echt mega op een AW129 Mangusta en haar opvolger de AW249.

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Jooop

Citaat van: Huzaar1 op 15/08/2019 | 02:17 uur
Daar zijn ze inmiddels wel expert in geworden, mock ups.

Net als deze mock up




dat inmiddels ook vliegt!