Rijksbegroting & Politieke toekomst

Gestart door Lex, 13/05/2011 | 15:47 uur

Flyguy

Citaat van: Ros op 30/07/2013 | 14:24 uur
Ik zie de koppen al voor mij:

"Dutcht Troops Fight For Their Job's"


"Nederlandse militairen bezorgd over nationale veiligheid"
Ja...nee, Ik denk niet dat de meerderheid het zo fleurig opneemt, helemaal niet in Nederland zelf.

Ros

Citaat van: Flyguy op 30/07/2013 | 14:16 uur
Dat snap ik. Ik ben alleen bang dat de (buitenlandse) media het behoorlijk opblaast.

Ik zie de koppen al voor mij:

"Dutcht Troops Fight For Their Job's"


"Nederlandse militairen bezorgd over nationale veiligheid"

Flyguy

Citaat van: Oorlogsvis op 30/07/2013 | 14:13 uur
ik heb het toch niet over een staatsgreep...demonstreren en je stem laten horen !
Dat snap ik. Ik ben alleen bang dat de (buitenlandse) media het behoorlijk opblaast. Bovendien denk ik niet dat het echt zal helpen, er is al eens 'geprotesteerd' na in het rampjaar 2010-2011.

Oorlogsvis

Citaat van: Flyguy op 30/07/2013 | 14:00 uur
Landsverdediging zou daarboven moeten staan.

Defensie is 100% trouw aan de Nederlandse staat, 1% minder en het bestaan van defensie en de Nederlandse staat loopt gevaar. De kwaliteit van de meeste westerse landen is dat het leger juist samen met de overheid werkt. Dit creeert (hoe doe je een trema of accent op een mac?) stabiliteit, anders eindig je zoals het midden-oosten of als een dictatuur (Chile, Argentinie, Spanje, Griekenland, Roemenie).

Zie je het al voor je? "Dutch military revolt against government and people, soldiers refuse to serve the country unless cuts stop"
ik heb het toch niet over een staatsgreep...demonstreren en je stem laten horen !

Flyguy

#2517
Citaat van: Oorlogsvis op 30/07/2013 | 12:51 uur
Fout !...de wereld is tegenwoordig ieder voor zich en je moet voor je eigen belangen opkomen !
Landsverdediging zou daarboven moeten staan.

Defensie is 100% trouw aan de Nederlandse staat, 1% minder en het bestaan van defensie en de Nederlandse staat loopt gevaar. De kwaliteit van de meeste westerse landen is dat het leger juist samen met de overheid werkt. Dit creeert (hoe doe je een trema of accent op een mac?) stabiliteit, anders eindig je zoals het midden-oosten of als een dictatuur (Chile, Argentinie, Spanje, Griekenland, Roemenie).

Zie je het al voor je? "Dutch military revolt against government and people, soldiers refuse to serve the country unless cuts stop"

A.J.

Citaat van: Kapitein Rob op 30/07/2013 | 11:21 uur
Ik ben principieel tegen actievoerende of zelfs stakende militairen. De overheid dient ten alle tijden kunnen bouwen op ons. Dat diezelfde overheid andersom niet haar verantwoordelijkheid richting de in deze "weerloze" militair neemt is op zijn zachtst gezegd schandalig, maar dan nog zal je mij niet tegenkomen op Malieveld of Binnenhof. Niet met een fluitje en een mal petje, niet met een C7 en ook niet op een wegbezuinigde tank.

Exact, alle goed bedoelde "actie" adviezen ten spijt.

A.J.

Citaat van: Elzenga op 30/07/2013 | 13:26 uur
Maar veteranen hebben toch geen staakverbod?! burgerpersoneel?

Aangezien actief dienenden tegenwoordig ook veteraan zijn.

Elzenga

Maar veteranen hebben toch geen staakverbod?! burgerpersoneel?

Oorlogsvis

Citaat van: Flyguy op 30/07/2013 | 11:28 uur
+1

Stakende/ actie voerende militairen kunnen hele negatieve gevolgen hebben voor het imago van defensie en voor het imago van Nederland in het algemeen.
Fout !...de wereld is tegenwoordig ieder voor zich en je moet voor je eigen belangen opkomen !

Ros

Citaat van: Flyguy op 30/07/2013 | 11:28 uur
+1

Stakende/ actie voerende militairen kunnen hele negatieve gevolgen hebben voor het imago van defensie en voor het imago van Nederland in het algemeen.

-1

Ik heb moeite met het feit dat men niets doet. Nu is het personeel (mede) verantwoordelijk voor de imago van Defensie als steeds zwakkere internationale partner op militair gebied. En "staken"/ actie voeren kan je ook zonder de operationele inzetbaarheid in gevaar te brengen (wat er nu nog van over is), en wat er straks nog veel minder is.  Ben geneigd het verzuim om op te staan te benoemen als verschuilen achter........ :annoyed: En wat de inzet/betrokkenheid van de militaire bonden betreft  :sick: :sick:

Flyguy

Citaat van: Kapitein Rob op 30/07/2013 | 11:21 uur
Ik ben principieel tegen actievoerende of zelfs stakende militairen. De overheid dient ten alle tijden kunnen bouwen op ons. Dat diezelfde overheid andersom niet haar verantwoordelijkheid richting de in deze "weerloze" militair neemt is op zijn zachtst gezegd schandalig, maar dan nog zal je mij niet tegenkomen op Malieveld of Binnenhof. Niet met een fluitje en een mal petje, niet met een C7 en ook niet op een wegbezuinigde tank.
+1

Stakende/ actie voerende militairen kunnen hele negatieve gevolgen hebben voor het imago van defensie en voor het imago van Nederland in het algemeen.

KapiteinRob

Ik ben principieel tegen actievoerende of zelfs stakende militairen. De overheid dient ten alle tijden kunnen bouwen op ons. Dat diezelfde overheid andersom niet haar verantwoordelijkheid richting de in deze "weerloze" militair neemt is op zijn zachtst gezegd schandalig, maar dan nog zal je mij niet tegenkomen op Malieveld of Binnenhof. Niet met een fluitje en een mal petje, niet met een C7 en ook niet op een wegbezuinigde tank.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Oorlogsvis op 30/07/2013 | 10:43 uur
Nou...even met die Leopards die nog te koop staan naar Den Haag !!!!!!!!

100 leo2's op alle Haagsche toegangswegen maakt iig een verpletterende indruk.

Oorlogsvis

Citaat van: Ros op 30/07/2013 | 09:02 uur
Na overleg met........ hij heeft dat zelf niet besloten.Het gevangenispersoneel heeft van zich laten horen en flink tegengas gegeven. En zoals je weet is het regeerakkoord niet in beton gegoten.

Het militair personeel laat niet van zich horen en geeft ook geen tegengas............vul maar in  :cute-smile: Niet dat het veel geholpen zou hebben maar enkele successen behoren zeker tot de mogelijkheden.
Nou...even met die Leopards die nog te koop staan naar Den Haag !!!!!!!!

Ros

Citaat van: onderofficier op 29/07/2013 | 17:06 uur
Heeft Teeven niet geroepen dat hij geen bezuinigen meer accepteert op het gevangeniswezen? Ja, dat heeft die......* 

Na overleg met........ hij heeft dat zelf niet besloten.Het gevangenispersoneel heeft van zich laten horen en flink tegengas gegeven. En zoals je weet is het regeerakkoord niet in beton gegoten.

Het militair personeel laat niet van zich horen en geeft ook geen tegengas............vul maar in  :cute-smile: Niet dat het veel geholpen zou hebben maar enkele successen behoren zeker tot de mogelijkheden.