Grote drugsvangst op marinierskazerne Doorn

Gestart door Lex, 17/07/2018 | 14:52 uur

Ros

Citaat van: Parera op 17/07/2018 | 23:48 uur
Dit kan natuurlijk iemand van defensie zijn geweest maar ook net zo goed iemand die het in een container heeft gestopt die bijvoorbeeld in de haven werkt.

Gezien de omvang van de lading coke was het geen klein werk. En deze mensen weten doorgaans wat de bestemming van de bewuste container is. Er is of een grote fout gemaakt of er is iets anders aan de hand.

Oorlogsvis

Nu heeft de Kmar de drugs......volgens mij zit de KMAR er dus achter..haahahahaha

A.J.

Citaat van: Parera op 17/07/2018 | 23:58 uur
Ja, het verhaal zal over enkele weken/maanden naar buiten komen. We gaan zien wat er gebeurd is.
Wat ik vreemd vind is dat defensie dan geen eigen zegels heeft met bijvoorbeeld ''Netherlands MOD'' die zijn lastiger na te maken voor criminelen zeker als enkel defensie die gebruikt.

Sowieso gaan er bij gevoelige transporten (als het civiel getransporteerd wordt) zoals crypto en wapens etc. militairen mee (bootdet) om dat in de gaten te houden... Maar ja, je stuurt natuurlijk geen bootdet mee om een paar tassen met vuile was en een Weber in de gaten te houden...

Citaat
Net als die grijze pallet kisten, die zijn duidelijk van wie ze zijn. Die zegel zoals hieronder op de foto kan iedereen zo bestellen met nummers en al naar wens.

Ongetwijfeld, of ze flexen een gat in de container en lassen hem weer dicht.

Parera

Citaat van: A.J. op 17/07/2018 | 23:53 uur
Ook dat kan. Feitelijk hetzelfde van wat ik zeg alleen nog een stap eerder.

Je hebt het over 340 kilo... En 17X hetzelfde tasje valt gewoon op...

Een paar posts terug had ik al een link geplaatst dat er 10 verzegelde containers terug zijn gekomen uit Afghanistan, ze waren alleen afgeladen met stenen... En ja, ik ken de zegels, wij maken er ook gebruik van bij het strategisch zeetransport.

Ja, het verhaal zal over enkele weken/maanden naar buiten komen. We gaan zien wat er gebeurd is.
Wat ik vreemd vind is dat defensie dan geen eigen zegels heeft met bijvoorbeeld ''Netherlands MOD'' die zijn lastiger na te maken voor criminelen zeker als enkel defensie die gebruikt.
Net als die grijze pallet kisten, die zijn duidelijk van wie ze zijn. Die zegel zoals hieronder op de foto kan iedereen zo bestellen met nummers en al naar wens.

A.J.

Citaat van: Parera op 17/07/2018 | 23:48 uur
Ik vermoed eerder dat er op St. Maarten door iemand een aantal sporttassen gevuld zijn en deze in de container gestopt zijn.
Dit kan natuurlijk iemand van defensie zijn geweest maar ook net zo goed iemand die het in een container heeft gestopt die bijvoorbeeld in de haven werkt.

Ook dat kan. Feitelijk hetzelfde van wat ik zeg alleen nog een stap eerder.

Citaat
Het gebeurd regelmatig dat er hele gezinnen/families worden bedreigt als iemand niet meewerkt aan de smokkel. En wie weet wat er gebeurd is op St. Maarten waardoor (bij een marinier) een schuld ontstaan is naar de gene die zijn coke moest transporteren naar Nederland. Het kan ook een gokschuld zijn geweest i.c.m. bedreiging van familie in Nederland.
Maar het kan ook zomaar een marinier zijn die een leuke handel dacht te hebben gevonden en verwachte dat de containers van defensie niet gescreend zouden worden (blijkbaar ook niet gebeurd).

Je hebt het over 340 kilo... En 17X hetzelfde tasje valt gewoon op...

Citaat
Zeecontainers worden over het algemeen verzegeld voor ze geladen worden op een schip, deze zegels zijn genummerd en word genoteerd op de papieren.
Deze zijn ook enkel te openen met iets als een betonschaar.

Een paar posts terug had ik al een link geplaatst dat er 10 verzegelde containers terug zijn gekomen uit Afghanistan, ze waren alleen afgeladen met stenen... En ja, ik ken de zegels, wij maken er ook gebruik van bij het strategisch zeetransport.

Parera

Citaat van: A.J. op 17/07/2018 | 23:35 uur
Dat lijkt me sterk, als ze al op de hoek van de straat coke gevonden zouden hebben zouden alle instanties gealarmeerd worden... Zelfs die torren zijn niet zo stom om dat in de Berghaus te kieren om het vervolgens in een container te zetten...

Die container is met burgertransport terug naar Nederland getransporteerd dus er zal onderweg wel mee gekloot zijn door zo'n civiele buitenlandse lichtmatroos.
Ik vermoed eerder dat er op St. Maarten door iemand een aantal sporttassen gevuld zijn en deze in de container gestopt zijn.
Dit kan natuurlijk iemand van defensie zijn geweest maar ook net zo goed iemand die het in een container heeft gestopt die bijvoorbeeld in de haven werkt.

Het gebeurd regelmatig dat er hele gezinnen/families worden bedreigt als iemand niet meewerkt aan de smokkel. En wie weet wat er gebeurd is op St. Maarten waardoor (bij een marinier) een schuld ontstaan is naar de gene die zijn coke moest transporteren naar Nederland. Het kan ook een gokschuld zijn geweest i.c.m. bedreiging van familie in Nederland.
Maar het kan ook zomaar een marinier zijn die een leuke handel dacht te hebben gevonden en verwachte dat de containers van defensie niet gescreend zouden worden (blijkbaar ook niet gebeurd).

Zeecontainers worden over het algemeen verzegeld voor ze geladen worden op een schip, deze zegels zijn genummerd en word genoteerd op de papieren.
Deze zijn ook enkel te openen met iets als een betonschaar.


A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 17/07/2018 | 23:24 uur
Oke, ik doe en gokje.
Mariniers op St. Maarten na de ramp doen daar hun dingetje en tijdens een patrouille, uitje of het hoekje om lopen om ergens tegenaan te zeiken stuiten ze op kilo's coke die in de chaos daar onbeheerd en verlaten werden aangetroffen.
Ik weet al helemaal hoe dat aan boord van die boten is gegaan, dat is allemaal improvisatiewerk geweest en half Nederland is overgeheveld en weer terug en onze vissticks maakten gebruik van de ongeregistreerde chaos die er heerste waardoor een ongecontroleerde containerinhoud werd teruggetransporteert onder het mom 'we zoeken de teringbende in NL wel uit'.

Dat lijkt me sterk, als ze al op de hoek van de straat coke gevonden zouden hebben zouden alle instanties gealarmeerd worden... Zelfs die torren zijn niet zo stom om dat in de Berghaus te kieren om het vervolgens in een container te zetten...

Die container is met burgertransport terug naar Nederland getransporteerd dus er zal onderweg wel mee gekloot zijn door zo'n civiele buitenlandse lichtmatroos.

Huzaar1

Oke, ik doe en gokje.
Mariniers op St. Maarten na de ramp doen daar hun dingetje en tijdens een patrouille, uitje of het hoekje om lopen om ergens tegenaan te zeiken stuiten ze op kilo's coke die in de chaos daar onbeheerd en verlaten werden aangetroffen.
Ik weet al helemaal hoe dat aan boord van die boten is gegaan, dat is allemaal improvisatiewerk geweest en half Nederland is overgeheveld en weer terug en onze vissticks maakten gebruik van de ongeregistreerde chaos die er heerste waardoor een ongecontroleerde containerinhoud werd teruggetransporteert onder het mom 'we zoeken de teringbende in NL wel uit'.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 17/07/2018 | 21:54 uur
Nee buitenstaanders hebben het de kazerne opgesmokkeld zeker.

Och, een paar jaar geleden zaten verzegelde containers vol met stenen...

A.J.

Citaat van: Parera op 17/07/2018 | 22:52 uur

En dat het in delen gaat verbaast me wel enig sinds, je zou verwachten dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen troep om het mee naar huis te krijgen.
Defensie middelen even buiten beeld gelaten (vest, helm e.d.)

Hoe denk je dat je spullen normaal in het operatiegebied komen? Al vlieg je militair strategisch in (KDC-10) dan nog ben je gebonden aan je maximale gewicht van 20kg ruimbagage.... De rest komt gewoon met een seperaat transportje.

Lex

Citaat van: Parera op 17/07/2018 | 22:52 uur
Ik wist meteen dat het coke was aan de verpakkingen te zien, zie ze vaak genoeg op foto's voorbij komen als er weer iets gevangen is.
BZ.
Citaat van: Parera op 17/07/2018 | 22:52 uur
En dat het in delen gaat verbaast me wel enig sinds, je zou verwachten dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen troep om het mee naar huis te krijgen.
Defensie middelen even buiten beeld gelaten (vest, helm e.d.)
En daar is het dilemma.
Het naar huis gaan geschiedt veelal via 'commercial' airlines.
En is het dus de vraag wat je mee mag/wil meenemen, waarbij het persoonlijk belang niet uit het oog mag worden verloren.

Parera

Citaat van: Thomasen op 17/07/2018 | 22:47 uur
Welkom bij sociaal vangnet Defensie.
Buitenstaanders zullen nooit begrijpen hoe het is, de vreemde combinatie van grote professionaliteit met ultra kinderlijkheid.
Klote dat dit video uitlekt, shit happens.
En vwb de tassen, nee, meestal neem je een deel mee, en een ander deel kun je een paar weken later op de kazerne uit de container vissen.

Ik ben redelijk bekend met de cultuur binnen defensie maar inderdaad je hebt gelijk.
Toch vind ik het jammer dat er bij zo'n situatie eigenlijk niemand bedenkt van ''misschien moeten we hier niet aanzitten en het melden''.
Ik wist meteen dat het coke was aan de verpakkingen te zien, zie ze vaak genoeg op foto's voorbij komen als er weer iets gevangen is.

En dat het in delen gaat verbaast me wel enig sinds, je zou verwachten dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen troep om het mee naar huis te krijgen.
Defensie middelen even buiten beeld gelaten (vest, helm e.d.)

Parera

Citaat van: Lex op 17/07/2018 | 22:10 uur
Is het niet volgens de wet dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is?
Het schijnt te gaan om een container, afkomstig uit St. Maarten, met retour goederen gebruikt tijdens de inzet na de verschrikkelijke orkaan.
Is het ook niet mogelijk dat daar goederen inzitten van alle hulpdiensten die daar ingezet zijn?
Is het mogelijk dat defensie ruimte beschikbaar heeft gesteld om de goederen op een 'paarse' wijze terug te transporteren te verschepen naar NL?
Is het ook niet de vraag op welke wijze de goederen verscheept zijn en wie toegang had tot deze container?
Etc.

Vandaar dus mijn eerder geplaatste opmerking.
Het onderzoek door de KMAR loopt ism Parket Oost en het is dus raadzaam niet met een beschuldigende vinger te wijzen totdat nadere info bekend gesteld wordt.
De imago schade die door het voortijdig plaatsen van de video is reeds immens.
Wat je zegt is natuurlijk goed mogelijk maar als je goed kijkt naar de video zie je dat het een container is met militaire kisten dus ik vermoed een container van defensie zelf met eigen materiaal.
Wel vreemd dat er zoveel sporttassen in zouden zitten, personeel neemt toch normaal haar eigen tassen mee naar huis. Het kan goed dat het op St. Maarten in een willekeurige container gestopt is naar Nederland en ook dat het in meerdere containers zit of gezeten heeft uit diezelfde zending.

De video stond openbaar dus vond het niet meer dan redelijk om het hier te posten. Daarnaast heeft het 2 uur later ook op de telegraaf gestaan.
De persoon die de video gepost heeft die zal wel iets uit te leggen hebben bij de KMAR.

Lex

Citaat van: Huzaar1 op 17/07/2018 | 21:54 uur
Nee buitenstaanders hebben het de kazerne opgesmokkeld zeker.
Is het niet volgens de wet dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is?
Het schijnt te gaan om een container, afkomstig uit St. Maarten, met retour goederen gebruikt tijdens de inzet na de verschrikkelijke orkaan.
Is het ook niet mogelijk dat daar goederen inzitten van alle hulpdiensten die daar ingezet zijn?
Is het mogelijk dat defensie ruimte beschikbaar heeft gesteld om de goederen op een 'paarse' wijze terug te transporteren te verschepen naar NL?
Is het ook niet de vraag op welke wijze de goederen verscheept zijn en wie toegang had tot deze container?
Etc.

Vandaar dus mijn eerder geplaatste opmerking.
Het onderzoek door de KMAR loopt ism Parket Oost en het is dus raadzaam niet met een beschuldigende vinger te wijzen totdat nadere info bekend gesteld wordt.
De imago schade die door het voortijdig plaatsen van de video is reeds immens.

Huzaar1

Citaat van: Lex op 17/07/2018 | 15:18 uur
De beschuldigende vinger wijzen naar het Korps is voorbarig!

Nee buitenstaanders hebben het de kazerne opgesmokkeld zeker.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#5
Citaat van: Lex op 17/07/2018 | 15:18 uur
De beschuldigende vinger wijzen naar het Korps is voorbarig!
Het was natuurlijk ook de meest serieuze opmerking die geplaatst is op dit forum :hrmph: Dit was natuurlijk geen wijzende vinger, dat laatste kan je zien als wijzende vinger maar ik ga er even vanuit dat het op een afgesloten defensie terrein gevonden is (kazerne) daar niet iedereen zomaar op kan zonder de juiste passen of toestemming. Dus de kans is redelijk aanwezig dat er iemand of meerdere personen van op de kazerne bij het verhaal betrokken zijn. Vandaar de opmerking dat er koppen zullen gaan rollen, als dat zo is natuurlijk.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze daar toevallig terecht gekomen zijn en gevonden zijn.

Hier een link naar een video van de vonst, schijnbaar in een container vanaf de West met spullen van de mariniers. Een draagt een shirt van Mariniers Detachement St. Maarten.
LINK naar Dumpert.nl

Volgens berichten onder de video gaat het om 16 a 17 tassen met elk 20 kg. Geen kleine zending met een straatwaarde van 40 a 70 euro per gram (bron jellinek ) zit je toch snel op 13 tot 22,5 miljoen euro. Iets meer dan de honderdduizenden euro's waar de NOS over spreekt.

Wel opvallend (schokkend) hoe lacherig hier mee word omgegaan door de jongens, natuurlijk hebben ze dit nog nooit meegemaakt maar toch vreemd dat niet 1 iemand oppert om er af te blijven en een leiding gevende en/of KMAR in te schakelen.

Lex

Citaat van: Parera op 17/07/2018 | 15:14 uur
Het lijkt er op dat de mariniers zelfstandig budget aan het ophalen waren voor de modernisering van de kazerne  ;D Daar gaan nog wel wat koppen rollen.
De beschuldigende vinger wijzen naar het Korps is voorbarig!

Parera

Het lijkt er op dat de mariniers zelfstandig budget aan het ophalen waren voor de modernisering van de kazerne  ;D Daar gaan nog wel wat koppen rollen.

Lex

Bericht is aangevuld

DOORN - Op de Van Braam Houckgeestkazerne in Doorn heeft marinepersoneel maandagmiddag tientallen kilo's harddrugs gevonden. Het gaat waarschijnlijk om cocaïne. De Koninklijke Marechaussee (KMar) is een onderzoek gestart naar de herkomst van een vondst.

De KMar houdt er rekening mee dat de drugs niet voor eigen gebruik op de kazerne zijn bedoeld. ,,We gaan uit van grootschalige drugshandel", aldus een zegsman. De KMar wil nog niet zeggen waar de verdovende middelen precies werden aangetroffen. ,,Dat is dadergevoelige info." Er zijn nog geen aanhoudingen verricht.

Het Korps Mariniers is geen onbekende met drugshandel binnen de geledingen. Eind jaren negentig raakte het korps ernstig in opspraak toen mariniers en oud-collega's Orion patrouillevliegtuigen van de Koninklijke Marine gebruikten om grote hoeveelheden coke ons land binnen te smokkelen.

Telegraaf, 17-07-2018

Lex

DOORN - Op de Van Braam Houckgeestkazerne in Doorn heeft marinepersoneel maandagmiddag een grote hoeveelheid drugs gevonden. De Koninklijke Marechaussee is een onderzoek gestart naar de herkomst van een vondst.

Het gaat vermoedelijk om een grote lading cocaïne. De drugs zijn in beslag genomen en in veiligheid gesteld. Dat meldt de Marechaussee via Twitter.

Later meer

Telegraaf, 17-07-2018