Leefstijlcoaches voor Defensie

Gestart door Lex, 31/07/2018 | 22:29 uur

A.J.

#29
Citaat van: Zander op 04/08/2018 | 15:28 uur
Het is jammer dat we hier geen geluidsfragmenten kunnen uploaden.
Ik had graag het geluid na een flauwe mop willen doen.
Defensie n goed werkgeverschap.........
Heb je wel eens gekeken naar de fantastisch uitgebalanceerde rantsoenen die men mee krijgt op oefening?
Als dat zo was dan zouden de meesten hier begrijpen dat daar, na Paresto, de grootste slag te slaan is.
Zolang de militair uit onvrede over de rantsoenen zijn eigen bamisoepjes, droge worst etc mee op oefening neemt.........
Mensen met enkele jaren dienstervaring weten wat ik bedoel.
En niet die kamptijgers die na hun AMO nimmer meer onder een poncho hebben geslapen.....

Idd, die moderne rantsoenen slaan echt helemaal nergens op... Veel te veel suikers... Er zit echt helemaal niks in waar niet spontaan het glazuur van je tanden spat...

De oude dozen (die voor de "handelsgebruikelijke lunch componenten") waren 10X beter.

Zander

Het is jammer dat we hier geen geluidsfragmenten kunnen uploaden.
Ik had graag het geluid na een flauwe mop willen doen.
Defensie n goed werkgeverschap.........
Heb je wel eens gekeken naar de fantastisch uitgebalanceerde rantsoenen die men mee krijgt op oefening?
Als dat zo was dan zouden de meesten hier begrijpen dat daar, na Paresto, de grootste slag te slaan is.
Zolang de militair uit onvrede over de rantsoenen zijn eigen bamisoepjes, droge worst etc mee op oefening neemt.........
Mensen met enkele jaren dienstervaring weten wat ik bedoel.
En niet die kamptijgers die na hun AMO nimmer meer onder een poncho hebben geslapen.....
People are sheep

A.J.

Citaat van: Lynxian op 04/08/2018 | 14:51 uur
Jouw reactie zegt wat meer over jouw gebrekkige kennis over voeding; ik loop zelf bij een sportdiëtist en als je denkt dat zo iemand mij quinoa salades, sojamelk en vogelzaad laat eten dan heb je het ook mooi mis. Op al die gluten-, lactose- en vleesvrije voedselsoorten bouw je weinig tot geen spiermassa. Vandaar dat die hipsters waar je het over hebt doorgaans van die lijkbleke ondervoede kinderen zijn met de spiermassa van een kleuter. Ik verwacht van een beroep waarbij sterk zijn een voorwaarde is (tenzij munitie tegenwoordig vederlicht is, bijvoorbeeld) dat er ook aandacht wordt geschonken aan voeding die je helpt sterker te worden. Juist in een tijd waarbij je wordt doodgegooid met onzin verkocht door mensen zonder verstand van zaken. (Dus die hipsters met hun vogelzaad, waar jij het over hebt.)

Dus ja, ik ben teleurgesteld dat dit schijnbaar nog niet gebeurde. Dat het nu vrijwillig is en zo te zien wordt ingevuld door van die zweverige coaches in plaats van echte sportdiëtisten, is teleurstellend en laat wat meer zien over onze tijdsgeest dan goed werkgeverschap.

Joh, al komen ze aan met eoa topsportdieet, het zal me aan mijn reet roesten zolang ik jaarlijks netjes aan alle fysieke eisen en testen voldoe kunnen ze wegwezen met hun gecoach... Het moet niet gekker worden...

Daarbij ken ik genoeg militairen die overdreven veel spiermassa hebben, van die bodybuilders maar die zijn voor nog geen 30% inzetbaar in het veld...  Als je daar een halve dag geen eten in stopt vallen ze om en ze kunnen maar stapjes zetten van 25cm bij het marsen en ze moeten de godganse dag van die shakes naar binnen werken want anders komt het niet goed... Nee, daar hebben we wat aan.

Lynxian

Citaat van: A.J. op 01/08/2018 | 23:43 uur
We zijn toch oud en wijs genoeg? Of moeten we tegen betaling ook nog een keer eten wat de pot schaft? Verplicht aan de rats kuch en bonen? Ik bepaal lekker zelf wel wat ik wil eten, als ik zin heb in een broodje kroket dan koop ik dat. Ik ben nog opgevoed met boerenkool met spek en dat soort dingen. Die quinoa salade zooi en dat soort hipster crap is niet aan mij besteed.
Citaat van: A.J. op 03/08/2018 | 22:19 uur
Dit dus, en gewooon wegwezen met je sojamelk, bloemkool pizza's, spaghetti donuts, quinoa en chia zaden en weet ik wat voor hipster food ze tegenwoordig verzonnen hebben...

Gewoon boerenkool met worst, volle melk, roomboter op je volkoren brood, eieren, zoute haring, gerookte paling/ makreel etc. en klaar ben je.
Jouw reactie zegt wat meer over jouw gebrekkige kennis over voeding; ik loop zelf bij een sportdiëtist en als je denkt dat zo iemand mij quinoa salades, sojamelk en vogelzaad laat eten dan heb je het ook mooi mis. Op al die gluten-, lactose- en vleesvrije voedselsoorten bouw je weinig tot geen spiermassa. Vandaar dat die hipsters waar je het over hebt doorgaans van die lijkbleke ondervoede kinderen zijn met de spiermassa van een kleuter. Ik verwacht van een beroep waarbij sterk zijn een voorwaarde is (tenzij munitie tegenwoordig vederlicht is, bijvoorbeeld) dat er ook aandacht wordt geschonken aan voeding die je helpt sterker te worden. Juist in een tijd waarbij je wordt doodgegooid met onzin verkocht door mensen zonder verstand van zaken. (Dus die hipsters met hun vogelzaad, waar jij het over hebt.)

Dus ja, ik ben teleurgesteld dat dit schijnbaar nog niet gebeurde. Dat het nu vrijwillig is en zo te zien wordt ingevuld door van die zweverige coaches in plaats van echte sportdiëtisten, is teleurstellend en laat wat meer zien over onze tijdsgeest dan goed werkgeverschap.

A.J.

Citaat van: Ros op 04/08/2018 | 00:52 uur
Een kleine groep zal het zeker misbruiken, zonder twijfel. Het gros raakt er van doordrongen dat werknemers  schaars worden en dat goede mensen moeilijk te vinden zijn. Het opschuiven van de pensioenleeftijden speelt ook een grote rol. Wil je mensen aan je binden en in staat stellen om lang(er) inzetbaar te zijn/blijven zal je moeten investeren om dit mogelijk te maken. Bij veel vakbonden en personeelsvertegenwoordigingen is dit ook een belangrijk onderwerp dat veel aandacht krijgt.

Mensen binden gaat je niet met dit lukken... Daar zal defensie toch net wat duurdere trucs voor moeten verzinnen... :cute-smile:

Ros

Citaat van: Umbert op 03/08/2018 | 23:48 uur
Leefstijlcoaches worden door het bedrijfsleven gebruikt om het laatste restje uit een werknemer te persen......

Een kleine groep zal het zeker misbruiken, zonder twijfel. Het gros raakt er van doordrongen dat werknemers  schaars worden en dat goede mensen moeilijk te vinden zijn. Het opschuiven van de pensioenleeftijden speelt ook een grote rol. Wil je mensen aan je binden en in staat stellen om lang(er) inzetbaar te zijn/blijven zal je moeten investeren om dit mogelijk te maken. Bij veel vakbonden en personeelsvertegenwoordigingen is dit ook een belangrijk onderwerp dat veel aandacht krijgt.

Umbert

Leefstijlcoaches worden door het bedrijfsleven gebruikt om het laatste restje uit een werknemer te persen, als ze er achter komen dat teveel van de zelfde werknemers uitvallen met klachten die rechtstreeks te koppelen zijn aan stress. IPV de werkdruk enig zins te verlagen willen ze de druk verder verhogen door een "gezonde " leefstijl te propaganderen., ipv van meer mensen aan te nemen. Hij moet gezonder lees weerbaarder gemaakt worden. Volgens hun is stress niet de oorzaak, want dat hebben diverse bureau's met simulatie programma;s uitgewezen, de werknemer is alleen niet in de beste conditie, en nu willen ze dat ook bij defensie introduceren veel geluk!! terwijl juist bij dit bedrijf de werknemers bovenmatig gezond is. OK elke dag een kroket is slecht maar geeft je wel een geluksgevoel.

Ros

Citaat van: A.J. op 03/08/2018 | 22:19 uur
Dit dus, en gewooon wegwezen met je sojamelk, bloemkool pizza's, spaghetti donuts, quinoa en chia zaden en weet ik wat voor hipster food ze tegenwoordig verzonnen hebben...

Dit behoort ook niet tot de taak van de leefstijlcoach om dit soort voeding te introduceren. Het gaat om het beperken van de afwijkingen van een gezond voedingspatroon en het voorkomen van aandoeningen  en uitval door een ongezonde levensstijl. Noem het maar een streven om 'een gezonde geest in een gezond lichaam' te bereiken. Iemand die in dit traject werkzaam is vertelde dat bij iedereen wel wat stappen/stapjes te zetten zijn om te verbeteren.

A.J.

Citaat van: Sparkplug op 02/08/2018 | 09:14 uur
Gewoon de oude vertrouwde schijf van vijf en eens in de zoveel tijd is een broodje kroket of een andere 'vette bek' niet erg. Het moet lekker blijven en geen gewoonte.

Dit dus, en gewooon wegwezen met je sojamelk, bloemkool pizza's, spaghetti donuts, quinoa en chia zaden en weet ik wat voor hipster food ze tegenwoordig verzonnen hebben...

Gewoon boerenkool met worst, volle melk, roomboter op je volkoren brood, eieren, zoute haring, gerookte paling/ makreel etc. en klaar ben je.

Ros

Citaat van: Huzaar1 op 03/08/2018 | 13:58 uur
Ah het bedrijfsleven. Bijna vergelijkbaar.

Bij Defensie werken dus geen mensen, verklaart  veel

Citaat
Ik geef het op

Eindelijk...

mikemans

Nou, als het in de buurt van den helder komt ga ik er toch eens naar kijken. Ik vind het wel positief.

Huzaar1

Citaat van: Ros op 03/08/2018 | 11:29 uur
Nee, en ook niet nodig. Ik heb dit proces binnen het bedrijfsleven mee gemaakt als we het hebben over duurzame inzetbaarheid en alles wat er bij komt kijken. Het komt snel bij mensen over als ongewenste inmenging in hun levensstijl en privé  omgeving. Het wel of niet mee doen aan de coaching kan alleen maar vrijwillig maar wel duidelijk 'vrijwillig maar niet vrijblijvend'. Mensen persoonlijk benaderen en uitleggen dat zij tot een risicogroep behoren en dat hier wat aan gedaan kan worden is de aanpak die je als werkgever moet hanteren. Ook duidelijk aangeven dat het niet in actie komen uiteindelijk kan leiden tot uitval met als gevolg dat je mogelijk buiten de boot/organisatie kan vallen.

Ah het bedrijfsleven. Bijna vergelijkbaar.

Ik geef het op
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Citaat van: Huzaar1 op 03/08/2018 | 09:05 uur
Want jij staat regelmatig tussen de manschappen en hun frikandellen en hun kroketten?

Nee, en ook niet nodig. Ik heb dit proces binnen het bedrijfsleven mee gemaakt als we het hebben over duurzame inzetbaarheid en alles wat er bij komt kijken. Het komt snel bij mensen over als ongewenste inmenging in hun levensstijl en privé  omgeving. Het wel of niet mee doen aan de coaching kan alleen maar vrijwillig maar wel duidelijk 'vrijwillig maar niet vrijblijvend'. Mensen persoonlijk benaderen en uitleggen dat zij tot een risicogroep behoren en dat hier wat aan gedaan kan worden is de aanpak die je als werkgever moet hanteren. Ook duidelijk aangeven dat het niet in actie komen uiteindelijk kan leiden tot uitval met als gevolg dat je mogelijk buiten de boot/organisatie kan vallen.


Huzaar1

Citaat van: Ros op 02/08/2018 | 21:45 uur
Als het op basis van vrijwilligheid moet gaan gebeuren kan Defensie er beter niet aan beginnen. De doelgroep kan weleens heel klein worden versus de inspanningen en kosten.

Want jij staat regelmatig tussen de manschappen en hun frikandellen en hun kroketten?

Je hebt overduidelijk geen idee, het aantal fitness en #healthlife billies in de maatschappij, en dus Defensie is enorm groot. Half instagram is erop gebouwd en het aantal gezonde kookprogramma's en afvalshows geeft je een gezonde indicatie wat er speelt. Ik denk dat heel veel dit best willen accepteren, mits het juist op vrijwillige basis gebeurt. Dat dwingen is niet meer, zo krijg je niemand meer mee.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Citaat van: A.J. op 02/08/2018 | 21:07 uur
Denk ook niet dat het een verplicht nummertje gaat worden...

Als het op basis van vrijwilligheid moet gaan gebeuren kan Defensie er beter niet aan beginnen. De doelgroep kan weleens heel klein worden versus de inspanningen en kosten.