Medische afkeuring knie

Gestart door Lars0181, 14/01/2015 | 18:19 uur

Lex

Als het goed is dan is je ook tijdens de uitslag verteld dat je het recht hebt op een 'second opinion'.
Zie: https://werkenbijdefensie.nl/userfiles/file/Brochure%20Keuring%20&%20Sel.pdf

mikemans

Mijn ervaring is dat dit het zogenoemde kluitje met riet, of ook wel de wortel aan de hengel is.

Wordt bij de KM ook veelvuldig gedaan. Pietje komt solliciteren voor een baan als monteur aan een helikopter. Werving meldt op het laatste moment dat daar momenteel even geen plek is maar dat er wel nog plek is als goederen beheerder. Als hij dat nu even tijdelijk gaat doen kan hij later als er weer plek is dan gewoon omscholen en zijn droom verwezenlijken. Goed idee, Pietje komt lekker werken en heeft een droom en de werver heeft zijn target gehaald voor die week. Tien jaar later vraagt pietje zich nog steeds af wanneer het moment gaat komen dat hij zijn droom achterna kan, de werver is dan al lekker met flo.  :doh:

dudge

Citaat van: Lars0181 op 14/01/2015 | 18:19 uur
Hallo mijn naam is Lars en ik ben 18 jaar. Ik zit in mijn laatste paar maanden van mijn veva opleiding. Ik heb gesolliciteerd bij luchtmobiel. Gister op mijn medische keuring werd ik ingedeeld in cluster 5 ipv cluster 6, mijn droom viel in duigen. De reden waarom ik afgekeurd ben is  X knieën. Hierdoor is er meer speling in mijn knie en durfde ze het niet aan mijn zo'n zware functie te laten doen. Het gekke is alleen dat ik nooit blessures of pijntjes aan die knie heb gehad, terwijl ik altijd gesport heb en in de veva opleiding al veel met zware bepakking heb gelopen. Mijn droom is altijd al geweest om bij de luchtmobiele brigade te komen en ik wil het niet opgeven . Na de keuring zei een majoor van de GNK mij dat ik het na een functie pantserinfanterie alsnog door kan stromen naar luchtmobiel ik weet alleen niet of die kans groot is.  Het probleem blijft natuurlijk mijn knie. zijn er andere mensen met het zelfde probleem? Zou fysiotherapie helpen bij het versterken van mijn knie? zou een bezoekje aan de orthopeed helpen? Of zijn er misschien ook andere via een omweg bij luchtmobiel gekomen? Dit zijn allemaal vragen die door mijn hoofd tollen. Ik hoop dat iemand mij advies kan geven, alles is welkom.

Zijn genoeg lui die intern doorstromen naar een functie met een (veel) hoger cluster, dus dat moet wel mogelijk zijn. Zeker als je van inf naar inf gaat.

Huzaar1

Ja het kan. Kost moeite maar het kan.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lars0181

#1
Hallo mijn naam is Lars en ik ben 18 jaar. Ik zit in mijn laatste paar maanden van mijn veva opleiding. Ik heb gesolliciteerd bij luchtmobiel. Gister op mijn medische keuring werd ik ingedeeld in cluster 5 ipv cluster 6, mijn droom viel in duigen. De reden waarom ik afgekeurd ben is  X knieën. Hierdoor is er meer speling in mijn knie en durfde ze het niet aan mijn zo'n zware functie te laten doen. Het gekke is alleen dat ik nooit blessures of pijntjes aan die knie heb gehad, terwijl ik altijd gesport heb en in de veva opleiding al veel met zware bepakking heb gelopen. Mijn droom is altijd al geweest om bij de luchtmobiele brigade te komen en ik wil het niet opgeven . Na de keuring zei een majoor van de GNK mij dat ik het na een functie pantserinfanterie alsnog door kan stromen naar luchtmobiel ik weet alleen niet of die kans groot is.  Het probleem blijft natuurlijk mijn knie. zijn er andere mensen met het zelfde probleem? Zou fysiotherapie helpen bij het versterken van mijn knie? zou een bezoekje aan de orthopeed helpen? Of zijn er misschien ook andere via een omweg bij luchtmobiel gekomen? Dit zijn allemaal vragen die door mijn hoofd tollen. Ik hoop dat iemand mij advies kan geven, alles is welkom.