De toekomst van NATO

Gestart door Lex, 14/10/2010 | 16:43 uur

Zander

Citaat van: Thomasen op 02/07/2018 | 21:33 uur
Daar zou je het op kunnen gooien. Kleine kindertjes die toevallig extreem machtige posities hebben bereikt. De realiteit is, helaas, dat het geen kindertjes zijn.
Natuurlijk dromen we van een wereld waarin iedereen leuk en lief samenwerkt. Immers, als we dat zouden doen, zal dat de meeste welvaart voor iedereen opleveren. Denk alleen al aan de 1700 miljard die jaarlijks aan krijgsmachten wordt uitgegeven. Daar kun je extreem veel nuttigs mee doen.

Helaas toont de realiteit aan dat onze soort dit gewoon niet kan. Immers, anders zouden we ook geen politie nodig hebben. Of slotenmakers, hekwerkers etc, etc. Allemaal 'lasten' om mensen te beschermen tegen andere mensen. De wereld is hard.

Verwar die droom niet met de realiteit. Dát is de reden dat we strijd hebben. En geloof zeker niet dat het 'kwade westen' het enige is dat in de weg staat van het realiseren van die utopische droom. Want als dat het beleid zou bepalen dan gaan we helemaal kapotdood.
Ook dat wiel is al eerder uitgevonden.....
https://www.killology.com/sheep-wolves-and-sheepdogs
Een zeer passende visie op de mensheid.
People are sheep

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 02/07/2018 | 21:33 uur

Verwar die droom niet met de realiteit. Dát is de reden dat we strijd hebben. En geloof zeker niet dat het 'kwade westen' het enige is dat in de weg staat van het realiseren van die utopische droom. Want als dat het beleid zou bepalen dan gaan we helemaal kapotdood.

Sinds de mensheid een paar miljoen jaar geleden, vermoedelijk, uit een Afrikaanse boom is gekropen slaan we elkaar de hersens in, de Utopianen onder ons denken/hopen dit te kunnen veranderen.... helaas, de mensheid zal het in haar huidige vorm zeer vermoedelijk niet meemaken.

Misschien, als de mensheid voldoende tijd van leven heeft, dat de evolutie met een andere oplossing komt.

Huzaar1

Citaat van: Enforcer op 02/07/2018 | 19:02 uur
Tja, die vraag is wanneer beide kindertjes eens volwassen gedrag gaan vertonen....
`

Wat moet dit betekenen dan?
Ik deel je mening dat hier kinderachtige spelletjes worden gespeeld absoluut niet, het is een aardig stevig schaakspel met opstanden, invallen, annexaties en invloedssferen. Lekker vanuit Defensieforum.nl het als kinderachtig beoordelen is niet sterk.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Citaat van: Enforcer op 02/07/2018 | 19:02 uur
Tja, die vraag is wanneer beide kindertjes eens volwassen gedrag gaan vertonen....

As een van de twee op de SEH terecht komt ?

Enforcer

Citaat van: A.J. op 02/07/2018 | 16:51 uur
Het gaat gewoon om feiten, dat is het hele punt. Er wordt net gedaan alsof de NATO danwel EU aan landjepik doet in het oostelijke kwadrant, ja dat is de lezing van RT en Sputnik en dat soort nieuwsdiensten.

Ook de militaire uitbreiding richting het oosten zou een provocatie zijn richting Rusland, nee het is juist een reactie op de Russische uitbreiding naar het westen met die verdomd handige strategische enclave Kaliningrad. Maar ook hier wordt dat of vergeten of niet gezien ofzo.

Tja, die vraag is wanneer beide kindertjes eens volwassen gedrag gaan vertonen....

A.J.

#486
Citaat van: Enforcer op 02/07/2018 | 16:11 uur

Nogmaals we kunnen net als Trump hier gaan blijven schreeuwen, maar laten we aub inhoudelijk naar meerdere perspectieven kijken. Waarom is bijna elk ander perspectief grote onzin?! een discussie hoeft niet te gaan over wie gelijk heeft, maar kan beter gaan over of inhoudelijk alles wel benoemt is.

Het gaat gewoon om feiten, dat is het hele punt. Er wordt net gedaan alsof de NATO danwel EU aan landjepik doet in het oostelijke kwadrant, ja dat is de lezing van RT en Sputnik en dat soort nieuwsdiensten.

Ook de militaire uitbreiding richting het oosten zou een provocatie zijn richting Rusland, nee het is juist een reactie op de Russische uitbreiding naar het westen met die verdomd handige strategische enclave Kaliningrad. Maar ook hier wordt dat of vergeten of niet gezien ofzo.

Enforcer

Citaat van: Thomasen op 02/07/2018 | 16:20 uur
China kijkt er naar, heeft een zeegebied bijna ter grote van de EU geclaimde en speculeert inmiddels openlijk over een aanval op Taiwan.

Nee, gaat echt lekker die struisvogeltactiek.
Precies, en China annexeert ook al genoeg eilanden. Wanneer gaan de overige NATO landen nu eens fatsoenlijke investeringen doen in de maritieme component?! We verliezen nu al aan alle kanten en dan verontwaardigt reageren als men op de Freerider tactiek wordt aangesproken. Het kan ook als positief gezien worden dat Trump de boel wakker schut. Obama heeft het al eerder met de zachte hand gedaan en dat heeft helaas niet gewerkt. Dan maar een ouderwetse harde schop onder de kont.

Enforcer

Citaat van: Huzaar1 op 02/07/2018 | 15:58 uur
Mega onzin en dat is hetzelfde als Trump die import heffingen gaat houden en ala argument gebruikt dat hij eruit geduwd is en markten niet eerlijk zijn omdat iedereen daar in de vS VW en BMW wil rijden en hier geen amerikaanse autos worden verkocht en als reactie daarop maar importheffingen gaat instellen. De logica erachter is totaal zoek.

Ik wil wel een Ford Mustang GT!

NL  €112.340  (Bij RTL DE geven ze er eentje weg tijdens de F1 race met een waarde van 49K)
US  €42.166

Wat DE betreft heeft Trump niet zo'n gelijk, wat NL betreft.....

Nogmaals we kunnen net als Trump hier gaan blijven schreeuwen, maar laten we aub inhoudelijk naar meerdere perspectieven kijken. Waarom is bijna elk ander perspectief grote onzin?! een discussie hoeft niet te gaan over wie gelijk heeft, maar kan beter gaan over of inhoudelijk alles wel benoemt is.

Huzaar1

Citaat van: Ros op 02/07/2018 | 12:48 uur


Met een verbeterde diplomatieke relatie kan je in ieder geval een betere kans maken om gezamenlijke problemen aan te pakken. Anders blijf je hangen in de situatie dat wij roepen en Poetin gewoon doet.



En hier ga je dan ook totaal mee de mist in. Je maakt helemaal geen betere kans. Die Russen pakken wat ze willen, hoe we ze ook behandelen. Dat is simpelweg hun modus operandi. Dat je dit niet snapt.

Hier wordt ook de grootste onzin verkocht met de Navo en EU die landen inpikt en uitbereid en klappen in het gezicht van Poetin en aoh jee wat vindt hij ervan en tjah dan heeft hij alle recht. Mega onzin en dat is hetzelfde als Trump die import heffingen gaat houden en ala argument gebruikt dat hij eruit geduwd is en markten niet eerlijk zijn omdat iedereen daar in de vS VW en BMW wil rijden en hier geen amerikaanse autos worden verkocht en als reactie daarop maar importheffingen gaat instellen. De logica erachter is totaal zoek.

Je wordt er gewoon uit geconcurreerd, ga betere producten maken dan importen we het vanzelf. En dat gaat exact ook voor jou vriend Putin op. Free world amigo... al die landen kiezen totaal zelf hun toekomst.. dat landen die onder russische invloed vielen nu bij de NAVO willen horen zegt meer over Rusland dan de NAVO zelf.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Ros op 02/07/2018 | 15:36 uur
Dan kunnen we volgende week Polen inleveren en het eind van dit jaar bestaat Duitsland weer uit twee helften.

Deze, dus maakte ik het nog gekker..........

Nogmaals. Waar zeg ik dat we Rusland binnen moeten vallen? Nu niet met allerlei kuluitvluchten komen.

Ros

Citaat van: A.J. op 02/07/2018 | 15:09 uur
Waar precies zeg ik dat we Rusland binnen moeten vallen? Quote dat eens even? Dat soort enorme flauwekul maak jij er weer van.

Dan kunnen we volgende week Polen inleveren en het eind van dit jaar bestaat Duitsland weer uit twee helften.

Deze, dus maakte ik het nog gekker..........

A.J.

Citaat van: Ros op 02/07/2018 | 14:34 uur
De Russen zijn onvoorspelbaar maar zeker niet zo gek om een NAVO lid aan te vallen.

Zegt ie in het NATO topic... echt he... :silent:

A.J.

Citaat van: Ros op 02/07/2018 | 14:36 uur
Als ik een onzinnige reactie lees reageer ik dezelfde trant  :neutral:

Waar precies zeg ik dat we Rusland binnen moeten vallen? Quote dat eens even? Dat soort enorme flauwekul maak jij er weer van.

Ros

Citaat van: A.J. op 02/07/2018 | 13:17 uur
Leer eens lezen mafklapper.

Als ik een onzinnige reactie lees reageer ik dezelfde trant  :neutral:

Ros

Citaat van: Thomasen op 02/07/2018 | 14:12 uur
Waarom is Rusland de Baltische staten nog niet binnen gevallen?

De Russen zijn onvoorspelbaar maar zeker niet zo gek om een NAVO lid aan te vallen. Zij weten echt wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn. En wij hopen zeker ook dat de Russen een dergelijke stap nooit zullen zetten.