Internationale pantservoertuigen APC IFV ontwikkelingen

Gestart door Harald, 17/07/2018 | 10:45 uur

Huzaar1

Tot zover een partij die als referentiekader de BMP heeft.  :cute-smile: Wijsneuzen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

pz

SPz-Ausschreibung in Tschechien – Keines der Angebote erfüllt alle Anforderungen

https://soldat-und-technik.de/2021/11/mobilitaet/29170/spz-ausschreibung-in-tschechien-keines-der-angebote-erfuellt-alle-anforderungen/



(vertaald via google translate)

Het Tsjechische Ministerie van Defensie heeft vandaag aangekondigd dat geen van de ingediende aanbiedingen voor een nieuwe IFV voor de Tsjechische strijdkrachten voldeed aan alle vereisten en daarom niet verder in overweging kon worden genomen. In totaal hebben drie bedrijven een bod uitgebracht. BAE Systems bood het CV90 infanterie gevechtsvoertuig aan, General Dynamics European Land Systems het Ascod infanterie gevechtsvoertuig en Rheinmetall het Lynx KF41 infanterie gevechtsvoertuig als vervanging voor het verouderde BVP-2 infanterie gevechtsvoertuig. In totaal moesten 210 nieuwe voertuigen worden aangeschaft.

Praag kondigde aan dat een 15-koppige commissie van experts de aanbiedingen had beoordeeld, de beoordeling was blijkbaar "ondubbelzinnig en unaniem": "De aanbiedingen van alle drie de bieders kunnen niet worden beoordeeld op basis van de ingediende antwoorden / documenten, aangezien geen van de aanbiedingen voldoen aan de eisen van de opdrachtgever. De geconstateerde tekortkomingen hebben bijvoorbeeld betrekking op ontbrekende of onjuiste informatie over de technische kenmerken van de aangeboden voertuigen of onvolledige informatie over de samenwerking met de Tsjechische defensie-industrie", schrijft het ministerie van Defensie in zijn mededeling.


Huzaar1

Het bijzondere is dat de gesubsidieerde Puma een ramp genoemd mag worden. De Lynx lijkt een succes.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald


Harald


Parera

Citaat van: Mourning op 29/10/2021 | 11:30 uur
Dus ook daar maken ze een AIFV en een soort fire-support variant.

Overigens lijkt dat boordkanon van de AIFV mij wel vrij licht. 25mm of op zijn best 30mm? ATGM zal wel optioneel zijn.

De Italianen kennende zal het een 25 mm kanon zijn.

Volgens twitter zijn de torens gelijk aan die van de Italiaanse wiel voertuigen Freccia IFV (25 mm) & Centauro II ( 120mm/45 smoothbore ).

Mourning

#773
Dus ook daar maken ze een AIFV en een soort fire-support variant.

Overigens lijkt dat boordkanon van de AIFV mij wel vrij licht. 25mm of op zijn best 30mm? ATGM zal wel optioneel zijn.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).


Umbert

Citaat van: StrataNL op 28/10/2021 | 14:43 uur
Met firefox zie ik 3 lege vierkantjes...

Met Edge zie ik ook gewoon de foto's.

Ace1


StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Alsof de YPR en de CV90 een kind hebben gekregen op het eerste oog.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Mourning

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: pz op 27/10/2021 | 18:35 uur
The German Lynx KF-41 IFV has a built-in dual SPIKE LR2 ATGM launcher on each side of the turret.

2 x 2 ATGM ben ik nog niet tegengekomen op een nieuw westers ontwerp van een IFV









Bron :
Ik zie niks.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation