België (vervangings trajecten) marinecomponent

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 25/05/2018 | 16:04 uur

Zander

Citaat van: Huzaar1 op 06/09/2022 | 17:46 uur
Wat een verhaal zeg.
En nu nog uitvoeren met al dat groene/linkse gekonkel in Brussel.
People are sheep

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"


Huzaar1

Er ligt nu een definitief ontwerp. Als dat is geaccepteerd zal NL het hierbij houden. Middels mid life updates zal de klasse volwassen worden.

Te veel is onduidelijk door een slecht nationaal voetbalteam, een geschift formatieproces en de eventuele budgetten voor Defensie. Gevraagd is 4 miljard per jaar erbij. Dat gaat hem niet worden, bezuinigen ook niet, maar wat wel en hoeveel..daar hangt veel van af.

Meerdere ( bijna alle) dossiers zijn naar gelang de financiële onderbouwing van het groeipad naar herstel en versterking.

De lijstjes zijn een tijd geleden uitgedeeld. Zijn nog hetzelfde.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Stoonbrace op 28/06/2021 | 12:57 uur
Wat is een vertraging van een half jaar op een gebruik van 30 jaar?

Dat is 1,67% van de levensduur van het schip  ;D Nee in verhouding is dat natuurlijk niets maar meer vertraging is ook niet goed omdat de huidige MFF's echt aan vervanging toe zijn.

Stoonbrace

Citaat van: Parera op 28/06/2021 | 12:31 uur
Ook al zou daar de politieke wil voor zijn dan vraag ik me af zou dit terugdraaien van deze keuzes het project niet (nog) meer vertragen ? Ik weet niet hoever ze zijn met het definitief maken van het ontwerp maar een verandering zorgt altijd voor enkele weken/maanden vertraging.

Wat is een vertraging van een half jaar op een gebruik van 30 jaar?

Parera

Citaat van: Stoonbrace op 28/06/2021 | 11:22 uur
Ik stel voor dat we de discussie over ASWF hier verderzetten. Is er aan Nederlandse kant eigenlijk politieke wil om de laatste aanpassing van het ontwerp terug te draaien (en dus naar 12m USV en ruimte voor 32 VLS te gaan)?

Ook al zou daar de politieke wil voor zijn dan vraag ik me af zou dit terugdraaien van deze keuzes het project niet (nog) meer vertragen ? Ik weet niet hoever ze zijn met het definitief maken van het ontwerp maar een verandering zorgt altijd voor enkele weken/maanden vertraging.

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 28/06/2021 | 11:22 uur
Ik stel voor dat we de discussie over ASWF hier verderzetten. Is er aan Nederlandse kant eigenlijk politieke wil om de laatste aanpassing van het ontwerp terug te draaien (en dus naar 12m USV en ruimte voor 32 VLS te gaan)?

Al deze onderwerpen hebben last van de formatie.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Ik stel voor dat we de discussie over ASWF hier verderzetten. Is er aan Nederlandse kant eigenlijk politieke wil om de laatste aanpassing van het ontwerp terug te draaien (en dus naar 12m USV en ruimte voor 32 VLS te gaan)?

Zander

Citaat van: Thomasen op 13/04/2021 | 15:37 uur
Net zoiets als iedereen die liever een iPhone had gehad ipv een S10e als diensttelefoon. Allemaal leuk maar generalisaties en fanboy gedrag zijn uit eindelijk niet echt nuttig.
Is misschien waar. Maar ergens zit er volgens mij een waarheid in wat ik zeg.

En ik ben trouwens geen fan van Apple.
People are sheep

Master Mack

Aanpassingen aan rookafvoer kanalen op schepen is al bijna 100 jaar oud. De kruiser de Ruyter van voor WO2 kreeg ook een aanpassing aan de schoorsteen. Alle nieuwe dingen hebben kinderziektes maar Franse dingen sterven er van.

Zander

Citaat van: Thomasen op 12/04/2021 | 13:41 uur
Dit ging over het Castor en Pollux drama. En die zijn gebaseerd op een bestaand ontwerp. Goedkoper dan de Stan Patrols blijkbaar, want aanbesteding gewonnen. Denk wel dat België liever Stan Patrols had gehad 😄
Linksom of rechtsom, French sucks!
People are sheep

Zander

Citaat van: Thomasen op 11/04/2021 | 21:52 uur
Zeker. Maar bedenk dat dit ten eerste goedkope van de plank schepen zijn,
Van de plank? Volgens mij bestaan ze enkel nog op papier dus moet nog maar blijken of ze ook doen wat er is beloofd. En daarnaast lijken ze misschien goedkoop. Ter herinnering; sub dossier Aussies.

Ik vertrouw die knoflookboeren voor geen centimeter.
People are sheep

Parera

#89
Citaat van: Stoonbrace op 12/04/2021 | 10:32 uur
Als de afgeleverde schepen voldoen aan de door de KM gestelde eisen lijkt het me sterk dat er 'nu al genoeg verbeterpunten' te bedenken zijn. Toen ik dat over het CSS deed klonk het namelijk dat de KM wel wist wat ze deed bij aanbestedingen.

Ik heb het over verbeterpunten rondom de aanbesteding en het complete project niet over de specifieke schepen. Dat weten we op dit moment nog niet.

Bij het JSS zijn bijvoorbeeld ook aanpassingen gedaan nadat het schip bij operationeel gebruik toch enkele (kleine) verbeter punten had. Een ervan is de de rookafvoer waar extra afvoeren zijn aangelegd boven op de opbouw.

Stoonbrace

Citaat van: Parera op 12/04/2021 | 03:11 uur
Elk scheepstype heeft zo haar eigen problemen en ook elke werf heeft wel iets. Er is geen een werf in de wereld die keer op keer pareltjes aflevert.
Dat het geen totale ramp is dat zal de tijd moeten uit wijzen maar er zijn nu al genoeg verbeterpunten te bedenken.

Als de afgeleverde schepen voldoen aan de door de KM gestelde eisen lijkt het me sterk dat er 'nu al genoeg verbeterpunten' te bedenken zijn. Toen ik dat over het CSS deed klonk het namelijk dat de KM wel wist wat ze deed bij aanbestedingen.